Site icon IAS

טורקיה חוזרת לתערוכת התיירות IMTM

לראשונה מאז הידרדרות היחסים בין המדינות, תשתתף טורקיה בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתתקיים בישראל בפברואר הקרוב בגני התערוכה. שיתוף הפעולה נרקם בין מארגני התערוכה, משרד התיירות הישראלי ושגרירות טורקיה במטרה להחזיר את התייר הישראלי לטורקיה ולחדש את מערכת היחסים שנפגעה על בסיס כלכלת תיירות.

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2017 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, תתקיים בפעם ה-23 בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 7- 8 בפברואר 2017, לאחר שבשנה שעברה הגיעו כ-20,000 מבקרים לתערוכה. IMTM תתקיים השנה בביתן 2 החדש בגני התערוכה בתל אביב.

שגריר טורקיה בישראל

שגריר טורקיה בישראל, כאמל אוקם, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים: "לאחר הפוגה של 4 שנים, החליטה טורקיה באופן רשמי להשתתף בתערוכת התיירות הים תיכונית הבינלאומית ה-23, אחת מתערוכות התיירות החשובות באזורנו. לאור הנורמליזציה המלאה ביחסים בין טורקיה לישראל, עלינו לעבוד קשה על מנת לחזק את הקשרים האישיים של תושבי שתי המדינות, ואין דרך טובה לעשות זאת מאשר באמצעות תיירות".

עוד הוסיף השגריר כי התיירים הישראלים אוהבים ומכירים את טורקיה והתיירנים הטורקים מעוניינים בחזרתם: "הישראלים, למעשה, מודעים ליעדי התיירות המרתקים שיש לטורקיה להציע ולאנשים מסבירי הפנים שבה. לפני 2010, יותר מ-500,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה כל שנה. ב-2016, כ-260,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה. מספרים אלו מעידים על הפוטנציאל הטמון בתחום הזה. כמו כן, לחברות התעופה טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס יש 98 טיסות שבועיות סדירות הלוך וחזור בין תל אביב לאיסטנבול. טיסות שכר לאנטליה גם כן זמינות במשך הקיץ. יעדי הנופש הטורקיים, להם יש יחס עלות מול איכות יוצא דופן, מחכים בכיליון עיניים לארח שוב תיירים ישראלים.  

בפנייתו לקהל הישראלי אמר השגריר הטורקי: "אני מזמין ישראלים לבקר ולטייל בטורקיה, באתרים ההיסטוריים ובאתרי הסקי בהרים היפיפיים של טורקיה".

שר התיירות יריב לוין אמר, כי "צמיחתה של תערוכת התיירות הישראלית IMTM מדי שנה, היא סממן גם לצמיחתה של תעשיית התיירות הישראלית. אני שמח כי מאמצי השיווק האינטנסיביים שלנו בעולם הביאו השנה לעלייה בתיירות הנכנסת לישראל ולמיצובה של ישראל כיעד תיירות אטרקטיבי. התיירות היא מרכיב מרכזי בתהליך שיפור היחסים בין ישראל וטורקיה, ואני מברך על החלטת הטורקים להשתתף בתערוכת התיירות בישראל, שהיא הגדולה באזור".

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM מסר, כי אנחנו גאים ושמחים לארח שוב את טורקיה בתערוכת התיירות הבינלאומית בישראל. טורקיה הייתה חלק משמעותי ממפת היעדים של התייר הישראלי וחלק משמעותי בתערוכה שמתקיימת כבר 23 שנים. ענף התיירות היה מאז ומעולם גשר כלכלי ומדיני חשוב והמפגש הייחודי שנערך בין יותר מ-40 מדינות ממשיך להוות גם השנה פלטפורמה לחיזוק וקידום היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם העולם".

 IMTM 2017

בתערוכה השנה ישתתפו משלחות מכ-40 מדינות: בולגריה, רוסיה, רומניה, קפריסין, יוון, איטליה, סלובניה, אוסטריה, בלרוס, ספרד, קטלוניה, פינלנד, לפלנד, ליטא, צ'כיה, גאורגיה, ארה"ב, פורטוגל, מלטה, פולין, קירגיזסטן, הודו, קוריאה, הפיליפינים, נפאל, וייטנאם, סרי-לנקה, יפן, דרום אפריקה, טנזניה, בוטסואנה, מרוקו, אקוודור, פנמה ועוד.

תערוכת התיירות הבינלאומית צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאירוע הדגל של ענף התיירות היוצאת והנכנסת בישראל. השינוי במיקום והמעבר לביתן 2 נבע מגידול בכמות המשתתפים והרצון לשפר ולחדש את נראות התערוכה והאפשרויות למציגים. ביתן 2 הוא חלל חכם, וורסטילי, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר ובגובה 20 מטר.  

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת ארטרא וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

 

 

Exit mobile version