Site icon IAS

ירידה דרמטית בחיפושים ליעדי המזרח מרגע ההודעה על הנגיף

בידוד בית ל-14 יום לשבים משורה של מדינות. צילום Depositphotos

ירידה דרמטית בחיפושים ליעדי המזרח הרחוק נרשמו בחודשים ינואר-פברואר השנה באתר ההשוואות טרוויליסט. לפי הנתונים, הירידה של חיפושי ישראלים ליפן עמדה על 65.6%, לסין – 60.8%,  הודו 57.4%, תאילנד 55.8%, דרום קוריאה 53.7% והונג קונג 23%.

נתוני חיפושים של ישראלים בטרווליסט

אל על, שהפסיקה את טיסותיה לסין, ממשיכה לטוס להונג קונג תוך התאמה מסחרית, כלומר, איחוד טיסות בשל תפוסות נמוכות. הטיסות בימים שלישי ורביעי השבוע בוטלו ונוסעיהן הועברו לשבת הבאה.

מסתבר שהחשש מטיסה במטוסים עמוסי אנשים שאין לדעת היכן היו קודם, השפיע גם על החיפושים לאירופה, שם ניתן לראות גם כן ירידות קלות (מלבד רודוס ששם דווקא הייתה עלייה בחיפושים).

תמר גרזון מנכ"לית טרווליסט, אמרה כי הישראלים ממשיכים לעקוב אחר המתפתח בכל הנוגע להתפשטות הנגיף וחושבים פעמיים לגבי יציאה לחו"ל, גם כשמדובר על תאילנד, שהיא אחד היעדים האהובים עליהם בשנים האחרונות. "אין ספק שאזהרות משרד הבריאות עושות את שלהן – אנחנו משוכנעים שנראה שינויים גם בתמהיל החופשות לקראת הפסח וייתכן שעד לחודשי הקיץ הקרובים".

וירוס הקורונה הורג את קיבולת התעופה הבינלאומית

ספק המידע התעופתי OAG כתב היום (ב') כי "וירוס הקורונה הורג את קיבולת התעופה הבינלאומית. בשבוע שעבר דיווחנו על צמצום הקיבולת הדרמטי ביותר שראינו אי פעם בשוק אחד; שבוע לאחר מכן עלינו לדווח כי וירוס הקורונה הביא לביטול של שני שלישים מהקיבולת הבינלאומית לסין וממנה. תוך פחות מארבעה שבועות מספר המושבים הבינלאומיים השבועיים המופעלים מסין צנח בכ-1.4 מיליון מושבים מאז השבוע שהחל מה-20 בינואר. במונחים השוואתיים, הפחתת הקיבולת היא יותר מכל הקיבולת הבינלאומית שתוכננה מצרפת השבוע", כותב OAG.

טוקיו. עדיין מקווה להציל את האולימפיאדה. צילום Depositphotos

עוד מפרט האתר כי התקוות האולימפיות של יפן נפגעו – נותרו רק 165 יום עד לאולימפיאדה בקיץ 2020 ויפן עומדת בפני אתגר אמיתי בשאיפתה המוצהרת להגיע ל-40 מיליון מבקרים עד שנת 2021. "אף שוק לא הושפע באותה מידה כמו יפן, שם ירדו ההזמנות בכ-200,000 לשבוע בהשוואה לשבוע של ה-20 בינואר; ירידה של 60% בקיבולת בארבעה שבועות. השוואה בין שבוע לשבוע מראה אובדן של כ-118 אלף מושבים בין סין ליפן. תאילנד, המסתמכת מאוד על מבקרים מסין, נפגעה גם היא קשה עם קרוב ל-200,000 פחות מושבים לסין מאשר לפני ארבעה שבועות. כמובן שגם התפוסות במטוסים שכן פועלים הן נמוכות מהממוצע, מה שמדכא עוד יותר את היקפי התנועה".

האם המצב יכול עוד להחמיר? "אנו מקווים שלא! עם זאת, ישנם עדיין כ-718,000 מושבים שתוכננו לפעול השבוע מסין, בדומה ליכולת היוצאת המתוכננת מכל יוון השבוע. בסופו של דבר, אנו יודעים מאירועים קודמים מסוג זה כי הקיבולת והביקוש יחזרו במהירות, אך המספרים הם ללא ספק חלק מהמצב הדרמטי ביותר שראינו אי פעם בשוק כלשהו".

Exit mobile version