Site icon IAS

יושרו ההדורים עם הג'ירו ד'איטליה

בעקבות מחאת השרים הישראליים מירי רגב, יריב לוין וגלעד ארדן, וכן בעקבות פניות מראשי הג'ירו בישראל, תוקן כעת המינוח שבו נעשה שימוש אתמול בהצגת מסלולי מרוץ ג'ירו ד'איטליה מ"מערב ירושלים" לירושלים והנהלת הג'ירו העולמית אף הפיצה הבהרה רשמית כעת בנושא.

בהודעה שהפיצה RCS SPORT שמארגנת את המרוץ היוקרתי, נכתב כי במהלך הצגת תוואי המסלולים אתמול, נעשה שימוש בחומרים טכניים המכילים את המונח "מערב ירושלים", לאור כך שהמרוץ יתרחש לוגיסטית בחלק זה של העיר. בהצהרה נכתב עוד כי השימוש במינוח זה, שהיה נטול משמעות פוליטית, הוסר מכל החומרים העוסקים בג'ירו ד'איטליה.

נשיא הכבוד של ה"ביג סטארט" ג'ירו ד'איטליה, סילבן אדמס, אמר בתגובה כי "הופתענו ונפגענו מאוד אתמול מההתייחסות לבירת ישראל כ'מערב ירושלים' בהצגתם הרשמית של מסלולי ג'ירו ד'איטליה 2018. כנשיא הכבוד של ה'ביג סטארט' הבהרתי לשותפינו האיטלקיים שהתייחסות זו אינה מקובלת, בדיוק כמו שאין 'מערב רומא' או 'מערב פריס', אין עיר בשם 'מערב ירושלים'. אני מודה לראשי הג'ירו על הירתמותם המהירה לתיקון המצב וכך שהסירו עתה כל התייחסות מוטעית והתחייבו כי הדבר לא יחזור על עצמו".

מיליארד אנשים בעולם יחשפו לישראל

לדבריו, הם מתרגשים מאירוח אירוע הפתיחה והמקטע הראשון של המרוץ ה-101 ההיסטורי בבירת ישראל ירושלים. "יחד עם שני המקטעים הנוספים, מיליארד אנשים בעולם יחשפו לארצנו היפה מחיפה ועד אילת. אנו מצפים לעבוד יחדיו בהגעת המרוץ ארצה ולירושלים והעברת מסר של שלום ודו קיום בכל העולם."

דניאל בנעים, מייסד ומנכ״ל קבוצת קומטק שמפיקה את המרוץ בישראל, מסר: "אני מאוד שמח שיושרו ההדורים על בסיס המסלולים שהצגנו באירוע השקת הג'ירו בישראל בספטמבר ושכולנו חוזרים לעבוד במרץ לטובת האירוע הספורטיבי החשוב הזה, שאין לו כל נגיעה לפוליטיקה".

לדבריו, בשבועות הקרובים תגיע משלחת מיוחדת של הנהלת הג'ירו ותיפגש עם השרים הרלוונטיים וראשי הג'ירו בישראל, במטרה לחזק את שיתוף הפעולה בין הגורמים ולתאם קיומם של אירועים שונים ברחבי הארץ ובפרט בעיר ירושלים."

ממרוצי האופניים הגדולים בעולם

ה- Giro d'Italia – אחד ממרוצי האופניים הגדולים ביותר בעולם, שיתקיים בפעם ה-101 במאי הקרוב, יצא לראשונה בהיסטוריה מגבולות אירופה ויתחיל בישראל. 176 מהרוכבים הטובים בעולם יגיעו ארצה וירכבו בנופי הארץ במשך שלושת ימי המרוץ הראשונים, בטרם יעברו לאיטליה להמשך המרוץ. המרוץ  צפוי למשוך לישראל אלפי תיירים ולספק תשואה כלכלית הנאמדת בעשרות מיליוני שקלים, זאת במקביל למאות מיליוני צופים שצפויים לחזות באירוע בשידורים חיים בכל רחבי העולם ויחשפו לנופיה, תרבותה ואנשיה של ישראל.

פירוט המסלולים בשלושת ימי ה- 'Big Start' –

יום שישי ה-4 במאי – 10 ק"מ – "סובב ירושלים" הזנקה יחידנית, מרוץ נגד השעון –

נקודת הזינוק: רחוב קריב בכניסה לשדרות ממילא, על רקע חומות העיר העתיקה / קו סיום: כיכר צה"ל/ נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: קריית הממשלה והכנסת – מתחם התחנה – הסינמטק – הר ציון – חומות העיר

יום שבת ה-5 במאי –  167 ק"מ – חיפה – עכו – קיסריה – תל אביב –

נקודת הזינוק: חיפה / קו סיום: תל אביב, טיילת הרברט סמואל /  נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: חיפה – עכו – צומת אחיהודזכרון יעקב – קיסריה – וולדרום – פארק הירקון – שד' רוטשילד – טיילת הרברט סמואל

יום ראשון ה-6 במאי – 229 ק"מ – באר שבע – מצפה רמון – אילת
נקודת הזינוק: באר שבע, מתחם העירייה / קו סיום: אילת, לאורך הטיילת / נקודות ציון עיקריות לאורך המסלול: באר שבע – משאבי שדה – מדרשת בן גוריון – מכתש רמון – נאות סמדר – כביש הערבה  טיילת אילת

אתמול גם נודע כי גדול הרוכבים היום בעולם כריס פרום הודיע כי יגיע לרכוב ב-Giro d'Italia

הרוכב הבריטי צייץ בחשבון הטוויטר שלו והודיע רשמית כי הוא מגיע להתחרות במרוץ האופניים היוקרתי, שהשנה לראשונה ובאופן היסטורי מסלולי ה- BIG STARשלו יוזנקו בישראל.

המארגנים מסבירים כי מדובר בהכרזה דרמטית, שכן פרום התלבט ארוכות בנושא. הוא ירכב בג'ירו ויגיע לישראל כדי לעשות היסטוריה ספורטיבית ולהשלים זכייה שלישית ברציפות בגראן טור. לשם כך הוא אף יסכן זכייה בטור דה פראנס שיתקיים חודשיים אחרי כן.

 

Exit mobile version