Site icon IAS

חמישה סטארט-אפים ישראלים בחצי גמר תחרות התיירות הבינלאומית

חצי הגמר בתחרות הסטארט-אפים של ארגון התיירות העולמי וגלובליה

לא רק התעמלות אמנותית: 5 מתוך 20 הסטארט-אפים שהעפילו לחצי גמר תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית של ארגון התיירות העולמי UNWTO, הם מישראל וחברים בקהילת הטרוולטק הישראלית  ITTS, המונה למעלה מ-200 סטראט-אפים ו-400 יזמים.

בחודש יוני השנה, הכריזו ה-UNWTO וחברת  GLOBALIA – קבוצת התיירות הגדולה בספרד ואמריקה הלטינית – על תחרות בינלאומית לסטארט-אפים בתחום התיירות. מטרת התחרות הינה לבחור ולחשוף את הסטארט-אפים אשר מביאים את הפתרונות הטובים ביותר בתחום התיירות ואשר עתידים לשנות את ענף התיירות העולמי.

לתחרות הגישו מועמדות מעל ל-1000 סטארט-אפים מ-132 מדינות ולאחר הליך סינון מעמיק, העפילו לחצי הגמר 20 סטארטאפים מרחבי העולם כאשר 5 מתוכם הינם מישראל! חצי הגמר יתקיים ב-27 בחודש במסגרת חגיגה רשמית של יום התיירות העולמי בנוכחות מנהיגים עולמיים בתחום התיירות בבודפשט, הונגריה.

החברות הישראליות שעלו לחצי הגמר

PRUVO  – חברת פרובו זיהתה שמחירי מלונות נוטים להשתנות גם לאחר ביצוע ההזמנה. לכן, רוב הסיכויים שחדר המלון שהזמנתם יחווה ירידת מחיר בתקופה שבין רגע הזמנת המלון ועד רגע ההגעה למלון. השירות של פרובו יאפשר  לבצע מעקב מחירים אחר הזמנות שבוצעו דרך אתרי ההזמנות השונים, על ידי שליחת ההזמנה אל save@pruvo.co.il. מאותו רגע, המערכת של פרובו תסרוק מאות אתרים וספקים ותתריע כאשר מחיר החדר שהזמנתם ירד, בכדי שתוכלו להזמינו מחדש ולחסוך מאות דולרים.

השירות של פרובו חסך למשתמשיו מעל 1.4 מיליון דולרים, זמין בשבע שפות וזוכה לחשיפה רחבה בין היתר בישראל, בפורטוגל, באיטליה ובאמריקה הלטינית.

REFUNDIT  – חברת Refundit מטפלת בשוק לא יעיל של 26 מיליארד יורו החזר מע"מ באירופה ש-90% ממנו "נשאר על השולחן" ולא מוחזר לתיירים. החברה פותרת את בעיית הביורוקרטיה והתורים בדרך לקבלת החזר המע"מ לתיירים באיחוד האירופי, ומייצרת מהפכה בענף שלא השתנה עשרות שנים. היא הופכת את הליך בקשת החזר המע"מ לתיירים לפשוט וקל באמצעות אפליקציית מובייל, המדלגת על התורים ומעלימה את הניירת. ייחודיות השירות של Refundit היא בדיגיטציה מלאה של התהליך. מייסדי Refundit הם היזמים אורי לוין,  יזם, מייסד ולשעבר נשיא waze, וזיו תירוש.

SeeVoov  – מפתחת פלטפורמה לתכנון טיולים באמצעות סרטי וידאו (www.seevoov.com). החברה מציעה חוויית תכנון טיול בוידאו לעשרות יעדים בעולם. המטייל בוחר את יעד הטיול ומאפייניו, צופה בסרטי וידאו על יעד הטיול, בוחר על גבי הסרט הרץ את האתרים בהם ירצה לבקר ואת תאריכי הנסיעה והמערכת בונה עבורו את תוכנית הטיול, כולל אפשרות להזמין טיסות ומלונות (או להזין בעצמו טיסות ומלונות שכבר הזמין), להדפיס את תוכנית הטיול וגם לסנכרן את תוכנית הטיול לאפליקציה ייעודית שמלווה אותו במהלך הטיול.

