Site icon IAS

לא רק אגדות גיליתי בברמן

בביקורי בצפון – מערב גרמניה, בערים ברמן וברמרהבן, גילית להפתעתי אזור קסום ולא רק מהאגדות. סמלה של העיר אומנם לקוח מאגדת האחים גרים, "המוסיקאים מברמן"  אבל היא רק נקודת מוצא לאטרקציות תיירותיות ומרכזי מדע וטכנולוגיה מתקדמים הפזורים ברחבי העיר.
 
הגעתי לברמן כאורח לשכת התיירות הגרמנית בישראל,  בקבוצת עיתונאים וסוכני נסיעות להשתתף ביריד התיירות   Germany Travel Mart -GTM  , אליו הגיעו 600 משתתפים מ-43 מדינות ו-340 נציגים מגרמניה להציע את מוצריהם במרכז הירידים הסמוך למלון.  
  
גולדי גוטליב, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, שהתלוותה לקבוצה, ציינה שמספר לינות התיירים הישראלים ב-2013 רשם גידול של 15.4% לעומת 2012 והגיע ל-762,707. "לאחר שהמטיילים הישראלים 'כבשו' את מינכן, ברלין והיער השחור הגיע הזמן לגלות גם את אזור צפון מערב גרמניה, ברמן וברמרהבן. ב-2015 יושקו גם טיסות ישירות להמבורג שיהפכו את האזור לנגיש יותר עבור התייר הישראלי", הוסיפה גולדי גוטליב.
 
ב-2013 מספר לינות התיירים בגרמניה עלה בשיעור של 4.5% בהשוואה לתקופה אשתקד והגיע ל-71.9 מיליון לינות תיירים.
 
את מלון Dorint Park Hotel שבו לנה הקבוצה אפשר לתאר רק במילה אחת, מדהים ואין טוב ממראה עיניים ( צפו בסרטון המצורף).
 
כיכר השוק, מרכזה של העיר היא נקודת יציאה לסיור בברמן ההיסטורית (1200 שנה ). בפינת כיכר השוק ניצב פסל ברונזה, משנת 1951, "המוסיקאים מברמן" מאגדת האחים גרים, סמלה של העיר. תרנגול, חתול, כלב וחמור הניצבים אחד על גבו של האחר כאשר מבקרים במקום אחד אחר השני אוחזים ברגלי החמור בעיניים עצומות ומבקשים משאלה. לאחר התלבטות אחזתי גם אני והבעתי משאלה, אולי בנאלית אבל מעשית, שהגשם יפסק ליומיים הבאים לסיורינו לאחר שמרגע ההגעה לא הפסיק לרדת גשם ואפילו לרגע קט.
 
ממש ממול לפסל המוסיקאים של ברמן ניצב בניין מרשים מעוטר בפסלי זהב, לשכת המסחר ( Gewerbehaus) שנבנה ב-1537 בסגנון הרנסנס.
 
הבניין המרשים הנוסף הצמוד לפסל הוא בית העירייה, שהוקם לפני 600 שנה. אתר מורשת עולמית של ארגון אונסק"ו שנימק את החלטתו:" דוגמא נפלאה לאדריכלות הרנסנס לאורך נהר הווזר". בקומה הראשונה, ממש בכניסה, קשה להתעלם מיופיים של שעון עתיק ודגם של אונייה. בקומה השנייה, בחדר בו ניצב שטיח מיוחד ביופיו שהובא בגודלו הטבעי מהודו ושנדלירים ענקיים, מתכנסת מועצת העיר. בתקרת העץ המסיבית באולם המרכזי של בית העירייה, ששימש בעבר את הפרלמנט המקומי, תלויים דגמי אוניות סוחר ומלחמה המתארים את היסטורית העיר וחשיבות הסוחרים.

 

 
דרך ויטראז' ענק במרכז החדר ניתן לראות את כנסיית פטרוס הקדוש.  דלתות עץ כבדות ומעוטרות בדמויות מרהיבות מוליכות לחדר חשוב בו מארחים מבקרים נכבדים במיוחד, לדברי המדריך שהוליך אותנו מחדר לחדר במיומנות. את ביקורנו בבית העירייה סיימנו בחדר בו מראה ענקית עם שני פסלים לצידה תלויה על הקיר.
 
במרכז הכיכר ניצב פסלו של רולנד, מגינה של העיר, כבר יותר מ-600 שנה שמביט ללא הפסקה בכנסיית פטרוס הקדוש. מארגני היריד דאגו למופע לייזר צבעוני ומדהים על חזית הכנסייה שהעצימו את מאפייניה הגותיים והרומאיים, בערב הפתיחה. המדריך שליווה אותנו ציין שמגדלי הכנסייה נישאים לגובה של 99 מטרים וחוקי העיר לא מאפשרים למבנה אחר בעיר להיות גבוה מהם.
 
