Site icon IAS

"לא רק לטרק – גם לתרום": המטיילים רוצים להשאיר חותם חיובי

תיירות ירוקה בעולם. צילום freepik

דו"ח חדש שפרסמה חברת Booking.com מצביע על שינוי תפיסתי משמעותי בקרב מטיילים ברחבי העולם: יותר ממחציתם (53%) מודעים כיום להשפעות החברתיות והסביבתיות של בחירותיהם התיירותיות. מדובר בעלייה ניכרת לעומת שנים קודמות, ונראה כי המטיילים של 2025 מבקשים להשאיר אחריהם חותם חיובי — לא רק חוויות.

המחקר, שהתבסס על נתונים מ-32,000 משתתפים ב-34 מדינות, מתמקד לראשונה גם בנקודת המבט של תושבים מקומיים באזורים תיירותיים. 57% מהנשאלים טוענים כי לתיירות יש השפעה חיובית במקום מגוריהם, אך לצד זאת מדווחים על אתגרים הולכים וגוברים כמו עומסי תנועה (38%), השלכת פסולת (35%), צפיפות (30%) ועלייה ביוקר המחיה (29%).

עם זאת, הפתרון לא נראה בעיני רובם בצמצום כמות התיירים – רק 16% תומכים בכך. במקום זאת, הם מעדיפים השקעה ממשית בתשתיות קהילתיות: תחבורה ציבורית, ניהול פסולת, ושימור סביבתי זוכים לתמיכה רחבה.

המחקר גם מצביע על כך שהרגלים "ירוקים" נעשו לחלק בלתי נפרד מהחוויה התיירותית. 93% מהמטיילים מדווחים שהם רוצים לבצע בחירות מקיימות יותר, ו-84% רואים בכך ערך משמעותי. דפוסי התנהגות כמו כיבוי מזגן כשלא נמצאים בחדר, תכנון נסיעות לעונות פחות עמוסות ובחירה ביעדים פחות מוכרים – הופכים יותר ויותר לנורמה.

73% מהנשאלים אף הצהירו כי הם מעוניינים שהכסף שהם מוציאים במהלך הטיול יחזור לקהילה המקומית, ו-77% מחפשים חוויות אותנטיות שמייצגות את התרבות המקומית.

לדברי דניאל ד'סילבה (Danielle D’Silva), מנהלת קיימות ב-Booking.com, העתיד טמון בשילוב של תשתיות חכמות, חינוך תיירים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, כדי לאפשר חיבורים עמוקים יותר עם קהילות מקומיות. "אנחנו רוצים להקל על מטיילים להרגיש שהבחירות שלהם – קטנות כגדולות – תורמות באמת למקום שהם מבקרים בו", היא אומרת.

Exit mobile version