Site icon IAS

לובלין: היכרות קצרה עם "השער למזרח", פולין

העיר העתיקה והמרשימה של לובלין, פולין. צילום Depositphotos

לובלין, העיר שהיא חלק בלתי נפרד מהמורשת של יהדות פולין, שוכנת במרחק של כשעה וחצי נסיעה מוורשה. לובלין היא המקום האידיאלי לשוחרי תרבות, היסטוריה ואמנות, ובשל היותה המרכז העירוני הגדול ביותר ממזרח לנהר הוויסלה, היא מכונה "השער למזרח".

מרכז העיר: את ההיכרות נתחיל במרכז העיר, אשר עוצב מחדש ויש בו שפע של מסעדות, יצירות אומנות ומזרקות יפות ומאירות, שישמחו לא רק את הילדים. לאורך כל השנה מתקיימים בלובלין פסטיבלים רבים בתחומים מגוונים, כמו מחול, מוזיקה, סרטים ותרבות אלטרנטיבית. לאורך רחובות האבן הציוריים של העיר העתיקה פזורים מוזיאונים רבים, גלריות וסדנאות אמנים.

המוזיאון הפתוח Muzeum Wsi Lubelskiej: בקרו במוזיאון הפתוח, אשר נמצא רק 15 דקות נסיעה ממרכז העיר. במקום אפשר להעביר בכייף יום שלם. הילדים יהנו להסתובב ולפרוק אנרגיות ברחבי הפארק. כדאי שתתארגנו על סל פיקניק מפנק, כי זה בדיוק המקום להפסקת צהריים.

לובלין: שער גרודסקה. צילום Depositphotos

שער גרודסקה: הצוהר לעיר היהודית בלובלין, אשר העירייה והממשלה פועלות כדי לשמר את ההיסטוריה היהודית, פולנית וזכרון היהודים. המקום מרגש ומפתיע.

מגדל התצפית טרינטי: טרינטי בפתח העיר, הוא גם אתר חובה. קחו אוויר ותתחילו לטפס. בערך 200 מדרגות עד אשר תגיעו לראש המגדל הניאו גותי, לתצפית 360 על העיר. קנו לעצמכם שתייה, קחו כרית ותיהנו לצפות בנוף. השתדלו לעלות לקראת שקיעה, כי אין מקום מיוחד יותר לצפות בשקיעה ממנו. תתלבשו חם ואם זה עדיין לא יספיק, ישמחו לתת לכם שמיכה חמה ונעימה להתכרבל בה.

העיר העתיקה: עברו דרך שער קרקוב אל העיר העתיקה ומלאת הקסם, המוקפת בבנייה מסורתית מתקופת הרנסנס. בעיר העתיקה יש יותר מ-100 בתי אחוזה היסטוריים, אחוזות היסטוריות ומבנים אחרים מעוררי התפעלות. טיילו גם לאורך הנתיב התת-קרקעי, שעובר דרך מרתפי יין ישנים ובמרתפי חנויות מתקופות שונות בהיסטוריה של העיר. בקרו במאפיות הקטנות שנמצאות בסמטאות העיר העתיקה ומתמחות במאפה המקומי – cebularz, שמקורו במטבח היהודי.

לטעום מהכל: המלצתנו היא לטעום מהכל, להיכנס למסעדות ולברים, לשתות מרק בכל מקום בו תבקרו ולתעד כל מקום ומקום. מבטיחים לכם שתישארו תמיד עם טעם של עוד.

* בסיוע הניוזלטר של תיירות פולין גיליון מס' 17, באדיבות חב' טרנובה

Exit mobile version