Site icon IAS

" כמחצית מהישראלים המבקרים בגרמניה מעדיפים דירות Airbnb"

את גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, פגשתי במטרה להתעדכן ולנתח את הנתונים של תנועת הנוסעים השנה, למדינה שהפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הפופולארים של הנוסעים הישראלים . העדפות, מגמות, מטרות הנסיעה ומקומות הלינה.

מה היה מספר המבקרים הישראלים שפקד את גרמניה השנה, חתך המטיילים והיעדים ?  

" גם השנה כבכול שנה הייתה תנועת מטיילים מעולה של ישראלים ליעד הפופולארי גרמניה, עם דגש לחופשות משפחתיות. למעלה מ- 72% מהמבקרים ביער השחור היו משפחות , אבל לא רק, השנה ביקרו הרבה משפחות גם בברלין בירת גרמניה, פוטסדאם (Potsdam) בירת מדינת מחוז ברנדנבורג, שכיכבו ברשימת היעדים המובילים".

" פוטסדאם מרוחקת 30 דקות בלבד מברלין ולכן ניתן גם לשלבם יחד בביקור באזור. סינרגיה של עיר גדולה לצד אווירה שלווה וכפרית. אגמים, ארמונות, גנים ושוק עתיק בין למעלה מ-300 שנים (Alter Markt). בנוסף בעיר אטרקציות כמו: שער ברדנבורג המפורסם, מוזאוני אמנות, מצפה כוכבים על שם אלברט איינשטיין, פארק אולפני קולנוע ועוד"  השנה במיוחד מומלץ להגיע בחודשים נובמבר דצמבר בה ייערכו אירועי עונת החורף של האופרה (  (Potsdam Winter Opera . "

"גרמניה חזקה במיוחד ופופולארית בקרב משפחות גם באזור דיסלדורף, אזור בו מצויים פארקים ודירות להשכרה אותם  אנחנו מעוניינים לשווק. כמובן אזור בוואריה המדהים עם הערים היפיפיות שחזר למרכז ההתעניינות של הנוסע הישראלי באמצע 2017 ואנו צופים שזה ימשך גם ב-2018. האזור של בוואריה משופע בטבע יפיפה ולכן מתאים גם מאוד למשפחות."

"בוואריה היא המדינה הגדולה בשטחה בגרמניה ובין האטרקציות הבולטות: טירת נוישוונטיין (Neuschwanstein) ודרכי הגישה אליה, העיר פוסן שמסביבה כפרים ציוריים ואגמים קסומים, ארץ חמשת האגמים בה תושבי מינכן נוהגים לבלות ועוד."

מדוע לדעתך גרמניה ממשיכה להוביל ברשימת היעדים התיירותיים בקרב הנוסעים הישראלים ?

"הרבה ישראלים בוחרים לבלות את החופשה שלהם בגרמניה בגלל העלויות הנמוכות, זולה ב- 30% , בהשוואה לשכנותיה מסביב. גרמניה תמשיך להוביל כיעד מנצח עבור הנוסעים הישראלים עם דגש מיוחד ב-2018 על נושא האוכל . מספר מסעדות מישלן בגרמניה הן במקום השני באירופה אחרי צרפת, אבל במחירים יותר אטרקטיביים. גרמניה ידועה באוכל המגוון שלה, מאוכל רחוב ושווקים למסעדות יוקרתיות ונושאות כוכבי מישלן. "

" גרמניה מאוד מגוונת מבחינת נופים, אטרקציות תיירותיות ומתאימה לכל גיל ולכל תקציב. דרכי הנוף שלה תופסים מקום נכבד ובעצם קיימים לא פחות מ-150 דרכי נוף נושאיות, מיין לאדריכלות, מאתרי ספא לאגדות עם, מהיסטוריה לאומנות. את הדרכים הללו ניתן לגמוע במכונית, אופנוע או אופניים ובקצב אישי."

האם גרמניה נותרה להיות מרכז לתערוכות בינלאומיות ?

"לא לשכוח את גרמניה בנושא תערוכות, שהיא עדיין ממוקמת בראש הרשימה מבין כל מדינות אירופה: קלן, הנובר, דיסלדורף וגם ברלין נכנסת ותופסת מקום מכובד ברשימת הערים בו מתקיימות תערוכות. לא הייתה מודעות לברלין, כמרכז תערוכות והיא הייתה עד כה ידועה כעיר תיירותית בלבד בעיני הישראלים."

היכן מעדיפים הישראלים להתארח במהלך ביקורם בגרמניה ?

"מתברר שעל פי דיווח המגיע מסוכני נסיעות השנה נרשמה עלייה מרשימה בקרב ישראלים המעדיפים להתארח בדירות  Airbnb בגרמניה כתחליף לשניים או שלושה חדרים בבתי מלון. המגמה הזו נרשמה בכל האזורים המתויירים של המדינה. המספרים משמעותיים וכמחצית מהמטיילים הישראלים כיום מעדיפים להשכיר דירות על בתי מלון."

גם מלונות בוטיק תופסים אט אט מקום נכבד בהשוואה למלונות היוקרתיים שהיו בעבר מובילים בסדר העדיפויות של הנוסע הישראלי."

פעילויות המועדפות על הישראלים במהלך ביקורם במדינה ?

"פעילויות ספורט מכל הסוגים, משפחתיות או אינדיבידואליות מרתקות את הנוסע הישראלי, כמו גם מרתון ברלין בו מספר המשתתפים הישראלים גדל משנה לשנה, רכיבת אופניים, טיולי שטח, טיולי אופנועים, סקי ובעצם כל סוגי הספורט הקיימים."

איך תשפיע קריסתה של חברת התעופה אייר ברלין ?

"ההשפעה לא תהיה לטווח רחוק על תנועת הנוסעים לגרמניה מכוון שהטיסות יתבצעו ע"י חברות תעופה אחרות. בנוסף, יש השקה של יעדים חדשים כמו לדוגמא נירנברג ע"י חברת התעופה גרמניה איירליינס."

כידוע קבוצת לופטהנזה תרכוש כ-81 מטוסים, מתוך 144 המטוסים בצי חברת אייר ברלין ותקלוט כ-3,000 מ-8,500 עובדיה. העסקה חייבת לקבל את אישור רשויות התעופה האירופיות בהליך שיכול להימשך שבועות או חודשים.

האם ישראלים רבים מגיעים עדיין לגרמניה גם לשופינג ?

 "כ-30 ק"מ מנירנברג ממוקמים שני המטות העולמיים של אדידס ופומה, כשלצידם מרכזי אאוטלטים ענקיים. בעיר אינגולשטאט המרוחקת כ-45 דקות תוכלו למצוא את אאווטלט Ingolstadt Village  . פה תמצאו עשרות חנויות מותג שחלקן מותגי יוקרה בדגש על אופנה. גם באזור פרנקפורט, מינכן ושאר ערי גרמניה תמצאו מרכזי קניות מרשימים במחירים לכל כיס. "

 

Exit mobile version