Site icon IAS

יהדות ויוקרה באזרבייג'ן

בית הכנסת היהודי אשכנזי "הר היהודים" בבאקו. צילום לשכת התיירות של אזרבייג'ן

כמה המלצות לביקור באזרבייג'ן ובאקו:

הר היהודים – אי אפשר בלי

בית הכנסת היהודי אשכנזי "הר היהודים" בבאקו הוא חוויה בפני עצמה. הוא נפתח בשנת 1945, לאחר תום מלחמת העולם השנייה בבניין עתיק, עבר שיפוץ מקיף בשנת 2011 והוסב להיות מרכז המורשת היהודית של אזרבייג'ן, בנוסף להיותו בית כנסת. שווה ביקור.

המושבה האדומה  – כדאי לבקר

גירמיזי גסבה "המושבה האדומה" במחוז גובה, מוגדרת כישוב היהודי היחיד מחוץ לשטח מדינת ישראל והוא מונה כיום כ-3000 מתיישבים. כינויה ניתן לה על שם הלבנים האדומות ששימשו לבניית המבנים במושבה. שני בתי-כנסת מתוך ה-13 המקוריים במושבה האדומה עדיין פעילים. התושבים דוברים את הניב הג'והרי ובאופן מסורתי עוסקים במקצועות היצירה והמסחר.

מבנה עם לבנים אדומות ב"מושבה האדומה" במחוז גובה. צילום לשכת התיירות של אזרבייג'ן

המושבה אוגוז – עלית ותחתית

היסטורית, העיר אוגוז בצפון-מערב מדינת אזרבייג'ן היוותה מושבה יהודית. בתי-הכנסת באוגוז נקראים ה'עליון' וה'תחתון' על-פי מיקומם הגיאוגרפי בעיר. בית הכנסת התחתון, אשר נבנה בשנת 1849, היה בית הכנסת הראשון של אוגוז, בעוד בית הכנסת העליון נבנה בשנת 1897 ועבר שיפוץ מקיף בשנת 2006. בית הכנסת העליון מהווה גם כיום מוקד של הקהילה היהודית בעיר לשאת תפילות בימי שישי ושבת.

עתיק-מודרני במלון ה Four Seasons

מלון "ארבע עונות" היוקרתי, משקיף על אתרי מורשת של יונסק"ו בעיר העתיקה של באקו, משקף ומקרין שילוב של המודרני עם העתיק. במלון מרכז ספא וטיפולים מרשים, מכון כושר, בריכה בסגנון רומי עתיק, מסעדות והמון המון פרחים. בית מלון לתפארת. אתר.

מלון "ארבע העונות" היוקרתי בעיר העתיקה של באקו. צילום יח"צ

נוף פנורמי במלון Shamakhi Palace Sharadil

"ארמון שאשאמקי שאראדיל"  בעיר שאמאקי בלב אזרבייג'ן, הוא ריזורט של סוויטות עם נוף פנורמי, וקוטג'ים עם טרסות רחבות ידיים. במלון כדאי לחוות את 'ספא נרגיז' המציע מגוון רחב של טיפולי מסאג' ברמה בינלאומית, מידיהם של מטפלים מומחים. אתר.

את ההמלצות סיפקה לשכת התיירות של אזרבייג'ן (ATB) שהינה מוסד לאומי הפועל במסגרת סוכנות תיירות הלאומית ואשר עוסק בקידום התיירות לרפובליקה האזרית. מטרת הלשכה היא לתמוך בפיתוח תעשיית התיירות האזרית ולעודד תיירים לגלות את המדינה ואוצרותיה.

לפרטים נוספים.

Instagram @experienceazerbaijan

Exit mobile version