Site icon IAS

ישראל נערכת להבאתם של הישראלים שעל הספינה דיימונד פרינסס

ספינת הקרוזים דיימונד פרינסס שעליה היו ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה. צילום Depositphotos

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הנחו את המרכז הרפואי שיבא על מנת שייערך לקליטת הישראלים עם הגעתם ארצה. שיבא בתל השומר ערוך לקליטת הישראלים ביחידה נפרדת שתאויש על ידי צוות ייעודי ונפרד שהוקצה לצורך משימה זו בלבד. במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך המרכז הרפואי בפעילותו השוטפת, וזאת תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד.

השר ליצמן אמר כי ״אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב ארצה את הנוסעים על הספינה בשלום, נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי מדינת ישראל והפקדה על בריאות הנוסעים. הנחיתי את בית החולים להערך למהלך הלוגיסטי המורכב״.

המנכ"ל בר סימן טוב הוסיף כי ״כל הטיפול בהבאת הנוסעים מהספינה הוא אירוע לוגיסטי ורפואי מורכב וזה מבחינתי המקום להודות לכלל הגופים שלוקחים בכך חלק.  לכלל חברות הביטוח מגדל, הראל, כלל ופספורטכארד שחכרו את המטוס ומסייעים בהבאתם של הנוסעים.  כמו כן למד"א שתיערך בשדה התעופה להסיע אותם לשיבא לבידוד ולבדיקות רפואיות". הוא הודה גם לשאר גופי החירום שעובדים בתיאום מלא עם משרד הבריאות וסייעו להוביל מהלכים שמנעו עד כה את כניסת הנגיף לישראל.

לשכת מארגני תיירות נגד התבטאות בר סימן טוב

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכננסת, יוסי פתאל: איום על הכנסים. צילום יח"צ

הבוקר (ב') שלח מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, אי מייל למנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב, המתייחס להתבטאויות שנאמרו על ידו אתמול על סמך חשיבה לבחינת מניעת כנסים בינלאומיים לישראל, שפורסמה אתמול בתקשורת.

פורסם כי משרד הבריאות שוקל לעצור קיום כנסים בינלאומיים בישראל ללא קשר למדינות מהן מגיעים המשתתפים.

פתאל כתב: "אנו סבורים כי אמירות מהסוג הזה לא רק שהן חסרות אחריות ומקצועיות הן גורמות נזק רב בתקופה רגישה ומבולבלת. שיתוף הקהל במחשבות שטרם התגבשו לכלל הנחיות מחייבות, לא רק שאין בהן כל תועלת, יש בהן נזק מיידי וליבוי הלחץ אצל עמיתנו בחו״ל ואצל מארגני התיירות בארץ, שעומלים שנים מראש לקיום כנסים בישראל. אנו מתרשמים שהגורמים המקצועיים משתדלים לקבל החלטות במציאות כאותית כמעט בלתי אפשרית.

לדבריו, כל אמירה ושמועה מתלקחים למימדי ענק ויוצרים גלי הדף כלכליים שאינם מחויבי המציאות. "הציטוט בשמך כבר גרם לביטולים וזאת עוד טרם החלטת בינך לבין עצמך ובינך לבין הצוותים המקצועיים אם אכן יש היגיון בהנחייה מוכוונת מבקרי כנסים בלבד. לא מיותר לציין שכנס שמבוטל לא ניתן להשיבו במועד מאוחר יותר ", כתב פתאל והוא אף מבקש מבר סימן טוב לפרסם ברבים כי טרם נתקבלה החלטה וכי אין שינוי מההנחיות הקודמות על מנת להמנע מביטולים עתידיים ולהימנע מנזק כלכלי גדל שמקורו במחשבה שפורסמה ויצרה הדים בשוק התיירות הנכנסת.

Exit mobile version