WishTrip – פלטפורמה חברתית ועסקית מבוססת ענן המשנה את כללי המשחק בעולם התיירות. WishTrip מפגישה אתרי ועסקי תיירות עם תיירים מכל העולם על פלטפורמה המשלבת אפליקציות אינטרנט ומובייל, כלים ליצירת תכנים ע"י משתמשים, רשת חברתית עולמית של מטיילים, שרותי מיקום וניווט, וכלי ניהול נתונים.

Howazit – חברת Howazit משרתת למעלה מ-2000 ארגונים ב-24 מדינות ממגוון ענפים ובהם חברות תעופה, בתי מלון,  רשתות שיווק, אתרי סחר אלקטרוני ועוד. פלטפורמת התקשורת החכמה של Howazit משנה למעשה את פני האינטראקציה של חברות וארגונים עם הלקוחות, מאפשרת לפתור מיידית בעיות ספציפיות של לקוחות ובמקביל מאפשרת להפיק תובנה לגבי העדפותיהם של הלקוחות ולמנף נתונים אלו לצורך צמיחה עסקית. באמצעות Howazit יכולים ארגונים להעמיק את הקשר עם לקוחותיהם באמצעים דיגיטליים כגון דו-שיח בסגנון אפליקציה להעברת מסרים, צ'אטים, מיני-אתרים יעודיים ועוד. הפלטפורמה מאפשרת לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ונאמנותם, ומסייעת לארגוןבתהליך המכירה ובטיפוח הקשר עם הלקוח.

כל החברות שעלו לחצי הגמר הינם חלק מקהילת הטראוול-טק הישראלי ITTS אשר מונה מעל ל 250 סטארט-אפים בשלבים שונים הנותנים מענה לתחומים שונים בעולם התיירות. המעוניינים להצטרף לקהילה ולקבל מידע וקשר ישיר לסטרט-אפים מוזמנים לשלוח ווטסאפ ל 050-5496655.

מנכ"ל ארגון התיירות העולמי UNWTO זוראב פולוליקשווילי. צילום מתוך סרטון לתחרות

מחפשים פרוייקטים משני מציאות

התחרות התמקדה בחיפוש אחר חברות סטארט-אפ חדשניות המסוגלות לשנות את הדרך שבה אנשים נוסעים וחווים תיירות, תוך הקפדה על עקרונות הקיימות (כלכלית, חברתית, סביבתית). הפרויקטים התייחסו לתחומים כגון עתיד התיירות (33%), החווייה התיירותית (32%), פיתוח קהילתי (29%) והשפעה סביבתית (6%).

הפרויקטים הסופיים יוצגו ביריד התיירות הבינלאומי במדריד Fitur, בינואר 2019.

יצויין כי השתתפות החברות הישראליות הינה תוצאה של מאמצי מכון היצוא והנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בשגרירות ישראל בספרד, שם יושב ארגון התיירות העולמי של האו"ם. הנספחת המסחרית שכנעה את המארגנים להגיע לארץ ולקיים סמינר על היוזמה. מכון היצוא  הביא את החברות וערך את הסמינר.  כתוצאה מכך נרשמו 22 חברות ישראליות ועלו לשלב חצי הגמר 5 – יחס מדהים של 1 ל4.

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד קהילת הטרוולטק ITTS אמר כי "גאווה גדולה לקהילה שתזכה בנציגות מכובדת ומעבר לכל פרופורציה בתחרות. הישג זה מצטרף להישגים רבים נוספים של יזמי הקהילה בשנתיים האחרונות הזוכים בפרסים והכרה בינלאומיים ההופכים את הסטרטאפ-ניישן גם לטרוולק-ניישן".

כתבה על סטארט-אפים במלונאות

Exit mobile version