טורקיה לא עוצרת: במחצית הראשונה של 2018 הגיעו לטורקיה כ-19 מיליון תיירים, המהווים עלייה של 29%. לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, עלייה דומה נרשמה בחודש יוני – 28.5% ו-5 מיליון תיירים.
מישראל נרשמה בחודשים ינואר-יוני השנה עלייה של 25% ל-171,6 אלף תיירים, אך בחודש יוני, חודש הרמדאן, היתה עלייה רק של 1.2% ל- 32 אלף תיירים.
מדינות המקור העיקריות של התיירות לטורקיה הן רוסיה, גרמניה, איראן, גאורגיה ובולגריה. מירב תיירות הנופש מגיעה לאנטליה, המכונה בירת התיירות של טורקיה, ואליה הגיעו במחצית הראשונה של השנה 6.6 מיליון תיירים ובתוספת של חודש יולי היא צפוייה להגיע ל-7 מיליון.
היעד של משרד התיירות הטורקי עד סוף השנה הוא 40 מיליון תיירים והכנסות של 32 מיליארד דולר.
מכוונים אל תיירות הספורט
העלייה בשיעורי התפוסה במלונות בטורקיה אינה רק בזכות ההתאוששות במספר המבקרים, אלא גם בזכות אירועי הספורט שאירחה בשנים האחרונות. טורקיה לוטשת עיניים אל תעשיית תיירות הספורט, כשהיא מוסיפה מתקני ספורט יוקרתיים בערי התיירות שלה ובהן אנטליה. זאת כדי לקבל נתח מענף תיירות עולמי שהכנסותיו הגיעו כבר ל-200 מיליארד דולר ומקיף את הענפים כדורגל, כדורסל, גולף וטניס. עד כה זכתה טורקיה להכנסה של כמיליארד דולר מטורנירים שונים.
לפי נתוני הטורקים, כ-40 אלף אתלטים, שחקני טניס ברובם, מבקרים בעיר בשנה. תיירי ספורט נוטים גם להוציא הרבה יותר כספים מאשר התייר הרגיל בטורקיה: כ-2,000 דולר לביקור לעומת 500-600 דולר של תייר רגיל.
אנטליה נהנית גם ממחנות אימונים של קבוצות שמגיעות להתאמן בחודשי החורף, כאשר השנה מדובר בקבוצות מהמזרח התיכון, רוסיה ואירופה, שכבר הזמינו מקום לחודשי החורף. באנטליה יש מגרשי כדורגל, גולף וטניס.
קמפיין מיתוג עולמי לטורקיש איירליינס
בתוך כך, חברת התעופה טורקיש איירליינס, שהיא בבעלות חלקית של ממשלת טורקיה, הוסיפה טיסה יומית עשירית מנתב"ג לאיסטנבול, לאחר שהטיסה למעלה ממיליון נוסעים בין המדינות בשנת 2017. המהלך מתבצע לקראת עונת תיירות הקיץ של 2019 והעלייה המתמשכת בביקוש לטיסות מהאזור, שרובן טיסות המשך מאיסטנבול ליעדים ברחבי העולם.
כמו כן הכריזה, טורקיש אירליינס על שיתוף פעולה עם תוכנית התיירות החדשה של רשת CNN – "Quest’s World of Wonder" – בהגשת הפרשן הכלכלי הבכיר של הרשת, ריצ'ארד קווסט. התכנית תעקוב אחר ביקוריו של קווסט ביעדים שונים בעולם, כאשר בכל ביקור הוא יתעמק ב-DNA המקומי ויבדוק מה מייחד את העיר ואת תושביה.
כחלק משיתוף הפעולה עם CNNIC – CNN International Commercial, תעניק טורקיש איירליינס לתכנית חסות בלעדית ותככב בשלטי חוצות לקראת שידורו של כל פרק. כמו כן, תוצג טורקיש אירליינס בכתוביות הפתיחה של התכנית לצד CNN, מה שידגיש את התשוקה לתיירות המשותפת לשתיהן.
במרחב הדיגיטלי, תזכה טורקיש אירליינס לפרסום בלעדי במתחם ייעודי בערוץ CNN Travel לצד סיקור נוסף של הערים בהן ביקר קווסט. בנוסף, קמפיין פרסומי של טורקיש אירליינס יעלה ב CNN TV-ובמגוון פלטפורמות דיגיטליות בהמשך השנה.
לדברי אילקר אייג'י, יו"ר דירקטיוריון טורקיש אירליינס, התמיכה בסדרה היתה בחירה טבעית עבורם בהתחשב בסינרגיות ש-CNN מציעה, מבחינת אטרקטיביות התוכן, נתוני הצפייה הגבוהים וקהל הצופים האיכותי וכן על רקע ההשקה הקרובה של נמל התעופה החדש באיסטנבול, שיאפשר ליותר נוסעים לטוס עם טורקיש אירליינס. "אנו טסים ל-304 יעדים ברחבי העולם ו-13 היעדים אליהם ריצ'רד בחר לטוס במסגרת הסדרה, מספקים טעימה עשירה ממגוון היעדים שלנו. אנו מקווים שהצופים יישאבו מהסדרה השראה להרחבת עולמם".