Site icon IAS

" יוון- יעד של לב ונשמה"

פגשתי את מיכאל טרזיסמפסיס (Michail Terzimpasis ) מנהל לשכת התיירות היוונית בישראל במשרדו ברחוב שלום עליכם בתל אביב, אותו משרד המוכר לוותיקי הענף זה שנים, רק הנציגים מתחלפים. אדם של הרבה רצון טוב ורעיונות מקוריים במטרה לקדם את התיירות לארצו, יוון, אבל בעיקר כשגריר לקידום הקשרים הידידותיים בין שני העמים.     

"הנוסע הישראלי הפך כשותף פעיל בהצלחתה של יוון כיעד תיירותי מועדף", ציין מיכאל, "הדבר נובע בעיקר בגלל הדמיון הרב בין הרגלי החיים של שני העמים: אוהבי החיים הטובים, האוכל המיוחד, האווירה החמה ומסבירת פנים והתשוקה לגלות יעדים חדשים שמעשירים את חוויות החיים".

"אל לנו לשכוח, שבכל יוון קיימים עדין שרידי קהילה יהודית בעלת היסטוריה מפוארת כמו לדוגמא בסלוניקי, יואנינה (בירת מחוז איפירוס), טריקלה ( בחבל תסליה), קבלה ( צפון מזרח יוון) , חלקידה (בירת האי אוויה) , אתונה ועוד", ציין טרזיסמפסיס.

מנהל לשכת התיירות של יוון מסביר כי כיום, היחסים בין שתי המדינות נמצאים בשיאם והדרך לעידוד התיירות לשני הכיוונים קיבלה משמעות גדולה יותר. הגעת זמרים יוונים להופעות בישראל, כמו גליקריה, דאלארס, פאריוס, ורטיס ואחרים הפך לדבר שבשגרה. לטענתו שני העמים קשורים אחד לשני באופן סנטימנטלי והנוסע הישראלי המבקר ביוון מרגיש שזה לא רק עוד יעד תיירותי רגיל אלא יחסים חמים והדדיים בין שני עמים. מידי יום אנו שומעים על משפחות ישראליות נוספות שבחרו לרכוש בתים ביוון, לא רק עבור חופשות, אלא גם כיעד אליו קיימת אפשרות של שהות ארוכה ושינוי אורח חיים, מסביר מיכאל, לדוגמא בפיליון, לסבוס, סלוניקי ועוד הרבה מקומות נוספים.     

כמה ישראלים ביקרו ביוון ב-2015 ?

" 2015 הייתה שנה טובה מאוד עבור תעשיית התיירות של יוון, למעלה מ-400 אלף ישראלים ביקרו ביוון , גידול של 15% בהשוואה ל- 2014 . נמל התעופה של אתונה רשם גידול של 17% במספר הישראלים שהגיעו לשדה, מרביתם לביקור ביוון וחלקם הקטן בטיסות המשך ליעדים נוספים. נמל התעופה של סלוניקי רשם גם הוא גידול של כ-12% במספר המבקרים הישראלים, הרקליון כ- 11% , זקינטוס וקורפו – רשמו יחד עלייה מרשימה של כ- 95% . נוכח הביקושים הגדלים ליעדי נופש ביוון ,סיטונאי התיירות בישראל מגדילים את היצע הטיולים המאורגנים וחבילות הנופש. כיום חברות תעופה ישראליות סדירות, חברות לאו קוסט וחברות תעופה יווניות מפעילות טיסות ישירות מישראל לרודוס, קוס, כרתים, זקינטוס, קורפו, סלוניקי, אתונה ועוד".

למה נופש ביוון ולא בטורקיה  ?

"ראשית כל נושא הבטיחות, שכה חשוב לישראלים ושנית יוון היא יעד תיירותי עם נשמה יחד עם חיבור סנטימנטלי של שני עמים שיש להם הרבה במשותף, כמו המוסיקה האוכל ועוד. יוון היא לא רק יעד של "מסה" אלא יעד רב גוני שמתאים לכל אחד עם מספר עצום של יעדים, בתי מלון ופעילויות בכל התחומים. המחירים הם מאוד אטרקטיביים ביחס ליעדים אחרים, גם בשיא העונה. ההגדרה של value for money (תמורה לכסף) היא המדויקת לנופש ביוון . יוון הפכה עבור כל ישראלי יעד חלומי לנופש ולחוויות אין ספור. אנחנו היוונים מקבלים את הישראלים לא רק כתיירים אלא כשכנים טובים", הוסיף מנהל הלשכה, מיכאל טרזיסמפסיס .

מהו היעד החם ביוון ?

"מגוון רחב של יעדים וכל אחד מאיתנו יכול למצוא את המקום האהוב עליו . ים, הרים, טבע, היסטוריה, ארכיאולוגיה, גסטרונומיה. יעד של לב ונשמה", מסכם  מיכאל טרזיסמפסיס.         

Exit mobile version