Site icon IAS

יריד IMTM בסימן "הצטרפו להצלחה"

שר התיירות, יריב לוין, יפתח את יריד התיירות הבינלאומי IMTM שיתקיים השנה בסימן "הצטרפו להצלחה" – קמפיין משרד התיירות לגיוס יזמים עובדים ומתנדבים לתעשייה. היריד יתקיים ב-6-7 בפברואר בגני התערוכה בת"א. למעלה מ-40 מדינות יקימו ביתנים  ביריד, וביניהן מרוקו, רוסיה, צרפת, ספרד, יפן, הודו, רומניה, בולגריה, קפריסין, יוון, מלטה, טנזניה, סרי לנקה, פרגוואי, קניה ועוד.

השר לוין ייפגש ביריד עם עמיתיו שיגיעו לארץ –  שרי התיירות של אלבניה, בולגריה, אוגנדה, סנגל, אוזבקיסטן, הפיליפינים, שר הכלכלה של ליטא וסגנית שר התיירות של רומניה.

על רקע ההצלחה ושיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל בשנת 2017 – תכנית פעילות משרד התיירות ביריד, תתבסס על הקמפיין לעידוד הציבור בישראל להצטרף לתעשיית התיירות – החל מהתנדבות, דרך לימודים והכשרות במקצועות תיירות ועד ליזמות פרטית ובניית בתי מלון אכסניות ואתרי לינת שטח.

ביריד יערך זו הפעם השלישית גמר תחרות פיתוח אפליקציות לתיירות (האקתון). מטרת התחרות השנה היא לעודד פיתוח יישומונים בתחום הוראת דרך, אשר יספקו מענה לצרכי המבקר הישראלי והתייר המגיע מחו"ל. לשלב הגמר בתחרות, בה התבקשו המשתתפים לפתח יישומונים (עבור מכשירים ניידים), הגיעו 6 צוותים מתוך כ-40 מועמדים. בתום התחרות, יעניק משרד התיירות לשלוש האפליקציות שיזכו בשלושת המקומות הראשונים בתחרות, פרסים:  מקום ראשון – 10,000 שקל, מקום שני – 5,000 שקל, מקום שלישי – 2,500 שקל.

כמו כן, במסגרת היריד יערכו פאנלים בנושאים רלוונטיים, בהובלתם של אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות ובכירי המשרד והתעשייה. בין הנושאים שידונו: מה צופן העתיד בתחום התיירות; הצטרפות וחתימה על הקוד האתי של ארגון התיירות של האו"ם UNWTO; היערכות תיירותית להגעתם של מיליון תיירים סינים; הצגת ארגז הכלים והסיוע שמשרד התיירות מעניק ליזמים ולעסקים בתחום התיירות; משרד התיירות ייתן במה ביריד לעסקי אירוח ביתי, שמקבלים עידוד במסגרת השתלמויות להכשרה מקצועית ובשיווק. כמו כן ניתן יהיה לטעום מאכלים מסורתיים, לצפות בהדגמות של מופעי פולקלור, סיפורי עליה וקליטה ועוד, שיוצגו על ידי עסקים תיירותיים מהמרחב הכפרי, הצ'רקסי הדרוזי והבדואי.

על כל שקל שמושקע – מתקבלים 20

השר לוין אמר כי הוא שמח לפתוח את יריד ה-IMTM, "כשישראל הולכת והופכת למוקד משיכה לתיירים ולעוסקים בתחום מכל העולם. שנת 2017 הייתה שנת שיא בתיירות לישראל עם של 3.6 מיליון תיירים. העלייה במספר התיירים הנכנסים לישראל באה כתוצאה מפעילות שיווקית מגוונת, אשר כללה פריצה לשווקים חדשים ונקיטת פעולות שיווק חדשניות, הן במדיה הדיגיטלית והן בפעילות יצירתית וחדשנית. אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה גם בתחום התעופה, כאשר בעקבות התמיכה שמעניק משרד התיירות לחברות התעופה, יגיעו השנה מאירופה לאילת, בעונת החורף, יותר מפי 3 תיירים מאשר הגיעו בחורף שעבר. על כל שקל שמושקע בתיירות המדינה מקבלת פי 20 בחזרה. יריד IMTM ייתן תנופה נוספת למגמה זו וישפיע לטובה על הגברת תנועת התיירות גם בשנת 2018".

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי הוסיף ששנת 2017 הייתה השנה הטובה ביותר לתיירות אי פעם בזכות שיווק יצירתי ופתיחת שווקים חדשים, במקביל לפעילות המשרד עם מענקים ליזמים ופיתוח תשתיות. "הצלחנו לרתום חברות תעופה חדשות, שפתחו קווי תעופה חדשים לישראל ולהביא תיירים לכל נקודה בישראל. במקביל אנחנו עובדים על הגדלת היצע חדרי הלינה ושיפור התשתיות. המשרד יחזק את שיתופי הפעולה עם סוכני תיירות דיגיטליים וימשיך את אירוח מובילי דעת קהל. אני מזמין את כולם להגיע לבקר בביתן המשרד, לשאול שאלות, לקבל מידע ולהתרשם מהפעילות הענפה".

Exit mobile version