Site icon IAS

יום האהבה: חגיגה שיווקית חובקת עולם

לונדון איי, . צילום Depositphotos

ה"לונדון איי" (London Eye) גלגל התצפית האייקוני המאפשר תצפית של 360 מעלות על בירת בריטניה, עומד בראש רשימת עשרת מקומות הצעת הנישואין הפופולריים ביותר באירופה. כך לפי יותר מ-5,000 לקוחות חברת התעופה ריינאייר (Ryanair) לרגל יום האהבה ולנטיינ'ס דיי, החל בסוף השבוע הנוכחי.

המרפסת של יוליה בוורונה – הבית של סיפור האהבה הטרגי של שייקספיר – ניצבת במקום השני ואילו פלאזה דה אספניה של סביליה, הנראית בסרטים כמו "מלחמת הכוכבים" ו"לורנס איש ערב", קיבלה את המקום השלישי ברשימת המקומות הפופולריים ביותר באירופה בהם מוצגת השאלה הגורלית.

ברשימה מופיעים גם כמה מקומות מועדפים ותיקים וידועים כמו מגדל אייפל בפריז והמדרגות הספרדיות ברומא, אך גם כמה מקומות חדשים ומעוררים כמו טירת שוורין הגרמנית, גשר קארל בפראג וצוקי מוהר באירלנד.

הרשימה המלאה:

טירת שוורין שבשוורין, גרמניה, עוד יעד מועדף להצעות נישואין. צילום Depositphotos
  1.  The London Eye, London, UK
  2.  Juliet’s Balcony, Verona, Italy
  3.  Plaza de España, Seville, Spain
  4.  Schwerin Castle, Schwerin, Germany
  5.  Eiffel Tower, Paris, France
  6.  Oia, Santorini, Greece
  7.  Charles Bridge, Prague, Czech Republic
  8.  The Canals of Venice, Venice, Italy
  9.  The Spanish Steps, Rome, Italy
  10.  Cliffs of Moher, Clare, Ireland

לדברי Alejandra Ruiz מריינאייר, הרשימה כוללת טירות, צוקים ואפילו כמה קלישאות, כך שיש המון השראה להצעה המפנקת בחופשת סוף השבוע.

הישראלים בוחרים ללון בתל אביב

גם הישראלים הצטרפו כמובן לטרנד חגיגת חג האהבה ולפי סקר חדש שערכה ענקית התיירות booking.com, העיר שרשמה את מספר הזמנות המלונות הגבוה ביותר על-ידי ישראלים היא דווקא תל אביב. אחריה מדורגת העיר ירושלים. במקום השלישי העיר ההונגרית בודפשט ובמקום הרביעי אמסטרדם ההולנדית. את שאר המקומות בעשירייה משלימות הערים: רומא, אילת, וינה, לונדון, אתונה ובוקרשט.

הטיילת החדשה בתל אביב. רנסנס לחופשות עירוניות. צילום כפיר בולוטין לעיריית תל אביב

הסקר של booking.com אף בדק מה הם המקומות הרומנטיים בישראל לציין את חג האהבה בעיני הנוסע הישראלי. במקום הראשון דורג המושב נאות גולן ובמקום השני האתר חמת גדר. את שאר המקומות בעשירייה סוגרים האתרים: חד נס, ראש פינה, קריית ענבים, כנרת, צוקים, בית הילל, שבי ציון ומושב רמות.

ומה לגבי יעדים בחו"ל? כאן הישראלים כבר מעדיפים את ארץ המגף במקום הראשון. העיר האיטלקית רוולו שבמחוז קמפניה דורגה ראשונה, כשאחריה העיירה פוזיטנו שבמחוז אמלפי. לפי הסקר, העיר ניו יורק דורגה כעיר המובילה לחופשות וולנטיין בעולם כולו, כשהיא מקדימה את הערים שיקגו, לאס וגאס, מיאמי, טוקיו וברצלונה.

טיימס סקוור בניו יורק. מועדפת לחופשת יום האהבה בעולםו כולו. Depositphotos

51% מהוצאות הישראלים ביום האהבה – על מלונות

ואילו חברת מאסטרקארד ערכה מחקר עולמי ייעודי ליום האהבה (Mastercard Love Index) המתבסס על ניתוח חיובי אשראי ועסקאות תשלום על פני תקופה של 3 שנים בימים שלפני יום האהבה ובמהלכו (11-14 לפברואר בין השנים 2017-2019) ביותר מ-200 מדינות בעולם, לרבות ישראל. במסגרתו נבדקו מגמות הצרכנים בעולם בעת בחירת מתנה לבן או בת הזוג.

מלונות: הזוגות הישראליים הראו שהרומנטיקה לא חלפה מהעולם ולילה מפנק במלון עדיין נחשב בראש סדר העדיפות הרומנטי. הנתונים מראים כי מספר העסקאות על מלונות בישראל עלה ב-26% משנת 2017 עד 2019, ואיתו ההוצאה הכוללת (עלייה של 12%). מלונות מהווים את רוב ההוצאות סביב חג האהבה (51% מסך ההוצאות).

מחוות רומנטיות כמו מתנות וחוויות סביב חג האהבה בישראל עלו ב-22% מאז 2017, כאשר המספר הכולל של העסקאות עלה ב-2019 ב-46%, לכ-7 מיליון דולר לעומת כ-5.5 מיליון דולר בשנת 2017. עוד עולה לפי המחקר, כי בישראל חלה עליה של 31% בקניות און-ליין בשלושת הימים בין חג האהבה של 2017 ל- 2019.

אוהבים לאהוב בחו"ל

יום האהבה גורם לאנשים לטוס יותר: לפי מאסטקארד, בישראל הוצא סך של 1,3 מיליון דולר בהזמנת טיסות ביום האהבה שעבר – עלייה של 41% לעומת שנת 2017 אז הוציאו פחות מ-1 מיליון דולר. בנוסף, המחקר מצא כי ישראל עקפה את הממוצע העולמי אשר עמד על גידול של 13% בהוצאות על טיסות, ככל הנראה כתוצאה מריבוי חברות הלואו-קוסט הפועלות בישראל.

מנה במסעדה סינית. ההוצאות במסעדות ממשיכות לצמוח צילום Depositphotos

יום האהבה צועד על קיבתו

מסעדות ממשיכות להיות הדרך בטוחה ללב האנשים, כאשר ההוצאות במסעדות ממשיכות לצמוח לכבוד יום האהבה משנה לשנה. מאז 2017 חלה עלייה של 32% בכמות העסקאות של יום האהבה במסעדות, כאשר ההוצאה הכוללת גדלה ב-2019 ב-16% ל-4,4 מיליארד דולר. אירופה היוותה כ-880 מיליון דולר מתוך הוצאה זו.

בישראל, מספר העסקאות שנעשו במסעדות גדל ב-69% בשלוש השנים האחרונות, כאשר ההוצאה גדלה ב-41% לכמעט 1,5 מיליון דולר בשנת 2019.

ומה לגבי פרחים ותכשיטים שהיו תמיד מסורת ביום האהבה? בשלוש השנים האחרונות, גדלו ההוצאות על תכשיטים בישראל בשיעור של 8% סביב האירוע ורכישת פרחים לאהובים גדלה ב-44% ביחס לשנת 2018. באירופה, לעומת זאת, רכישת תכשיטים צמחה ב-22% ואילו קניית פרחים צמחו ב-39%.

Exit mobile version