בסיום חג סוכות מסכם משרד התיירות את פעולותיו לפיתוח חניוני הקרוואנים ואורחני הלילה (קמפינג), אשר מעודדים תיירות ירוקה ומוזילים את הנופש בארץ. ריכוז הקמפינג הגדול במהלך החג היה בדרום (ככל הנראה עקב חשש לגשם בצפון). כך למשל, באילת היו החופים הדרומיים, עד בסמוך למעבר הגבול לטאבה, מלאים באוהלים, קרוואנים וסככות בהן לנו אלפי נופשים. כמו כן גם לאורך חופי ים המלח, מהדרום ועד הצפון, נראו ריכוזי אוהלים וקרוואנים.
שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "משרד התיירות השקיע רבות בשנה החולפת לטובת פיתוח מתחמי קמפינג והפיכת הקמפינג ל"נופש שטח 5 כוכבים". בעידן הטכנולוגיה והקדמה, דווקא הקמפינג יכול להציע חיבור לטבע, זמן איכות עם משפחה וחברים וניתוק מהרעשים של היום-יום. אף צורת נופש אחרת לא יכולה להתחרות בכך. נצלו את מזג האוויר הנוח בארץ וצאו לשטח – ביחידים, בזוגות, עם הילדים או עם החבר׳ה.
פעילות המשרד לפיתוח אתרי קמפינג: 41 מיזמים קיבלו בתקופה 2013-14 סיוע בחונכות עסקית באמצעות החממות של משרד התיירות. 24 מהם הובאו לדיון
בוועדה לבדיקת תכניות של משרד התיירות – 9 מהם כבר אושרו לבנייה והיתר נמצאים בתהליך אישור.
חניוני קרוואנים ואתרי קמפינג יקומו, בין השאר, במצפה רמון, באבירים, בריחניה, בבית הלל, בעין יהב, במג'דל שאמס, בירוחם, בפקיעין, בתל קציר, בשקף, בערד, בראמה, ברמת הגולן, בגבעת יואב וברשפון. כל מתחם קמפינג צפוי לכלול כ-70 יחידות לינה בממוצע.
הגברת פעולות משרד התיירות בתחום לינת השטח נובעת מביקוש הולך וגובר מצד ישראלים ותיירים מחו"ל לתיירות עממית. לפי נתוני משרד התיירות, כיום פועלים בארץ למעלה מ-200 חניוני לילה, שנהנו בחודשי קיץ 2013 מתפוסה מלאה בסופי שבוע ומתפוסה של כ-80% בימי חול. המחיר הממוצע ללינה באורחן לילה עומדת על כ-70 ₪ לאדם. קיימים חניונים בהם התשלום נקבע לפי כניסת רכב והוא עומד על כ-60-70 ₪ ליום.
בתוך כך, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, פרסם בחודש יוני האחרון נוהל לקבלת מענקים להקמת חניוני לילה (קמפינג) וחניוני קרוואנים בשיעור של עד 20% מגובה ההשקעה, במטרה לעודד הקמת חניונים נוספים, המשתלבים במרחב הסביבתי והכפרי, ומציעים אלטרנטיבת לינה זולה וירוקה – וזאת בתקציב כולל של 3.5 מיליון ₪. בעקבות חוזר המנכ"ל, התקבלו במשרד התיירות ב-3 החודשים האחרונים עשרות בקשות נוספות – והן חלק מהבקשות שנידונו בוועדה לבדיקת תכניות לאחרונה.
נתונים על צמיחת ענף הקמפינג בעולם בשנתיים האחרונות:
במקום הראשון בפיתוח אתרי קמפינג נמצאת ארצות הברית (נתונים לשנת 2012): כ-38 מיליון אמריקאים (13% מאוכלוסיית ארה"ב מעל גיל 6) יצאו לקמפינג למשך 13.6 ימים בממוצע. 5% מהאמריקאים, שהם 15.1 מיליון, השתתפו בקמפינג בקרוואנים.
במקום השני בעולם נמצאת צרפת, כאשר הקמפינג מהווה בה את סוג האירוח הראשון מבחינת אחוז השתתפות האוכלוסייה. 6 מיליון צרפתים ו-2 מיליון תיירים זרים (בעיקר מהולנד, מגרמניה ומבריטניה) יוצאים לקמפינג בצרפת מדי שנה, כשהם שוהים כ-5.3 ימים בממוצע. בשנת 2013 גלגל ענף הקמפינג בצרפת מחזור של 2.2 מיליארד אירו והעסיק 36 אלף עובדים. 395 מיליון אירו הושקעו בפיתוח אתרי קמפינג בצרפת בשנת 2012. כיום יש בה 9,842 אתרי קמפינג, כאשר רק 15% מתוכם אינם מוסדרים.