Site icon IAS

ירושלים ות"א ברשימת הערים המובילות במזרח התיכון לפי טרוול אנד לז'ר

מגזין התיירות הנחשב Travel + Leisure  פרסם את נבחריו לשנת 2019 בתחומי התיירות והמלונאות. לפי עורכי המגזין. תוצאות הסקר העולמי שערך בין קוראיו מבהיר כי הקריטריונים הם ספציפיים מאוד: תחושה חזקה של זהות היסטורית ותרבותית היא חיונית, כמו הנוף היפה. גם סצינות המזון והקניות הן חשובות. והמלונות, כמובן, חייבים להיות ברמה עולמית.

מדי שנה מבקש המגזין מהקוראים להביע את דעתם על חוויות נסיעות ברחבי העולם ולדרג את הטובים ביותר בעיניהם בערים, איים, ספינות שייט, ספא, חברות תעופה ועוד. את הערים הטובות ביותר דירגו הקוראים לפי אתרי התיירות, התרבות, המטבח, הידידותיות, הקניות והערך הכולל.

קייפטאון שבדרום אפריקה. העיר הטובה באפריקה. צילום Depositphotos

את המקום הראשון ברשימת הערים הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון שבה ותפסה קייפטאון שבדרום אפריקה, שלדעת קוראי ומצביעי המגזין עונה על כל הקריטריונים שהוזכרו ולכן בחרו בה כעיר הטובה ביותר באזור זה בפעם ה-18. "זו עיר כל כך יפה", ציין אחד הקוראים. "יש כל כך הרבה דברים לעשות ומקומות לראות ולחוות. האנשים הם ידידותיים גורמים לך להרגיש רצוי והערך שהיא נותנת הוא נפלא".

מרוקו היא עוד מועדף מועדף כשמדובר אפריקה והמזרח התיכון. מרקש ניצבת במקום השלישי של הסקר השנה, ואילו פז הגיעה למקום החמישי, ואסואירה בשביעי. נראה שהוויזואליות הייחודיות של מרקש, בשילוב עם קניות מצוינות וסצנת מלון יוקרתית הופכים אותה לאחת החוויות האורבניות היפות ביותר של היבשת. כדברי אחד המשיבים, "אהבנו את העיר העתיקה ואת כל האתרים המרתקים. מרכז העיר מדהים, עם כל הסימטאות המתפתלות, החנויות והמסעדות ".

לשמחתנו, ירושלים ממוקמת במקום השני ברשימת הערים הטובות ביותר ל-2019, עם תגובות המהללות את המורשת התרבותית וההסטורית של העיר עתיקה ובמילותיו של אחד הקוראים: "Fascinating city". הוא הוסיף שהיא עיר טרגית, יפה, מחוספסת בקצוות. "אנשים ידידותיים, אוכל נהדר וחיי לילה תוססים. קשה למצוא מקום עם כל כך הרבה היסטוריה ומגוון".

ואילו במקום השישי ניצבת העיר תל אביב, בצירוף וידאו המלמד על חמישה דברים שיש לעשות בעיר.

הדירוג המלא של הערים המובילות באפריקה ובמזרח התיכון: קייפטאון, ירושלים, מרקש, ביירות, פז, תל אביב, אסאוריה, מאסקט, דובאי ולוקסור.

העיר המובילה בעולם היא Hoi An בוויטנאם, שעלתה לכאן מהמקום השמיני. צילום Depositphotos

העיר המובילה בעולם לפי דירוג טרוול אנד לז'ר היא Hoi An בוויטנאם, שעלתה לכאן מהמקום השמיני. העיר המובילה בארצות הברית היא צ'רלסטון בדרום קרוליינה והעיר המובילה באירופה היא פירנצה. אחריה ברשימה: רומא, סוויליה, ברצלונה, פורטו, ליסבון, סיינה, קרקוב, איסטנבול, סן סבסטיאן, פראג, מדריד, פריז, זלצבורג, וינה.

