Site icon IAS

יוסי פתאל בתגובה לקמפיין פוגעני נגד סוכני הנסיעות

לכבוד

עו"ד תמר פינקוס

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן

משרד הכלכלה

 

הנדון: קמפיין טלויזיה עיצומים מינהליים של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן

 

צפיתי בתשדיר שמפרסמת הרשות בימים אלו בנושא שבנדון, בתדהמה ובאכזבה.

אתייחס קודם כל לעובדות, שכמובן אינן מהוות שיקול אצלכם, מטעמים שאפרט.

 

1.       מדי שנה משרתים סוכני הנסיעות למעלה מעשרה מיליון לקוחות (כולל חוזרים), בתחומי תיירות הפנים והתיירות היוצאת. כמות התלונות ו/או התביעות כנגד סוכני נסיעות עומדת על מאות בודדות מתוך המליונים, ומהוות שברירי אחוז מן ההיקף הכולל של התחום.

 

2.       ענף התיירות הוא היחיד, בו חוק ייעודי וייחודי מסדיר את כל כללי העסקה, כולל פרטי הגילוי הנאות הנדרשים מן הסוכנים והחובה לפעול בשקיפות מלאה, באופן שאינו קיים בשום תחום אחר בישראל.

 

3.       למרות עובדות אלה, כדי לייחצן את הקנסות המינהליים, בחרתם להעלות קמפיין שכולו הכפשה ופגיעה בוטה בסוכני הנסיעות ובמקצועיותם.

 

4.       זהו קמפיין בוטה, נמוך ברמתו ובכוונתו, מתלהם, מטעה ופוגע בציבור עוסקים ובענף שלם, אשר מעיד על רמתכם וכוונותיכם, ומחבל בתדמיתם של סוכני הנסיעות.

 

5.       הרגולציה בישראל חצתה זה לא מכבר את הגבול שבין מפריעה למופרעת. לצערי, הרשות בראשותך בחרה בפופוליזם כבסיס לתוכנית עבודה ובעיסוק ביחסי ציבור על גבם ועל חשבונם של סוכני הנסיעות.

 

6.       מעבר לשאט הנפש שאני חש כלפי הקמפיין, על תכניו, רמתו וכוונתו, אני סבור כי מעט מאוד מעובדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן היו מצליחים להתקבל בשערי ענף התיירות כעובדים, אם זו דרכם לבצע את תפקידכם. להבדיל ממאפייני הקיבעון וחוסר היעילות אצלכם, סוכני הנסיעות נדרשים מדי יום לעבוד תחת שורה ארוכה ומורכבת של חוקים, תקנות וביקורת ציבורית של הלקוחות.

 

7.       למרות התחרות חסרת התקדים בענף התיירות מצד גורמים בינלאומיים, הפועלים בחופשיות בישראל, בעוד אתם בוחרים באופן מוצהר שלא להתמודד איתם, הרוב המוחלט של הציבור בישראל עדיין בוחר לצאת לחופשתו בארץ ובחו״ל באמצעות סוכני הנסיעות הישראלים.

 

8.       העובדה היא, שהציבור בוחר לסמוך על סוכני הנסיעות, למרות שפתוחה בפניו הדרך לרכוש ישירות אצל ספקים, חברות תעופה ומלונות בארץ ובחו״ל. הפופוליזם הבוטה והפוגעני שלכם לא משנה עובדה זו.

 

9.       ועד ההתאחדות ידון בישיבתו הקרובה בהשלכות המשפטיות, ככל שקיימות, של הקמפיין שלכם, הגובל בלשון הרע.

 

 

בכל הכבוד הראוי,

        

יוסי פתאל

מנכ"ל

 

Exit mobile version