Site icon IAS

יוסי פתאל:"אזלת המדינה באכיפת החוק על חברות תעופה זרות"

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות אומר כי מספר חברות תעופה זרות נוקטות בצעדים לא הוגנים כלפי לקוחות ישראלים. כך, לדוגמה, הפרידו חברות התעופה את מרכיב הדלק מכרטיס הטיסה ומכנות אותו "היטל דלק", שם המייצג בדרך כלל הנחיה שלטונית, למרות שבפועל מרכיב הדלק הוא פשוט חלק מן ההוצאות הישירות של חברת התעופה עבור הטיסה.

 

יצוין, כי צעד זה כשלעצמו, הוכרז ע"י הממונה על הרשות להגנת הצרכן כבלתי חוקי. זאת ועוד, לא מוכרים מקרים, בהם "היטלי דלק" הוזלו כאשר מחיר הדלק בעולם ירד.

 

לאחרונה מגדילות חברות תעופה מסוימות לעשות, ודורשות תשלום "היטל הדלק" ו"דמי טיפול" מן הנוסעים שרכשו כרטיסים לטיסות שחברות התעופה עצמן ביטלו!

 

לאחרונה הגיעה אל ההתאחדות תלונה נוספת לגבי סירוב של חברת אייר אינדיה להשיב מלוא כספו של לקוח שלא טס בפועל, לאחר שאייר אינדיה עצמה ביטלה את הטיסה. בידי ההתאחדות מצויים פרטים אודות מקרים דומים שהתרחשו בחברות תעופה נוספות.

 

בהתאחדות רואים בחומרה רבה התנהלות זו, אשר מנוגדת לכל הגיון ישר וכללי מסחר הוגנים. מכתב ברוח זו נשלח אל מנכ"ל חברת התעופה אייר אינדיה.

 

"מצער מאד", אמר יוסי פתאל מנכ"ל ההתאחדות, "כי המדינה מגלה אזלת יד באכיפת החוק הישראלי על חברות תעופה זרות, אשר היא זו שמעניקה להן היתר לטוס לישראל. בידי מדינת ישראל הכלים למנוע עושק לקוחות ישראלים, אשר כאילו לא די שטיסתם בוטלה ע"י חברות התעופה עצמן, אלה עוד דורשות מן הלקוחות תשלום "היטל דלק" עבור טיסה אשר כלל לא התקיימה."

Exit mobile version