Site icon IAS

כשלימסול בוראת את עצמה מחדש

לימסול, העיר השנייה בגודלה בקפריסין. צילום Depositphotos

בשבוע שעבר התקיים בתל אביב אירוע "לימסול מתחדשת" (Limassol reborn), שנועד להביא לידיעת הסוכנים בישראל את החידושים בעיר של השכנה שלנו, קפריסין. פתחה את הארוע במלון שרתון תל אביב מנהלת לשכת התיירות של קפריסין בישראל, לואיזה וראקלאס, שסיפרה כי בין ישראל לקפריסין מתקיימות 90 טיסות בשבוע ו-2 קרוזים וציינה שלימסול מתפתחת במהירות, לצד הפרויקט הענק של קזינו בעיר. מספר התיירים הישראלים לקפריסין מתקרב ל-300 אלף בשנה.

לואיזה אף הקריאה את דברי ברכתו של שר התיירות הקפריסאי סאבאס פרדיוס (Savvas Perdios). יצויין כי השר, שנכנס לתפקידו בינואר השנה, הוא למעשה שר התיירות הראשון באי. על עמדתו באשר לתיירות אפשר ללמוד מהדברים שאמר בטקס המינוי שלו בארמון הנשיאות כי “מעל לכל, התיירות היא רגשות וזיכרונות לכל החיים עבור האורחים, ואני מדגיש את המילה 'רגשות' – כי אף אחד לא זוכר לנצח מה שאתה אומר לו, אבל בהחלט זוכר מה גרם לו להרגיש.”

עתה הוא טרח לברך את מועצת התיירות של לימסול ואת המשרד התל אביבי , על ארגון האירוע. הוא ציין בדבריו את יתרונותיה התיירותיים והכלכליים של קפריסין והדגיש שבתור מי שמחברת בין אירופה, אסיה ואפריקה, קפריסין היתה תמיד מרכז נוח למסחר ולעסקים בינלאומיים, לאורך ההיסטוריה העשירה של 10,000 שנה. "עם אוכלוסייה של פחות מ-1 מיליון איש ותמ"ג של 20 מיליארד יורו, הרפובליקה של קפריסין כבר התפתחה בהתמדה למרכז עסקים משגשג במשך עשרות שנים, כשהצטרפה לאיחוד האירופי כחברה מלאה בשנת 2004 ולגוש היורו בשנת 2008", ציין השר. הוא הוסיף, כי כיעד תיירותי לכל עונות השנה, קפריסין נהנית מ-300 ימי שמש בשנה, מציעה רצועת חוף יפהפיה, חולות זהובים ומים צלולים ותכולים מהיפים בעולם, כפרים והרים, היסטוריה עתיקה ומורשת תרבותית לצד בריחה מבורכת לטבע, תרבות ויעד לחובבי גסטרונומיה.

משתתפי האירוע "לימסול מתחדשת" של קפריסין בתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

תשתית אירוח איכותית

בה בעת, הערים הקוסמופוליטיות, הרב-תרבותיות של האי, שבהן פוגש מזרח את המערב, מספקות את הצורך עבור אותם נוסעים המחפשים משהו מיוחד. "סביבה אידילית זו, נתמכת על ידי תשתית אירוח איכותית, משמשת גם תוספת גדולה עבור אלה המבקרים בקפריסין למטרות עניין מיוחד כגון כנסים ואירועי תמריץ, פגישות, תיירות ספורט, חתונות, ירח דבש, פעילויות ימיות, גולף, טיפול רפואי וטיפולי בריאות. אין זה מפתיע, אם כן, שקפריסין צפויה לקבל בברכה כמעט 4 מיליון כניסות תיירים בינלאומיות השנה והניבה יותר מ-2.5 מיליארד יורו בהכנסות מתיירות שתורמת כ-14% לתמ"ג במדינה".

שר התיירות ציין כי שוקי המקור העיקריים של קפריסין הם בריטניה, רוסיה, שוודיה, גרמניה "והשכנה הטובה שלנו ישראל, שהיא שוק ההולך וגדל בהתמדה ושוק מועדף מבחינתנו".

מסוף הנוסעים החדש בלימסול שבקפריסין. צילום DP World Limassol

השר הזכיר גם את המוניטין של קפריסין כ"מרכז מצוינות" לפעילות עסקית גלובלית, שכן קפריסין הפכה למרכז אירופי ואזורי חשוב בתחום השירותים הפיננסיים והעסקיים. אשר ללימסול, כעיר השנייה בגודלה במדינה ועם הנמל הגדול ביותר בקפריסין, לימסול היא, לדבריו, המקום המשתנה בקצב המהיר ביותר. "יש בה הרבה מלונות יוקרה משודרגים, מסעדות מצוינות וטיילת-ים יפה. העיר העתיקה היא אזור פופולרי עם קהילה משגשגת של חנויות ואמנים. בלימסול יש סצנת חיי לילה והיא גם מרכז תוסס להכנת יין".

הוא הוסיף כי מצפון שוכנת העיר לרגלי הרי הטרודוס המאפשרים שורה של פעילויות, כאשר ממערב מצויים אתרים היסטוריים וגם שרידי האמפיתאטרון היווני-רומי קוריון. שבו ניתן לארגן אירועים יוקרתיים.