המלונות העירוניים הטובים ביותר באפריקה ובמזרח התיכון

הערים הנוצצות של צפון אפריקה והמזרח התיכון מציעות יותר מה לראות ולעשות עם כל שנה שחולפת. עיר הבירה של קטאר, דוחה, לדוגמה, חשפה את המוזיאון הלאומי שעוצב על ידי האדריכל הצרפתי ז'אן נובל המצטרף לסניף האזורי של מוזיאון הלובר בפריז, אשר נפתח באבו דאבי ב -2017. בקהיר יוסר בשנה הבאה הלוט מעל המוזאון המצרי הגדול שהוקם בעלות מוערכת של מיליארד דולר. אך מוסדות התרבות אינם הדברים היחידים המקיפים כאן את הקוראים – האזור הוא גם ביתם של כמה מהמלונות העירוניים הטובים ביותר בעולם.

בתי המלון דורגו על פי המתקנים שלהם, המיקום, השירות, המזון והערך הכולל. נכסים סווגו כמלונות עירוניים או כריזורטים – יעדי נופש – לפי המיקום והשירותים.

בלובי של מלון ענבל תקרות מעץ, אבן ירושלמית, כריות וטקסטיל מאריגים אותנטיים ישנים, המציגים את עברה של העיר. צילום אסף פינצ'וק

אל הרשימה עוצרת הנשימה של המלונות במצרים ובאמירויות, התברג גם מלון ענבל הירושלמי, מכל המלונות הישראליים, במקום השישי.

המלונות המדורגים לפי הסדר הם: רויאל מנסור במרקש, ג'ומיירה במגדלי אתיחד באבו דאבי, בורג' אל ערב ג'ומיירה בדובאי, אל ממונייה במרקש, ארבע העונות על הנילוס בקהיר, ענבל ירושלים, ארבע העונות ריזורט במרקש ומלון ארבע העונות בדוחה, ג'ומיירה אמירטס טאוארס בדובאי ומריוט&עומר כאיים בקהיר.

כמלון הטוב בעולם נבחר   The Leela Palace Udaipur, India ומותג המלונאות המוביל בעולם: The six Senses Hotels, Resorts, Spas, שהמלון הראשון שלו בישראל ייפתח השנה בחאן שחרות.

סינגפור איירליינס: מטוס איירבוס A380.במקם הראשון זו השנה ה-18. צילום סינגפור איירליינס

חברות התעופה המובילות

בחירתם של הקוראים בתחום חברות התעופה כמעט שלא השתנתה במרוצת השנים. החברות שנבחרו על ידם, קבעו סטנדרד של נוחות מקסימלית – ומהנה – בטיסות ארוכות-הטווח. נלקחו בחשבון נוחות המטוס, השירות, המזון והערך המוסף.

לפי טרוול אנד לז'ר, יש סיבה לכך שסינגפור איירליינס ממשיכה להיות מדורגת מס 1 זה שנים ומילת המפתח היא: נוחות. חברת התעופה מפעילה את אחת הטיסות הארוכות ביותר בעולם – טיסה של כמעט 19 שעות בין נמל התעופה סינגפור צ'אנגי לבין נמל התעופה ניוארק בניו יורק, וצוות הטיסה אינו מתעלם מאף פרט. נוסע נאמן אחד כתב אחרי טיסה מהמערב האמריקאי לטוקיו פעמים רבות במהלך השנים: "השירות הוא מעולה, הם מאכילים אותך כל הזמן, אפשרויות הבידור הן אינסופיים והמטוס יפה ונוח. אני תמיד מופתע כאשר זו בעצם גם האופציה הידידותית ביותר לתקציב".

הרשימה המלאה כוללת את סינגפור איירליינס, אמירטס, קטאר איירווייס, JAL היפנית, EVA Air, אייר ניו זילנד, ANA היפנית, קוריאן אייר, קתאי פספיקי ולה קומפני – שבמטוסיה מחלקה אחת בלבד: מחלקת עסקים.

לכל הבחירות של קוראי טרוול אנד לז'ר.

Exit mobile version