Site icon IAS

ישראל נהנית מהגיאות בתיירות היוצאת מאירופה

התחזית של שר התיירות יריב לוין על כך ש"התייר ה-4 מיליון לישראל הוא בהישג יד", עשויה להתגשם כחלק מצמיחה מרשימה של התיירות היוצאת מאירופה. אמנם השר לוין ושר התחבורה ישראל כץ תורמים את חלקם לשגשוג התיירות, אולם התרחשות זו לא קורית בחלל ריק. היא חלק מגאות בתיירות האירופית, כפי שנוטרה על ידי ה- World Travel Monitor®  והוצגה על ידו בחודש שעבר.

שר התיירות לוין ומנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, הדגישו בכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות בשבוע שעבר, כי האתגר הגדול ביותר שניצב בפניהם כיום הוא לפעול ליצירת מקומות לינה נוספים, "כי בשנת 2018 יש תקופות משמעותיות שבהן לא ניתן כבר להזמין מקומות אכסון".

לדברי השר, הגידול המאסיבי בתנועת התיירות לישראל הושג בזכות פתיחת הקווים לסין; פעולות שיווק נכונות וממוקדות; טיפול בסוגיית הוויזות והסכמים עם ענקיות התיירות בעולם. כך למשל, ציין השר, כי מפולין רואים עלייה של קרוב ל-100% בתנועת התיירות לישראל.

תחזית זו מקבילה לתחזית הצמיחה בתיירות היוצאת עבור רוב היעדים באירופה ל-2018. יריד התיירות ITB ברלין 2018 מפרסם בלעדית את התוצאות העדכניות ביותר של World Travel Monitor®, המנטר ומנתח את נתוני התיירות העולמית. אלה הוצגו בפורום ה-25 של החברה בעיר פיזה שבאיטליה, בין ה-9-10 בנובמבר השנה.

גידול של 5.5% במספר התיירים האירופים שיצאו לחופשה

לפי הדו"ח, בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2017, נרשמה צמיחה גבוהה לתיירות היוצאת מאירופה עם ביצועים טובים של יעדים רבים באזור. חופשות עירוניות ממשיכות לפרוח וחופשות הבטן-גב לחופי הים צמחו בהרבה לעומת 2016. לצד זאת חלה האטה בטיסות ארוכות-הטווח (Long-haul), כולל ירידה בנסיעות לארצות הברית משוקי מקור אירופיים.

במבט קדימה, התחזית ל-2018 טובה והמגמה הנוכחית אף עולה על התחזית של השנה שעברה: מספר התיירים האירופים שיצאו לחופשה בחודשים ינואר-אוגוסט 2017 גדל ב-5.5%, לעומת גידול של 3% באותה תקופה ב-2016 ולעומת התחזית המקורית לגידול של 4% השנה. לדברי רולף פרייטג, מנכ"ל חברת הייעוץ IPK International שערכה את המחקר עבור World Travel Monitor, הביצועים החזקים בתיירות משקפים מגמות כלכליות חיוביות ורמת אמון גבוהה בנסיעות. "אירופה נותרה אחד ממנועי הצמיחה בעולם", הצהיר.

הקאמבק של הרוסים

שוק התיירות היוצאת המרשים ביותר השנה הייתה רוסיה, שבה נרשם גידול של 18% בנסיעות. שחקנים מובילים אחרים במונחים של צמיחה יוצאת היו, בין היתר, פולין – שכאמור גם ישראל קיבלה ממנה נתח – הולנד וצרפת. במונחים של יעדים, האירופים שוב העדיפו להישאר קרוב-יחסית לבית השנה, מה שיצר עלייה של 6% במספר הנסיעות ליעדים בתוך אירופה בין ינואר לאוגוסט.

על פי הנתונים, גם המגמה של טיסות ארוכות-טווח יוצאות מאירופה נמשכה בשמונה החודשים הראשונים של השנה עם עלייה של 3% באסיה. עם זאת, הטיסות למדינות אמריקה – כולל ארצות הברית – ירדו ב-3%. "זה אולי משקף מה שמכונה 'אפקט טראמפ' בכמה מהשווקים היוצאים מהאיחוד האירופי, שהעדיפו לדחות ביקור בארה"ב", אמרה בפורום מדליין בולינג'ר, יועצת  IPK.

עליות לסיטי ברייקס וחופשות בטן-גב

במונחים של מטרות הנסיעות, מספר הנסיעות לחגים שביצעו האירופים גדלו ב-6% בינואר-אוגוסט 2017, הרבה מעל הצמיחה של 2% בשנה שעברה באותה תקופה. במיוחד חזרו האירופים לנהור השנה לחופים עם עלייה של מעל 7% בממוצע במספר החופשות בסגנון בטן-גב, או "שמש וחוף", לעומת צמיחה אפסית ב-2016. גם החופשות העירוניות נותרו פופולאריות מאוד בשמונת החודשים הראשונים של השנה, עם עלייה של 20%, לאחר עלייה של 15% ב-2016. ההוצאה הממוצעת הכוללת לנפש לתייר עלתה ב-4% ל-945 יורו.

צמיחה חזקה בכניסות בינלאומיות לאירופה

כאשר מסתכלים על התיירות הנכנסת מהעולם לאירופה, יעדים רבים באזור קיבלו בברכה מבקרים בינלאומיים נוספים השנה. על פי הנתונים של World Travel Monitor שחקנים מובילים עם שיעורי צמיחה גבוהים מעל הממוצע האירופי בקבלת תיירים היו איסלנד, הולנד, בולגריה, ספרד, פורטוגל וקרואטיה.

מגמה חיובית זו באה לידי ביטוי גם בנתונים האחרונים של ארגון התיירות העולמי (UNWTO) אשר מראים עלייה חדה של 8% בכניסות בינלאומיות ליעדים באירופה בין ינואר לאוגוסט השנה. לפי הארגון, הגאות בכניסות התיירים ניכרה הן בצפון והן בדרום "אירופה הים-תיכונית" – אזור שבו ממוקמת ישראל במסגרת דיווחיו – שצמח ב-12% ומערב אירופה שהראתה גידול של 7%, לאחר היחלשות ב-2016. בצפון אירופה עלה מספר התיירים ב-6% ובמרכז ומזרח אירופה נרשמו עליות של 4% באותה תקופה.

לפי נתוני משרד התיירות, בחודשים ינואר-אוגוסט 2017 הגיעו לישראל 170 אלף תיירים מבריטניה המהווים עלייה של 11%, 180 אלף תיירים מגרמניה – עלייה של 32% ו-265 אלף תיירים מצרפת – עלייה של 9%.

תחזית חיובית לשנת 2018

 IPK International צופה עלייה של 4% במספר הנסיעות היוצאות באירופה ב-2018. הצמיחה החזקה צפויה במיוחד מבריטניה (+6%) למרות הפאונד הנחלש ורוסיה (6%), שתאשש את הקאמבק השנה. ביקוש טוב צפוי גם מבלגיה, צרפת, הולנד, נורבגיה ושוויץ. כמו כן, שוק הנסיעות היוצאות הגדול ביותר באירופה – גרמניה – צפוי שוב להראות צמיחה עקבית של כ-2%. כך שגם ישראל יכולה להביט קדימה בתקווה ובצפייה.

התחזיות מבוססות על הסקר של IPK אשר נערך מדי שנה, בהתבסס על תשובותיהם של משתתפיו לגבי כוונות הנסיעה שלהם ל-12 החודשים הקרובים.

 

Exit mobile version