Site icon IAS

טרנטינו – הרי האלפים עם טאץ' איטלקי

אוסאנה, עיר אלפינית אופיינית בטרנטינו שבצפון איטליה. צילום Depositphotos

קוקטייל חגיגי התקיים שלשום במסעדת "הסלון" של איל שני בתל אביב, ביוזמת לשכת המסחר והתעשייה ישראל-איטליה, שאירחה משלחת עסקית לקידום התיירות במחוז טרנטינו. משתתפי המשלחת, ובהם בעלים ומנכ"לים של סוכנויות לקידום תיירות לאיטליה, קיימו יום פגישות עסקיות במלון אורכידאה פארק פלאזה בת"א ונפגשו עם נציגי סוכנויות תיירות מישראל.

הקוקטייל החגיגי כלל ארוחה בניצוחו של השף האיטלקי מיקלה בוצטו עם מבחר של פסטות, ניוקי ואף כדורי דפלינג ירקרקים מתרד. בין המשתתפים: יו"ר לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה, רוני בנטוף, מנכ"לית לשכת מסחר והתעשייה ישראל-איטליה, כלילה די קונסיליו, מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס, מנכ"ל סאן דור יאיר ברבי, בועז ויוני וקסמן מאופיר טורס ועוד.

מימין, רוני בנטוף יו"ר לשכת המסחר והתעשייה ישראל-איטליה ואיר ברבי, מנכ"ל סאן דור. צילום עוז כהן

טרֶנטינוֹ-אַלטוֹ אַדיגֶ'ה Alto Adige Trentino הוא מחוז אוטונומי בעל סטטוס מיוחד בצפון איטליה. המחוז מורכב משתי נפות שהן בעצמן אוטונומיות: נפת טרנטו ונפת דרום טירול. האזור היה חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית וקודמתה האימפריה האוסטרית עד סיפוחו על ידי איטליה ב-1919. זו הסיבה שרוב תושביו דוברים גרמנית עד היום.

בתחומי המחוז נמצאים הרי הדולומיטים, אגם קארצה ויעדי תיירות רבים אחרים. בשל המסורת הגרמנית-אוסטרית של המחוז נערכים בו שוקי חג המולד הגדולים ביותר באיטליה, המושכים אליהם תיירים רבים.

יוני וקסמן ובועז וקסמן מאופיר טורס בקוקטייל של טרנטינו. צילום עוז כהן

לדברי יו"ר לשכת המסחר רוני בנטוף, הישראלים מכירים את האזור כיעד לסקי – בעיקר את מסלולי סלה רונדה – אבל כדאי לגלות אותו כיעד לקיץ ולתקופות האביב והסתיו, שכן בחורף האיטלקים עצמם גודשים אותו והמחירים בהתאם. בשאר עונות השנה המחירים נוחים יותר, יש גם מלונות וגם צימרים בתיירות כפרית, הטבע מדהים והפעילויות מרובות. לדבריו, זהו יעד מתאים למשפחות עם מגוון פעילויות.

מירטה ולנטיני פירטה, מנהלת השיווק בלשכת התיירות של טרנטינו, פירטה עם מצגת את יתרונות האזור, שלצד הרי הדולוטימים הגבוהים, הוא גם קרוב לוורונה, ונציה ומילאנו ומאפשר לשלב תרבות עם שופינג במילאנו. שלא לדבר על היתרונות של השהייה באיטליה, עם האוכל והיין.

גובהם של הרי הדולומיטים מאפשרים לבלות בהם גם בחודשי הקיץ בטמפרטורה נוחה, באזור יש 1,500 מלונות והוא מדורג במקום הראשון ברמת החיים. ומה יש לעשות שם? רפטינג, אופני הרים, הליכה בהרים ועוד, לצד מוזיאונים ויין איטלקי טוב. בקיץ יש קונצרטים בדולומיטים.

ישראייר מציעה טיסות לוורונה בחודשי הקיץ ואילו חברת התעופה NEOS, המטיסה ישראלים לצפון איטליה משנת 2016, מציעה טיסות לוורונה בכל ימות השנה. הדרך להגיע אל טרנטינו היא בטיסה דרך ורונה, גנואה או ונציה ומשם ברכב, כאשר לדברי המנכ"לית די קונסיליו, היא עושה את הדרך מוורונה במכונית מעל אגם גארדה בשעת נסיעה אחת.

השף האיטלקי מיקלה בוצטו באירוע של טרנטינו. צילום עירית רוזנבלום
Exit mobile version