Site icon IAS

יוסי פתאל: בידוד מדריכים שהיו באזור בית לחם הוא איבוד עשתונות

כנסיית המולד בבית לחם. מחוץ לתחום. צילום Depositphotos

"נוכח ההדבקה הנרחבת באזור בית לחם שברשות הפלסטינית, משרד הבריאות מורה  לכל מי שהיה ב-14 הימים האחרונים בערים בית לחם, בית ג'אלה ובית סחור- להכנס לבידוד על פי הוראות משרד הבריאות", כך פרסם אתמול (א') משרד הבריאות.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישאל, סבור שהודעת משרד הבריאות לפיה כל מי שהיה באזור בית לחם חייב בבידוד, "מצביעה על איבוד עשתונות, חוסר מחשבה וחיבור למציאות".

מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל. צילום עוזי בכר

לדבריו, ההנחייה היא קריאה לכאוס שנזקה יהיה גדול.  "הפועל היוצא של ההנחייה הוא כי מרביתם המוחלט של הנהגים והמדריכים בענף התיירות צריכים להיכנס מיידית לבידוד ולנטוש את התיירים במקומם. ברגע זה מאות אוטובוסים עם תיירים ובהם מדריכים ונהגים הרלוונטים להנחייה, נעים בכבישי הארץ. התיירים יקראו על ההנחייה ויכנסו ללחץ שאינו מועיל".

הוא מוסיף כי שוב ההנחיות אינן לוקחות בחשבון משמעות אופרטיבית ואת היישום,  "בדומה לקריאה הפיקטיבית להכנסת תיירים לבידוד בבתי מלון, ממנה חזר משרד הבריאות לאחר שהבין שאיננה מחוברת למציאות".

להיזהר באזור הבקעה

בתוך כך, הלשכה מנחה את חבריה להיזהר מביקורים באזורים שהוגבלו על ידי הרשות הפלסטינית וישראל. אזורים הנחשבים כרגע כמוגבלים הם אזור הבקעה, הנחשב כבעייתי, לאור העובדה שיריחו מוגבלת ביקורים כמו בית לחם. בהנחיות שמועברות לתיירים יש דרישה שלא להיכנס בתנועה בדרך הבקעה לאזורי הכפרים.

לדוגמה, אין לעצור בעוג׳ה, אליה מגיעים תושבים מכל האזור הנכנסים ויוצאים גם ליריחו.
בכל מה שקשור לתנועת תיירים באוטבוסים, יש מניעה מוחלטת לכניסה לאזורי הרשות,
מכיוון שהבקעה פורחת ומושכת אליה מטיילים רבים מאוד.

Exit mobile version