המרינה המפוארת של לימסול בקפריסין. צילום Depositphotos

ישראל וקפריסין מגלות זו את זו מחדש

ראש העיר של לימסול, ניקוס ניקולאידיס, ציין שישראל וקפריסין גילו זו את זו מחדש והעתיד הוא יותר ממבטיח. "ואין זה פלא, יש הרבה ישראלים שגרים ועובדים בלימסול. נוגע ללבי לראות אנשים שראיתי לפני שנה, כשהוזמנתי לחנוכת כיכר בשכונת בת-גלים בחיפה לכבודו של פרודרומוס כריסטו פאפאוואסיליו, אשר סיכן את חייו למען פליטי השואה שהוגלו על ידי הבריטים לקפריסין. זהו בסיס לחברות בינינו".

לימסול נמצאת במרחק של 45 דקות טיסה מתל אביב ולעיר יש הסכם ערים תאומות עם חיפה, אולם לדברי ניקולאידיס, "בשעות שביקרתי כאן, ראיתי שיש הרבה מן המשותף עם תל אביב – היא פתוחה לרעיונות חדשים ולשינויים, וכך גם לימסול. לימסול היא 'עיר חדשה' בת 4000 שנה, מרכז תרבותי וגם מרכז ימי מהגדולים בעולם. יש לה לייף סטייל במלונאות לצד מלונות קטנים, 20 ק"מ של חוף ים ואפשר ביום אחד גם לשחות בים וגם לעשות סקי" .

מנהלת לשכת התיירות של לימסול Maria Stylianou Michaelidou, פירטה על האירועים הרבים בעיר, ביניהם קרנבל בפברואר-מרץ, פסטיבל יין בספטמבר, מרתון לימסול, טניס ועוד. .

אחד מענפי התיירות הפורחים בין ישראל לקפריסין הם הנישואים האזרחיים ונציגים של התעשיה הזו הגיעו לאירוע עם הסוכנים, בהם גם Kyriacos Xydias ראש עיריית Yermasoyia, אחת משש העיריות המרכיבות את לימסול, שמתמחה בנישואים אזרחיים ומטרתה לשדרג את הקשר עם זוגות ישראלים שרוצים להינשא בקפריסין. ראש העיריה ציין את מרכז התרבות והגנים סביבו שהופכים חתונה כזו לחוויה. (yemasoyia.weddings@cytanet.com.cy).

כמו כן הוצג חידוש בתחום הנישואים האזרחיים בדמות אתר אינטרנט בינלאומי המאפשר לקבל מידע און-ליין על תאריכים פנויים לטקסי נישואים, מלונות וכדומה במבחר יעדים בנוסף לקפריסין כמו יוון, מקסיקו והרפובליקה הדומיניקנית. האתר.

אחד הדוברים היה נציג חברת DP World Limassol המפעילה את הנמל של לימסול, שלא מזמן נבנה בו מסוף נוסעים חדש. בשבוע שעבר התכנסו בלימסול 11 מנהלים  של חברות שיט גדולות ובהן רויאל קריביאן, קריסטל קרוזס והולנד-אמריקה ליין, לאירוע בשיתוף עם משרד התיירות, עיריית לימסול וגם – נמל חיפה. המטרה: להציג לחברות את האופציה של עגינה בקפריסין שהתיירות האמריקאית אליה היא זעומה וגם להראות את השילוב של עגינה בקפריסין ואחריה בנמל חיפה.

מלון פארק ליין במותג לאקשרי קולקשן בלימסול. צילום יח"צ

פארק-ליין לאקשרי קולקשן בלימסול

באירוע בתל אביב השתתף גם מנהל המכירות של מלון פארק-ליין בלימסול, קרטינוס סוקרטוס (Kratinus Socratous). פארק-ליין (Parklane, a Luxury Collection Resort & Spa, Limassol) היה בעבר מלון מרידיאן הוותיק שישראלים רבים היו פוקדים אותו. המלון נסגר לשנים אחדות ונפתח עכשיו כאתר נופש/ריזורט תחת שמו החדש, כשהוא משוייך למותג היוקרה לאקשרי קולקשן מבית מריוט (לאחר שזו רכשה את רשת סטארווד).

חדר דה לקס במלון פארק ליין בלימסול, קפריסין. צילום Matthew Shaw

מדובר במלונות שהמתקנים והעיצוב בכל אחד מהם מדגישים את ההיסטוריה, הארכיטקטורה והתרבות של העיר סביבו. כמו כן, בזכות השייכות למריוט, אורחים מתמידים יכולים להשתמש בנקודות הזכות שלהם גם במלון זה. אגב, בישראל יש רק מלון אחד במותג לאקשרי קולשן – מלון The Jaffa ביפו.

מדובר בריזורט של נופש וספא השוכן בלב גנים מטופחים המשתרעים על פני 100,000 מ"ר ומציע בריכה מקורה אחת, שלוש בריכות חיצוניות וחוף חולי ארוך. יחידות האירוח המעוצבות כוללות אינטרנט אלחוטי חינם ונוף לגינה או לים התיכון.

בין המתקנים אתר הנופש כוללים מכון כושר חדשני, פעילויות ספורט מים, קטרגל ושלושה מגרשי טניס. הריזורט כולל גם מתקני שעשועים ומגוון פעילויות לילדים, כגון פארק בגודל 3,000 מ"ר עם טירה דו-קומתית וספינת פיראטים עם מגלשות מים, מועדון ילדים וערוצי טלוויזיה לילדים.

המחיר שבדקנו במועד רנדומלי בחודש יוני, נע בין כ-2,000 שקל לחדר, ליותר מ-4,000 שקל לסוויטה משפחתית ו-12 אלף שקל ל"סוויטת פארק".

Exit mobile version