Site icon IAS

יואל רזבוזוב: "אקדם את פרויקט 'פארק הפלאים' בדימונה, מול הממשלה"

ביקור שר התיירות בדימונה. צילום משרד התיירות

אתמול (יום ג' 13.7) ביקר שר התיירות, יואל רזבוזוב, בדימונה, במטרה לקדם את השיח האסטרטגי סביב חיבור העיר עם מותג הנגב. הביקור הוא חלק ממהלך אסטרטגי של משרד התיירות לפיתוח התשתית התיירותית בנגב, מתוך מטרה להפכו למוצר תיירותי בין לאומי ואטרקטיבי. בפתיחת הביקור בירך ראש עיר דימונה, בני ביטון, על הפיתוח התיירותי המתבצע בעיר, ולאחר מכן הוצגה התוכנית האסטרטגית של המשרד לפיתוח המוצר המדברי, על ידי מנהלת מותג הנגב. בסיום המפגש ניתנה הבמה לתיירנים המקומיים, שהביעו רצון רב והתלהבות לפתח ולקדם את האזור.

בעת הביקור בדימונה, אמר השר: "אני לא מחפש לגזור סרטים. אני מעדיף להיות השר שבונה תשתית תיירותית לעוד עשר שנים, לעוד עשרים שנה, כדי שהדברים יתקדמו יותר מהר". והוסיף: "באופן אישי אני לא אוהב בירוקרטיה. על כן, אם אוכל לעזור בהסרת או הפחתת החסמים הביורוקרטיים גם מול משרדי הממשלה האחרים, אשמח לעשות זאת. בדימונה קיים פוטנציאל רב אשר מתחבר לתהליך פיתוח המותג הדרומי של המשרד". עוד אמר השר בביקור, כי "ישנם דברים רבים שנוכל לעשות יחד, כמו למשל פרויקט 'פארק הפלאים' – אותו  אקדם מול הממשלה. אני מוקיר את דימונה, כשותפה בתהליך, ואת ראש העיר דימונה בני ביטון, כמוביל הנושא התיירותי בעיר".

"פארק הפלאים": בין היתר דובר במפגש על פרויקט "פארק הפלאים" – פארק שעשועים תיירותי, שעתיד לקום ביציאה מהעיר. בנוסף לפארק שעשועים, התוכנית כוללת גם מתחמים מסחריים, מלונאות, בשטח שגודלו כ-2000 דונם בפאתי העיר. המתחם המתוכנן יכיל מגוון פעילויות ויכלול: פארק אתגרי, פארק מוטורי, מיני גולף, באולינג, חדר בריחה, מרכז כנסים, אמפיתאטרון, מרכז תיירות רפואית, 7 בתי מלון, מתחם קמפינג מסעדות וחנויות. הפארק צפוי למשוך תיירים רבים מהארץ ומהעולם ולהפוך את העיר דימונה ליעד תיירותי. זאת,  באמצעות פיתוח מקומות תעסוקה, עידוד הגירה חיובית, פיתוח תשתיות משופרות ומתן שירותים חדשים.

בביקור נכחו מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מנהלת מותג הנגב במשרד, אביטל קוצר אדרי, והנהלת העיר דימונה וכן אנשי תיירות מהעיר וסביבתה. לדברי מנכל משרד התיירות, אמיר הלוי: "הנגב הוא נכס לאומי ובעל פוטנציאל תיירותי גדול להיות מוצר בר תחרות מול יעדים תיירותיים ברחבי העולם, בשל ייחודו, נגישותו ועושר התכנים שהוא מציע לתיירים מקומיים ובינ"ל. אנו רואים בפיתוחו מטרת על של המשרד, ופועלים באמצעות כל המינהלים והאגפים כדי לממשו. השיח האסטרטגי היום הינו חלק מסדרת מפגשים שאנו מקיימים מול כל הרשויות בנגב בחודשים האחרונים, כדי לשלב אותן ואת התיירנים המקומיים בעבודת המשרד. דימונה, הנמצאת באזור המכתשים היפיפה של ישראל, נמצאת בצמיחה תיירותית ואנו מברכים על כך".

ראש עיריית דימונה, בני ביטון: "אמנם אין לנו ים, אבל יש לנו אגם שבנינו בעשרות מיליוני שקלים, הכולל אמפי, בשבוע הבא אחנוך את האקסטרים המפואר ביותר בדרום, על הכוונת יש לנו את דיסני לנד. כך שיש תיירות בדימונה, אבל יש צורך דחוף לעבות אותה, כדי שלאלו הנוסעים על כביש 25 מתל אביב בואך אילת, יהיה גם ממה ליהנות".

Exit mobile version