Site icon IAS

יום האישה: מטיילות ומטיסות

לרגל יום האישה הבינלאומי החל היום, ה-8 במרץ, בדק האתר להשוואת מחירים בתיירות טרווליסט מה הם היעדים בחו"ל המועדפים על נשות ישראל. השנה, כך נראה, הישראליות מעדיפות את בוקרשט שברומניה ויעדי בטן-גב ואילו הגברים מעדיפים יעדים קלאסיים של כדורגל.

ובהרחבה: לפי נתוני טרווליסט, בוקרשט ברומניה – אשר נמצאת בעלייה במדד הפופולאריות בישראל בשנים האחרונות ומציעה היסטוריה מרשימה, תרבות עשירה ושופינג במחירים נוחים – מושכת אליה 14% מהמין היפה ו-11% מבין העזר כנגדם. במקום השני נמצא האי כרתים עם 12% ואחריו פראג ורודוס, כל אחת עם 11% מתוך כלל הזמנות הנשים. אחרי רודוס ופראג מתייצבות אמסטרדם (10%), ברצלונה (9%), ברלין (9%) וניו-יורק (9%). בתחתית הרשימה ניתן למצוא את קייב (8%), יעד אותו גילו נשות ישראל לאחרונה ובנגקוק (8%), אחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב הישראלים בכלל ונשות ישראל בפרט.

כאמור, מהנתונים ניתן ללמוד כי הנשים מעדיפות יעדים המציעים חופשות עם היצע תרבותי, שופינג ויעדי "בטן גב", לעומת הגברים המחפשים יעדים המציעים כדורגל איכותי.

ומה הנשים עושות כשהן בחו"ל?

על פי טרווליסט, נשים מעדיפות לעשות יותר שופינג בחו"ל (48.9%), בהשוואה לגברי ישראל (41.9%).

וכאמור, אם כבר שופינג, נשות ישראל מעדיפות לערוך את הקניות שלהן בניו-יורק (43.3%), בלונדון (39.4%) ובברלין (38.3%).

עוד עולה מבדיקת טרווליסט כי תוכן המזוודות של הנשים בדרכן חזרה לישראל יהיה שונה מאלו של הגברים, שכן הראשונות מעדיפות לרכוש בחו"ל מוצרי אופנה, קוסמטיקה ועיצוב הבית, בזמן שהגברים מעדיפים מוצרי אלקטרוניקה וסלולאר.

ואשר לעלויות: % 33.9 מהנשים יוציאו בנסיעה אחת לחו"ל בין 2,000-4,000 שקלים ו-16.5% מהנשים אף יבזבזו בנסיעה אחת למעלה מ-4,000 שקלים.

הטובות לטיס

ואילו קבוצת לופטהנזה בחרה לציין את יום האישה הבינלאומי בצורה קצת יותר מעצימה, כאשר היום יאיישו את הקוק פיט של החברות לופטנהזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, יורווינגס ובריסל איירליינס – 2 טייסות. הן ימריאו בטיסות הבוקר לעיר הבירה הגרמנית ברלין. כל טיסה תופעל על ידי 2 טייסות, ובסה"כ  12 טייסות שייצאו משדות התעופה של פרנקפורט, מינכן, דיסלדורף, וינה, ציריך ובריסל.

"כבר הצלחנו להגדיל את מספר המועמדות  לבית הספר לטיסה שלנו, על ידי פנייה למועמדות  בצורה ממוקדת יותר ועל ידי שילוב אפשרויות המקלות על שילוב המשפחה והעבודה", אומרת ד"ר בטינה וולקנס, חברת הוועד המנהל לתחום משאבי אנוש, בקבוצת לופטהנזה "כבר כיום 15% מהטייסים המתחילים שלנו הן נשים".

כבר בשנת 1988, שובצו שתי הטייסות הראשונות  לפעילות קבועה בלופטהנזה. נשים בתא הטייס כבר אינו מראה נדיר כיום. כ -6% מהטייסים של קבוצת לופטהנזה הן נשים וחלקן גדל בהתמדה בשנים האחרונות. למעשה, לופטהנזה  אף יזמה עם האקדמיה ללשון הגרמנית את השימוש במילה קפטן בהטיה הנשית "Kapit?nin" (קפטנית).

בנוסף לתא הטייס, קבוצת לופטהנזה  גם שואפת להגדיל את שיעור הנשים בתפקידי ניהול אשר עומד כרגע על  15%. עד שנת 2021 יוגדל שיעור המנהלות הבכירות ל-18% ודרגות הניהול הזוטרות עד ל-24%. "כדי לעמוד ביעדים האלה, אנחנו מכינים את המנהלות הזוטרות הטובות ביותר שלנו לתפקידי ניהול עתידיים  באמצעות תוכנית הכשרה בת שנה", אומרת וולקנס, "ובמקביל, אנחנו פועלים להפחתת הדעות הקדומות. חשוב לי להפחית את ההטיה המגדרית הלא-מודעת, בבחירת כוח האדם הנכון עבור העבודה הנכונה."

Exit mobile version