Site icon IAS

כהונת טראמפ בארה"ב בינואר-יוני: טובה למלונות, רעה לטיסות המטען

מלון פלזה היוקרתי בשדרה החמישית בניו יורק. צפויה ירידה של 3% במחירי מלונות העיר. צילום Depositphotos

כהונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהחלט מספקת הרבה ריגושים – שמחה ועסקים טובים לאלה, דאגות וכאבי בטן לאחרים.

למשל, שוק טיסות המטען העולמי נמצא בהאטה בגלל המתח בין ארצות הברית לסין, פרי עמלו של הנשיא טראמפ. אלכסנדר דה ז'וניאק, מנכ"ל ארגון חברות התעבורה האווירית IATA, טוען כי "במלחמות מסחר יש רק מפסידים". תעבורת המטען האווירית גדלה בחודש יולי רק ב-2.1%, הגידול הנמוך ביותר מאז מאי 2016, ונחשב לנתון נמוך במיוחד לעומת ה-5.1% הממוצע שהושג במשך חמש השנים האחרונות.

לעומת תעבורת המטען האווירית, היקף המכירות של המלונות בארצות הברית עלה ב-11.3% במחצית הראשונה של 2018 מיותר מ-9 מיליון עיסקאות ליותר מ-10 מיליון עיסקאות, והמחיר לחדר עלה ב-12.2% מ-196 דולר ל-220 דולר. כך לפי חברת STR.

יש אופטימיות בתעשיה

"נפח העסקאות והתמחור עולים, בעוד ששיעורי הקיבולת ירדו לעומת השנה שעברה", אמר ג'וזף ראל, מנהל תחום הייעוץ והניתוח של STR. "נראה שיש אופטימיות רבה יותר בתעשיה כרגע, וזה כמובן דוחף ליותר עסקאות. יש גם כמה נכסים יקרים במחיר סביר שיימכרו בחודשים הקרובים, דבר שיגדיל משמעותית את התמחור הממוצע לשאר השנה".

מנתונים נוספים של חברת הייעוץ עולה כי מבין קטגוריות המלונות, הגידול הרב ביותר בעסקאות נרשם במלונות ברמה גבוהה – 32.4%, בעוד הירידה החדה ביותר הייתה דווקא בין רשתות היוקרה – 23.7% ירידה.

פלורידה וניו יורק היו שתי המדינות עם מספר העיסקאות הרב ביותר במחצית הראשונה של השנה. מלון פלזה בניו יורק, למשל, רשם מכירות של 2.1 מיליון דולר.

Exit mobile version