Site icon IAS

יריד התיירות ITB יתקיים כמתוכנן בשבוע הבא בברלין

ITB Berlin - מקום המפגש לתעשיית התיירות העולמית בברלין. צילום ITB

מאז שפרצה מגפת נגיף הקורונה (COVID-19 / coronavirus) עולה השאלה האם יריד התיירות הגדול בעולם ITB ברלין יעשה כמעשה תערוכת הטכנולוגיה בברצלונה ויקפל את הדגלים. תערוכת המובייל MWC שהייתה אמורה להתקיים השבוע בין ה-24 ל-27 בפברואר, בוטלה לאחר שמציגים חשובים פרשו ממנה. הביטול גרם נזק רב לחברות, לעיר וגם למלונות, עם ירידות של עשרות אחוזים בלינות ובביטולים.

אולם ג'נס ספאהן, שר הבריאות הפדרלי של גרמניה, לא אסר אתמול את קיומו של ITB (ראשי תיבות של "בורסת התיירות הבינלאומית" בגרמנית) שהוא יריד התיירות הגדול בעולם, שבו משתתפים מדי שנה כמאה אלף איש מרחבי העולם והוא יתקיים כמתוכנן בשבוע הבא.

אפשר לתהות האם ההחלטה על קיום היריד היא נכונה ומה יחליטו המציגים והמבקרים לעשות – האם להשתתף או לוותר עד יעבור זעם, אולם אתמול שיגרה ג'וליה זונמן (Julia Sonnemann), מנהלת יחסי הציבור של ה-Messe Berlin – החברה המארגנת את  ITB, הודעה לפיה "היו בטוחים שהבטיחות והבריאות של המציגים שלנו היא בעדיפות הראשונה אצלנו."

מרכז הירידים בו מתקיים יריד התיירות ITB בברלין, היריד הגדול בעולם. צילום עירית רוזנבלום

לדבריה, "AUMA – הארגון של ענף הסחר הגרמני – מארגני התערוכות הגרמניים ו-ITB ברלין, עוקבים מקרוב אחר המצב ונמצאים בקשר שוטף עם רשויות הבריאות הגרמניות ומשרד הבריאות הגרמני. במידה ויחולו שינויים במצב הנוכחי, ניקח בחשבון את כל ההמלצות של הרשויות הפדרליות ורשויות הבריאות העירוניות וניישם את כל ההוראות המתאימות בהתאם. משרד הבריאות הפדרלי בגרמניה מסר כי בימים אלה הודיע מכון רוברט קוך כי אין הוכחות למחזור נגיפי מתמשך בגרמניה כרגע. מסיבה זו, הסיכון לבריאות בגרמניה נותר כרגע נמוך." (https://www.rki.de/EN/Home/homepage_node.html)

עוד היא מפרטת כי על פי AUMA  אין שום סיבה להגביל תערוכות בגרמניה כרגע (https://www.auma.de/en/media/reports/auma-statement-corona-virus-en). גורמי סיכון מוגדרים כשהות באזורי הסיכון במהלך השבועיים האחרונים או כקשר עם כל אדם שנבדק ונמצא חיובי בנגיף הקורונה.

זונמן: "כרגע אין איסור כניסה לגרמניה לאזרחים מסין, אסיה או איטליה. המועצה המיוחדת של שרי הבריאות קבעה כי יתכן שהמגיעים בטיסה יישאלו לפני הנחיתה במדינות האיחוד האירופי אם הם היו באזורי סיכון או בקשר עם אנשים שנמצאו חיוביים בנגיף הקורונה. כדי להגן על המציגים והמבקרים שלנו, אנו מקפידים על אמצעי ניקוי וחיטוי נוספים בשטח של היריד. בנוסף, על כולם לנקוט באמצעי ההגנה המומלצים על ידי מכון רוברט קוך: לשטוף ידיים לעיתים קרובות וביסודיות, לעקוב אחר התעטשות ושיעול, להימנע מלחיצות ידיים. באשר ליריד בשנחאי, בשבוע שעבר הפצנו הודעה לעיתונות על כך ש- ITB סין נדחה".

