Site icon IAS

טסלר נגד בנק הפועלים וישרוטל

מכתב תביעה שהוגש היום, יום ג' (20.12.16) לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי טסלר וע"י חברת לקסן בעלת מלון הנסיכה באילת, באמצעות עו"ד שי גנור ועו"ד יצחק גולדשטיין ממשרד א.ש. שמרון, י. מלכו, פרסקי ושות', עולה כי בנק הפועלים ורשת מלונות ישרוטל הביאו יחדיו לקריסתו של מלון הנסיכה באילת וזאת מתוך אינטרסים ושיקולים זרים, ובחוסר תום לב.

מכתב התביעה עולה כי לאחר שהממונה על הגבלים העסקיים פסל בשנת 2012 את הסכם הניהול בין חברת ישרוטל לחברת לקסן מתוך חשש שייווצר דואפול  בעיר אילת, פעלו רשת ישרוטל ובנק הפועלים בתיאום והובילו את מלון "הנסיכה" לכינוס נכסים למרות שהמלון יכול היה להמשיך ולהתקיים כעסק חי, תחת ניהולה של אחת הרשתות האחרות.

בנק הפועלים אף ניצל את המצב וגבה עמלות וריביות חריגות של 33% על הלוואה בסך 150,000,000 ₪. סך הכל גבה הבנק סכום של 46,000,000 ₪ מהן 39,000,000 ₪ עמלת פרעון מוקדם ו – 7,000,000 ₪ ריביות חריגות.

במקביל, קריסת המלון והעברתו לכונס נכנסים שיחקו לידיה של רשת ישרוטל, אשר הייתה האחראית למצב אליו נקלע המלון , מאחר והמהלך מנע ממתחריה בעיר אילת (רשתות המלונות דן, רימונים וטמרס) את האפשרות להחליפה בניהול המלון, באופן מידי, תוך הזרמת מיליונים להצלת המלון.

עוד עולה מכתב התביעה כי בשעה שבנק הפועלים שנהג בדרך מסוימת עם "טייקונים" אשר נהנו מאשראי והלוואות בהיקפים אדירים, שניתנו ללא בטחונות ראויים, וגם ממחילות, הסדרי חוב נדיבים, מחיקות ו"תספורות", בחר לפעול בצורה שונה לחלוטין כלפי לקסן ובעלי מניותיה, להחמיר את מצוקתם ולנצלם עד תום, לא רק כדי לגבות את מלוא סכום החוב "עד השקל האחרון", אלא אף על מנת לגבות עשרות מיליוני שקלים חדשים, שכלל לא הגיעו לו, תוך העדפה בוטה של האינטרסים שלו ושל ישרוטל, על חשבונה של לקסן. בנק הפועלים ורשת ישרוטל, חברו יחדיו והעדיפו להוביל את המלון לכונס נכסים, ובכך למעשה לחרוץ את דינו, כאשר המלון היה יכול להמשיך ולפעול תחת רשת אחרת.

אלכסנדר טסלר, הבעלים של מלון הנסיכה: "בגלל התנהגות נבזית של רשת ישרוטל וגביית עמלות מופרזות על ידי בנק הפועלים, איבדנו את המלון שהיה בבעלותנו במשך 20 שנה, נאלצנו לשלוח הביתה 400 עובדים ותיקים ונאמנים שנתנו את נשמתם למלון, ולסגור את אחד ממלונות הפאר הראשונים שקמו בישראל ובו למעלה מ- 400 חדרים. כאדם שהשקיע ותרם  מיליוני דולרים עבור מדינת ישראל ופיתוח התיירות בה, וזאת מתוך מניעים ציוניים, צר לי שבסוף איבדנו את המלון בגלל התנהלות בריונית וחזירית של רשת ישרוטל ובנק הפועלים".

 

Exit mobile version