Site icon IAS

לגלות. להתחבר. להתרגש: שבוע המורשת בישראל, חנוכה 2021

מקווה ישראל, אתר מורשת לאומית. צילום חיים שפיר

שבוע המורשת הוא פרי שיתוף פעולה בין גופי המורשת המוחשית והבלתי-מוחשית: רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרי מורשת, הספרייה הלאומית ויד בן־צבי, והוא שם לו למטרה להנגיש את אתרי המורשת לכלל האוכלוסייה, כדי להעמיק את ההיכרות של הציבור עם הנכסים ההיסטוריים הפזורים ברחבי הארץ, כמו גם במרחב הדיגיטלי.

כמדי שנה, צפויים להשתתף באירועי שבוע מורשת – שייפתחו בטקס חגיגי במעמד שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, ביום ג' 30.11 במקווה ישראל – ישראליות וישראלים מכל חלקי הארץ, במאות אירועי שטח ואירועים מקוונים, מיסוד המעלה בצפון ועד באר שבע בדרום. זו חגיגה ישראלית שנתית להיכרות עם המורשת הלאומית, שיצויין השנה במהלך ימי חופשת חג החנוכה, החל ממחר, 29.11.21 ועד 6.12.21, ברחבי הארץ. מאות אירועים, יתקיימו ברחבי הארץ, ב-24 אתרים היסטוריים, מיסוד המעלה, בצפון, ועד לבאר שבע בדרום.

גן לאומי בית שערים. צילום יניב כהן, רט"ג

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת: "שבוע המורשת הלאומית שהפך למסורת רבת שנים, מייצר עבור כלל הציבור ובמיוחד לדור הצעיר, הזדמנות לגלות, להתחבר ולהתרגש מהעבר המפואר ומההיסטוריה של העם היהודי בארצו. עצם היכולת של העם היהודי לחזור לארצו אחרי אלפיים שנות גלות ולהקים מחדש את מדינת היהודים, בנויה על יכולתנו כעם לזכור את עברנו ולשמר את המורשת שלנו – ובזה עוסק בכל יום משרד ירושלים ומורשת בראשותי. אני מברך ומזמין את כלל הציבור להגיע לאתרי המורשת בכל רחבי הארץ".

מבוגרים וילדים, מוזמנים לקחת חלק בשלל סדנאות, סיורים מומחזים, חפירות ארכיאולוגיות, אפיית סופגניות ועוד הפתעות רבות. במקביל, אלו שיעדיפו להישאר לחגוג בבית, יוכלו להנות משפע של פעילויות מקוונות, ביניהן חידון מורשת ותכנים מרתקים של הספרייה הלאומית ושל גופי המורשת הבלתי מוחשית.

פרטים נוספים על שבוע המורשת ולוח אירועים ופעילויות מתעדכן, ניתן למצוא באתר הייעודי:

http://moreshetonline.org.il

Exit mobile version