דלת קטנה בצד המערבי של בית העירייה תוביל אתכם למסעדה ולמרתף היין Ratskeller הממוקם מתחת לבית העירייה ופועל מאז 1409. מדריכה חיננית סיפרה שבמרתף קיים האוסף הגדול בעולם של יינות גרמניים , 650 מסוגים שונים וחבית אחת מאז 1653 שהתגלתה לעינינו אחר הליכה במסדרונות חשוכים. ראש העיר ומנהל המרתף הם היחידים המורשים להיכנס ולטעום. לאחרונה איש עסקים מהמזרח הרחוק הציע סכום של 150 אלף דולר עבור בקבוק אחד בלבד ועדיין לא נענה בחיוב. מעל החבית פרסקו ( ציור קיר) של שושנה במסגרת אליפסה, ששרדה את השנים הודות לאדי היין העתיק המזינים אותה.
 
במסעדת המרתף טעמנו שניצל ענק מלווה במגה אספרגוס לבן ( ירק העונה באזור וטעים להפליא ) ובירת בקס (  (BECK'S מייצור מקומי שהובילה אותנו עם הרבה אנרגיות חיוביות הישר מזרחה לרובע שנור ( SCHNOOR ) ,העתיק, בו צפינו בקבוצת שחקנים בלבוש טיפוסי שניסו לתאר את היסטוריית העיר בצורה משעשעת. במקום ששמו Bremer Geschichlenhaus מגישים גם קפה, תה, מרציפנים ועוגיות מיוחדות שעליהם שוקולד חם, מומלץ .
 
בתי האזור שנבנו במאה ה-15 וה-16 צבועים ברובו בלבן עם משקופי עץ שחורים, חנויות מזכרות ודברי אומנות פזורים בכל פינה, פסלים תלויים על הקירות החיצוניים ואפילו בית מלון הקטן בגרמניה, שכולל חדר אחד, עומד לשירותכם אם אתם בליל כלולות או בביקור רומנטי.      

את סיורינו בברמן החדשנית התחלנו במקום שמור בו לא ניתן לצלם בשל רגישות ביטחונית וצמוד לנמל התעופה,  Airbus Defence & Space . במקום מיוצרים  כנפי מטוסי איירבוס המועברים למפעל איירבוס בטולוז לשם הרכבתם על המטוסים. לראות כמות כה גדולה של כנפי מטוסים ואת גודלם כשהם לא מורכבים הייתה חוויה יוצאת דופן. המקום משמש גם לבניית תחנות חלל, לוויינים וחלליות , כמו האריאן האירופית. עובדי המקום הנמצאים בבועה סטרילית במטרה למנוע כניסת אבק למרכיבים הרגישים גאים לספר שהם והאמריקאים נחשבים למומחים הגדולים בעולם בתחום.
 
משם המשכנו למבנה דמוי צדפת ים ענקית כסופה בקרבת האוניברסיטה, אוניברסום Universum . מרכז מדע בבנין בן 3 קומות המציע מעל 250 הדגמות חיות בנושא גוף האדם (חושים), חלל ותהליכים הנוצרים בכדור הארץ. מומלץ לנסות הדגמה חייה של רעידת אדמה בדרגות שונות כאשר המשתתפים יושבים על ספה המדמה חדר ביתי בקליפורניה.

האטרקציה הטכנולוגית הנוספת היא מגדל כוח המשיכה ZARM , מוקד עלייה לרגל לסטודנטים ולמהנדסים בתחום. רק לעשרה "התמזל המזל" לטפס לקומה האחרונה, מקום המשמש גם לאירועים פרטיים מצומצמים בסדרי בטיחות קפדניים. ביציאה מהמקום כיבדו אותנו המארחים במזכרת קטנה מהמקום.
 
בידיעה שהמקום הבא לביקורנו היה מפעל מרצדס בנץ שאלתי את המדריך האם גם שם נזכה במזכרת קטנה בעלת 4 גלגלים ונוסעת. מזכרת קיבלנו, אבל לא מכונית, אלא אבן נחל שאליה חקוק השם "הסלע" The  Rock–  שתלווה אותנו גם לארץ עם החלום. מכונית שטח נהדרת מדגם מרצדס The  Rock שלא אכזבה אותנו בניסיון לעלות ולרדת בזויות הזויות תוך תפילה חלושה. מכירה בגרמניה עם כל האביזרים( מערכת מצלמות – 360 מעלות, מחשב זוויות וכל החידושים) 85 אלף יורו.
 

 

עיר החוף ברמרהבן, היעד האחרון בביקורנו. מומלץ לבקר במרכז ההגירה ממנו יצאו אלפים בדרכם לארה"ב, המוזיאון הטכנולוגי U-Boot Wihelm Bauer בו ניתן לערוך סיור בתוך צוללת ממלחמת העולם השנייה, לבקר בגן החיות על הים ( בו ראינו גור דוב לבן שנולד לא מזמן יונק מאימו) להעפיל לקומה אחרונה של מלון אטלנטיק משם ניתן לצפות למרחקים ובית האקלים בו לא ביקרתי אך התרשמתי מתגובות חבריי שלא היה אטרקציה מאלפת. " אווף וידרזהן"  ( להתראות) עד לביקורנו הבא….

Exit mobile version