גויסו צוותים דוברי אנגלית והניקוי והחיטוי הוגבר

מדינות ערב מגבירות נוכחות ביריד התיירות. צילום עירית רוזנבלום

אשר למציגים, לדברי זונמן, עד היום ביטלו רק שני מציגים סינים את השתתפותם. "מספר גדול של דוכנים סיניים מנוהלים על ידי צוות מאירופה / גרמניה ולכן אינם מושפעים מביטולים. בסך הכל, חלקם של המציגים מהרפובליקה העממית של סין נמוך מאוד ומהווה 0.3% מהתערוכה. אחוז המבקרים מסין נמוך אף יותר מזה של המציגים. רק 0.02%  מתוך 160,000 המבקרים מגיעים מסין. יתרה מזאת, מחלקות הוויזה הגרמניות בסין נסגרו וטיסות לסין וממנה מבוטלות עד סוף מרץ".

עוד מסרה כי ביריד הקרוב יעמדו לרשותו צוותים דוברי אנגלית וכן מומחים רפואיים נוספים והמתקנים הסניטריים ינוקו ויחוטאו במרווחים תכופים יותר. "מלבד חומרי ניקוי ידיים בחדרי האמבטיה, יהיו גם תכשירי ניקוי לחיטוי בכניסה ליריד. לבטיחות המבקרים והמציגים שלנו יש עדיפות מרבית ואנחנו לוקחים את המצב ברצינות רבה. אנו נמצאים בקשר קבוע עם רשויות הבריאות הציבוריות וננקוט בכל האמצעים הנוספים המומלצים ככל שיהיו נחוצים".

ITB ברלין 2020 יתקיים בפעם ה-54 מיום רביעי, ה-4 במרץ ועד יום ראשון, ה-8 במרץ, כאשר בימים רביעי עד שישי הוא יהיה פתוח למבקרים מקצועיים בלבד. ITB ברלין היא תערוכת התיירות המובילה בעולם. בשנת 2019 הציגו בה 10,000 חברות וארגונים מ-181 מדינות את מוצריהן ושירותיהן לכ-160,000 מבקרים, כולל 113,500 מבקרי מתעשיית התיירות בעולם.

סיור וירטואלי של ישראל בביתן הישראלי ביריד בברלין. צילום עירית רוזנבלום

מושב מיוחד יעסוק בווירוס הקורונה

ממשרד התיירות נמסר כי הוא משתתף ביריד כמדי שנה. לפי דיווחי היריד, הביתן הישראלי יהיה באותו מיקום ובאותו הגודל כמו בשנה שעברה.

התפשטות וירוס הקורונה היא אחד מהנושאים הבוערים ביותר עבור תעשיית התיירות העולמית. בכנס בברלין (יום ו' בשעה 12:00, שעון ברלין) יתקיים מושב מיוחד העוסק בווירוס הקורונה, השפעתו על תעשיית התיירות ודרכים להתמודדות. את המושב יפתח ד"ר ערן כתר – יועץ ומומחה ישראלי למשברי תיירות – אשר יציג כלים נבחרים לניהול אפקטיבי של המשבר ולפיתוח חוסן. לדברי ד"ר כתר "ההתמודדות עם וירוס הקורונה כוללת ארבעה ממדים: ניהול המשבר הבריאותי, הגברת מידת האטרקטיביות של יעד התיירות, עבודה מבוזרת מול מספר רב של קהלי יעד  וחיזוק מתמיד של הדימוי. עבודה שיטתית על ארבעת ממדים אלה תבטיח התאוששות מהירה ותסייע בפיתוח חוסן לקראת משברים עתידיים".

Exit mobile version