Site icon IAS

כ- 80 אלף מטיילים יצאו השבת אל שמורות הטבע והגנים הלאומיים

יומולדת 12 לשביל התלוי בבניאס. צילום נעמה מנספלד, רט"ג

השבת הנעימה הוציאה מהבית כ-80 אלף מטיילים, שביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, ורבים מהם הגיעו לנחלים בצפון הארץ. בין האתרים הבולטים השבת: שמורת הטבע הבניאס עם כ 1800 מבקרים, נחל עיון ותל דן עם כ 1200 מבקרים בכל אחד מהאתרים. הגן הלאומי קיסריה עם כ 2500 מבקרים, הגן הלאומי מצדה והגן הלאומי תל אשקלון עם כ 2200 מבקרים בכל אחד מהאתרים.

המטיילים הגיעו גם לחגוג יומולדת 12 לשביל התלוי בבניאס. נחל חרמון (הבניאס) הוא אחד משלושת יובליו העיקריים של נהר הירדן. לרגל 12 שנים לפתיחת השביל התלוי, התקיימו פעילויות והדרכות למטיילים, שאיפשרו מפגש עם עולמם המופלא של החי והצומח בשמורה.

בנוסף, ציינה הרשות השבת את יום הסלמנדרה בשמורת הטבע תל דן, שהוקדש לסלמנדרה, והמטיילים התוודעו לסכנות האורבות לה ולדרך להגן על בית גידולה. הסלמנדרה בסכנת הכחדה ומקורות המים בשמורת תל דן הם משכנה העיקרי בישראל.

בדרום הארץ נצפה עדר פראים. צילום מארק כץ, רט"ג

בדרום הארץ נצפה עדר פראים

עדר הפראים המצוי בסכנת הכחדה, תועד היום (19.3) בתצפית מדהימה בטבע, באיזור המערבי של מכתש רמון, על ידי פקח רשות הטבע והגנים, מארק כץ. בזכות פרויקט להשבת חיות בר שנכחדו, ישנם כיום כ-500 פראים בטבע בישראל. הפרא, המכונה גם חמור בר אסיאתי, נחשב לאחד מחיות הבר הנדירות בישראל, שנכחד לחלוטין מהטבע באזור בתחילת המאה הקודמת. הפראים נראים כמו חמור גדול בעל ראש עבה, שמזכיר יותר סוס. על עורפם יש רעמה כהה עם פס כהה, שנמשך מהרעמה עד הזנב.

בזכות פרויקט להשבת חיות התנ"ך של רשות הטבע והגנים, הובאו במהלך שנות ה-60 מספר פרטים של פראים וטורקסטניים, לגרעין רבייה בשמורת הטבע חי-בר יטבתה. לאחר שהפראים הסתגלו לחיים בשמורה, הם החלו להתרבות. משנות ה-80 מושבים פראים לטבע המקומי. כיום יש כ-500 פראים חופשיים המתרבים באופן טבעי. עדרים גדולים נמצאים באזור מכתש רמון ובמרחבי הר הנגב והערבה. הם ניזונים מעשבים ושיחים במדבר. הפראים נוהגים לנוח בשעות החמות של היום והם מוצאים מקום מסתור וצל בסמוך לעצים. הם פעילים גם בשעות היום והלילה.

Exit mobile version