Site icon IAS

כיצד מצמצמים בהוצאות על נסיעות עסקיות?

כ-200 מנהלי נסיעות השתתפו בכנס שנערך השבוע בחסות חברת אמדאוס במלון שרתון בתל אביב. בכנס נערכו פאנלים בהשתתפות בכירים בתעשיית התיירות והתעופה והובאו עדכונים על הפתרונות הטכנולוגים החדשים בענף.

הרצאה מרכזית בכנס נשא יאן שוברט (Jan schubert), מנהל לקוחות גלובאליים אסטרטגיים באמדאוס, אשר הציג ממצאים ממחקר שביצעה החברה בנושא החזר תשואות מהשקעה בהוצאות ונסיעות. המחקר נעשה בקרב בכירים בחברות ותאגידים ובו הוצגו אסטרטגיות שונות כיצד לנהל טוב יותר את ההוצאות על נסיעות וכיצד להשתמש בטכנולוגיה מודרנית שאינה מצריכה שימוש בניירות.

הוצאות על נסיעות מהוות חלק נכבד מכלל ההוצאות של חברות, אך למרות זאת, תהליכי ההתמודדות איתן מיושנים ואינם מתאימים לטכנולוגיות המתקדמות המבוססות על דיגיטל ומובייל. התנהלות זו בסוגיית הוצאות הנסיעה מובילה לעלויות גבוהות, פיקוח מוגבל על נסיעות ועובדים מתוסכלים.

לדבריו של יאן שוברט, כדי לחסוך בהוצאות, על כל חברה להחליט על האסטרטגיה שלה ולדרג את סדר העדיפויות – באם ההזמנות נעשות מכוח הסכם עם חברת תעופה אחת, חברת רכב, רשת מלונות ספציפית, לפי המחיר הזול, או לפי משך זמן הטיסה. אחרי קביעת אסטרטגיה שתדרג את החשיבות של כל פרמטר, ניתן יהיה לצמצם בהוצאות על ידי הכנה ותדרוך של העבדים מראש, חישוב הוצאותיהם  לפני טיסות ויצירת עבודה יעילה יותר באיסוף כל הוצאות הנסיעה על ידי סריקה לטלפון הנייד.

הוזלת ההוצאות על טיסות עבודה ב-50%

יישום של טכנולוגיות כמו באמצעות המובייל, יכולה להקטין את ההוצאות העסקים השונים על טיסות עבודה של עובדים ברחבי העולם ב-50%, לחסוך כ-10% מהוצאות על הזמנות מראש לנסיעות, ולהגדיל ב-20% זיהוי ניסיונות לזיופים לעומת שימוש בדו"ח הוצאות על גבי דף.  בנוסף לכך, שביעות הרצון של העובדים יכולה להעלות.

בכנס הוצגו שלושה סטארטאפים ישראליים שבהם אמדאוס תומכת ומסייעת. המדובר בסטארטאפים שלדברי אורי בן ארצי, המשנה למנכ"ל אמדאוס ישראל, נותנים מענה מצומצם/נקודתי לכאורה, אך כזה העשוי לשנות את כל חוויית הזמנת הטיסות וההתנהלות סביבן לנוחה ומשתלמת.

ואילו הם:

Travel Refunded– העוסקת במתן פיצוי במקרים של ביטולי ועיכובי טיסות, כאשר הפניה יכולה להיעשות דרך הנוסע העסקי עצמו או מתאמת הנסיעות בחברה.

MyFly – העוסקת בהמרת מיילים הנאספים על ידי הנוסע בכסף.

Roomer Travel– המאפשר גמישות בהזמנת כרטיסי הטיסה והמלונות.

בן ארצי אמרה: "חברת אמדאוס רואה במתאמי הנסיעות בעסקים מי שיכולים לתת ערך מוסף של שירות אישי וגמישות ללקוחותיהם העסקיים, במקביל לסיוע בחיסכון בהוצאות אלה. על כן, חשוב לנו להציג בפניהם אסטרטגיות ניהול אשר יסייעו להם לצמצם עלויות וליצור מדיניות עבודה יעילה יותר למעקב אחר הוצאות של נסיעות עסקיות. אסטרטגיות אלו יאפשרו להם לתת שירות טוב יותר, להתמודד בתחרות גדולה ולהצטייד בטכנולוגיות התיירות והתעופה העדכניות ביותר".

 

Exit mobile version