Site icon IAS

ירידי העלייה בצרפת: דווקא עכשיו, עושים עלייה לישראל

יריד עלייה ענק בלב פריז. צילום יח"צ משרד העלייה והקליטה

משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בשיתוף אופק ישראלי הקדימו את ירידי העלייה שתוכננו להתקיים ברחבי צרפת בעוד שלושה חודשים ויערכו אותם כבר השבוע, זאת כדי לתת מענה מהיר להתעניינות הגוברת בעלייה לישראל מאז הטבח של חמאס ב- 7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל.

היריד הראשון נערך היום ( א', 17.12) בלב פריז ובהמשך השבוע יתקיימו ירידים דומים בערים ליון ומרסיי. המבקרים בירידים יקבלו תחת קורת גג אחת מידע מקיף מנציגים ישראלים על אפשרויות התעסוקה וההכשרות המקצועיות בישראל, אינפורמציה על מוסדות להשכלה גבוהה, השתלבות ילדים במערכת החינוך ועוד.

על פי נתוני הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה מאז מתקפת הפתע של חמאס ופרוץ מלחמת חרבות ברזל חל זינוק של כ-430% במספר הנפשות שנפתחו עבורם תיקי עליה ובכך, הביעו למעשה התעניינות מעשית בעלייה לישראל. בסך הכל נפתחו מאז ה-7 באוקטובר ועד היום תיקי עלייה לכ-1,200 נפשות לעומת כ-220 בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, כ-1,300 בתי אב השתתפו בערבי מידע שערכה הסוכנות היהודית ברחבי צרפת, כדי לתת מידע עדכני על ישראל.

הקהילה היהודית בצרפת היא השלישית בגודלה בעולם (אחרי ישראל וארצות הברית) והיא מונה כ 450 אלף נפש. זוהי קהילה מסורתית וציונית בעלת קשרים הדוקים עם מדינת ישראל ולרבים מחבריה יש קרובי משפחה בארץ. ההתעניינות הגוברת בעלייה לישראל מאז הטבח של חמאס והמלחמה שפרצה בעקבותיו, באה בעקבות גל אנטישמיות שפקד את המדינה, אך נובעת בראש ובראשונה מרצון אמיתי להפגין סולידריות עם ישראל הלכה למעשה ולעלות לארץ דווקא בתקופה הזו.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר אמר ביריד: ״ התרגשתי מאוד לפגוש את האנשים ולשמוע שהחליטו לעלות לישראל מיד לאחר ה-7 באוקטובר ובעת שהמדינה נמצאת במלחמה קשה. הרגעים בהם ראו את התמונות היו מכוננים בעבור רבים. רגשי הסולידריות וההזדהות עם ישראל היו בעבורם הדחף המרכזי לעלייה. הקהילות בעולם ובצרפת בפרט מתמודדות עם עלייה משמעותית באירועים אנטישמיים, אנחנו נעמוד לצד הקהילות ועם זאת בוודאי נסייע לתהליכי הקליטה ביתר שאת. מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי.״

יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג אמר: ״יהודי צרפת ממשיכים להביע את אהבתם ללא תנאי למדינת ישראל בימים קשים אלו. על כולנו הזכות והחובה לקבלם כעת בזרועות פתוחות ולסייע להם להגשים את חלומם להקים את ביתם בישראל. העלייה ארצה היא אבן יסוד בתקומתה ושיקומה של המדינה.״

מנכ"ל משרד העלייה והקליטה אביחי כהנא: "מרגש לראות אלפי אנשים שרוצים לעלות לישראל ולחזק אותה. היריד הינו רק השלב הראשון בתהליך ההחלטה לעלות לישראל. נלווה את העולים בכל השלבים החל מרגע ההחלטה לעלות לישראל, דרך תהליך העלייה וחשוב לא פחות תהליכי הקליטה פה בישראל".

מנכ״לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ: ״הרצון לעלות ארצה הוא תולדה של קשר משמעותי ומתמשך בין יהודי צרפת למדינת ישראל. הסוכנות היהודית תמשיך ללוות את העולים שמבקשים להגיע לישראל, ביחד עם משרד העלייה והקליטה. במקביל, נמשיך לחזק את הקהילה היהודית בצרפת בתקופה המאתגרת הזו ולהדק את הקשר האסטרטגי בינה לבין מדינת ישראל״.

Exit mobile version