Site icon IAS

כנס תיירות מרפא יתקיים בתערוכת IMTM בתל אביב

השנה יתקיים לראשונה כנס התיירות הרפואית של ישראל, בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM, בגני התערוכה בתל אביב, בתאריכים 9 – 10 בפברואר. התיירות הרפואית נחשבת לענף תיירותי מוצלח מאוד, אשר התפתח בשנים האחרונות במסגרת התיירות העולמית, שעתה ניצבים בפניו אתגרים רבים ובהם פיתוח שווקים חדשים ופעילות תחת השפעות הרגולציה.

שרי התיירות והבריאות נחושים לקדם את התחום

בתחילת דצמבר 2015 הודיעו שר התיירות יריב לוין ושר הבריאות הרב יעקב חיצמן, כי הם נחושים לקדם את תחום תיירות המרפא בישראל. הם אמרו זאת בוועידה המרכזית לדיון במעמדה ושל התיירות הרפואית בישראל, שהתקיימה במלון דן פנורמה בתל אביב. כל זאת, על רקע הירידה בהיקפי תיירות המרפא של השנה ורבע שחלפה עד לתאריך הכנס – לכדי כמחצית מהיקפם ב-2013, בעקבות צוק איתן, המשבר הכלכלי ברוסיה ושחיקת הרובל.

שני השרים הודיעו אז על הקמת ועדה, בראשותם של שני מנכ"לי המשרדים, שתדון בהיבטי תיירות המרפא ומציאת דרכים כיצד אפשר לקדמה. כפי שהגדיר זאת שר הבריאות ליצמן: "יחד עם שר התיירות הקמנו ועדה, בראשות מנכ"לי המשרדים, כדי להסדיר את התיירות הרפואית, לייעלה ולקבוע מינונים נכונים, באופן שתוסיף משאבים לבתי החולים, ובמקביל, חס וחלילה שלא תבוא על חשבון רפואת אזרחי ישראל, שקודמת לכל".

שר התיירות לוין ציין אז, כי "התיירות הרפואית היא תחום עיסוק מרכזי של משרד התיירות, ואני נחוש לקדם את הנושא ולהפוך אותו לתחום מוביל ומשמעותי בישראל".

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, ציין אז, כי "ענף התיירות הרפואית הינו אחד מענפי ייצוא השירותים המוביל בישראל, בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים בשנה, וכי יש אפשרות להרחיבו להיקף של 5 מיליארד ₪ תוך 3 שנים".

הצירים המרכזיים בכנס

לאור דברים אלה הוחלט לקיים כנס תיירות מרפא בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2016, שתעסוק בשני צירים מרכזיים הקשורים לתיירות המרפא הנכנסת לישראל:

הציר הראשון יעסוק בתמונת מצב של שוק התיירות הרפואית העיקרי ביותר בישראל, תיירות המרפא מרוסיה ובו יסקרו אדי שטיינבוק, מנכ"ל מועצת עסקים ישראל רוסיה ולשעבר הנספח הכלכלי לרוסיה ואלכס אווברבוך, מנהל שיווק בחברת הביטוח הממשלתי אשרא, את מצב השוק הרוסי בתחום בשנת 2016.

הציר השני יעסוק בשינויים בתחום הרגולציה, בתזכיר החוק החדש להסדרת התיירות הרפואית, השפעת חוק ההסדרים על התיירות הרפואית, הרפורמות של שר הבריאות ליצמן המשנות את פני התיירות הרפואית בישראל ובעקבות כך ההשלכות על ענף התיירות הרפואית.

הכנס מיועד לכל הגורמים העוסקים בתחום התיירות הרפואית: סוכני תיירות רפואית, סוכני תיירות, מלונאים, נציגי מרכזים רפואיים, מרפאות וחברות פרמצבטיקה.

"התייר הרפואי הוא האמיד ביותר"

יו"ר הכנס, ג'קי עובדיה, מנהל תחום תיירות רפואית בכללית ולשעבר מנכ"ל ארגון סוכנויות לתיירות רפואית בישראל (איתמ"ר) ויועץ חיצוני למשרד התיירות בעבר, מתייחס לקיום הועידה ואומר: "התייר הרפואי הוא התייר האמיד והמשתלם ביותר למדינת ישראל, המוטיבציה הרפואית גורמת לו להיות להגיע גם בתקופות בהם תיירים רגילים מבטלים את הגעתם, זהו גם התייר המשתלם ביותר למשק.

תייר רפואי מכניס למשק  הישראלי יותר מ-10,000 שקל ועל פי הערכה ענפית שוק התיירות הרפואית בישראל הכניס למשק הישראלי בשנת השיא כ-1.5 מיליארד שקלים. המשבר במטבע הרוסי גרם לפגיעה קשה בתחום וישנה חשיבות גדולה בפיתוח שווקים חדשים ולמנוע פגיעה אפשרית בפיתוח התחום. רק בשיתוף פעולה ענפי נוכל להביא לשגשוג התיירות הרפואית כבר בשנת 2016".

 

Exit mobile version