Site icon IAS

חודש שמירת הטבע בסימן "כך אנחנו שומרים על הטבע כבר 60 שנים"

העתקת צמחים מוגנים. צילום יניב כהן, רט"ג

כבר 60 שנים שאנשי רשות הטבע והגנים קמים בכל בוקר, במטרה לשמור על הטבע, הנוף וחיות הבר בארצנו. בחודש שמירת הטבע, שמתקיים כל שנה לקראת האביב, בו הטבע נמצא בשיאו, יוכל הציבור לקבל הצצה מקרוב למאמצים הרבים שנעשים לשמירה על הטבע, כדי להעלות את מודעות הציבור לנושא ולרתום אותו לשמירת הטבע.

הטבע הישראלי הוא ביתם של מיני בעלי חיים וצמחים רבים. השמירה על חיות הבר היא אחת מהפעולות המרכזיות ביותר של רשות הטבע והגנים. גם בימים אלו ישנן סכנות רבות שאורבות לבעלי החיים בטבע, ביניהן, צייד לא חוקי, אובדן בתי גידול, הרעלות וזיהומים, התפשטות מינים פולשים ועוד.

במהלך כל חודש מרץ תוכלו להגיע אל הגנים הלאומיים ושמורות הטבע, מצפון ועד דרום, ולחוות עשרות פעילויות, בהן תחשפו ותגלו את כל המאמצים שנעשים על ידי רט"ג, כדי לשמור על ערכי טבע מוגנים כמו חיות הבר, שמחובתנו להגן עליהם ועל אזורי המחייה שלהם. הרשות אחראית גם על שמירת פרחי הבר ועל מיני צמחים המצויים בסכנת הכחדה. בפעילויות ייחודיות במגוון רחב של גנים לאומיים ושמורות טבע ברחבי הארץ, תכירו את כולם ותלמדו מה תוכלו לעשות בעצמכם בכדי להגן עליהם.

במהלך החודש, תציין הרשות 60 שנים להקמתה. 60 שנים בהם פועלים עובדי/ות הרשות יום וליל בשמירה על המערכות האקולוגיות, חיות הבר, המגוון הביולוגי והנוף, שהם חלק בלתי נפרד מקיומנו. הרשות עומדת בחזית מאמצי השימור, תוך יישום שלל יוזמות ופעילויות במטרה להבטיח את המשכיות הדורות והטבע.

גרעין רביית דורסים שמורת חי בר כרמל. יגאל מילר, רט"ג

 רעיה שורקי, מנכ״לית רשות הטבע והגנים: "חודש שמירת הטבע ברשות הטבע והגנים, הוא הזדמנות נהדרת להזכיר לכולנו, שהטבע מספק לנו יותר מסתם נופים עוצרי נשימה ומערכות אקולוגיות מגוונות. הוא מאפשר לנו הזדמנות לעצור ולהתבונן אל תוך עצמנו ולטעון את עצמנו באנרגיות חיוביות ובחוסן פנימי, במיוחד בימים מאתגרים אלו. הטבע, על מרחביו העצומים, מספק תחושת מרחב משחררת ומחדשת.

"הטבע מקסים אותנו ביופיו, שובה את חושינו ומטפח חיבור עמוק לסביבה. אנו, ברשות הטבע והגנים פועלים ללא הרף לשמור ולשמר את המרחבים הקסומים של הטבע לדורות הבאים, ולטפח מערכת יחסים הרמונית בין האנושות לעולם הטבע, ובחודש זה תוכלו להיחשף מקרוב אל פעילותה של הרשות והמאמצים הרבים שנעשים סביב שמירה על הטבע, בעלי החיים, המערכות האקולוגיות וכמובן לסייע לנו ככל שניתן – כי הטבע הוא של כולנו. זו גם הזדמנות להכיר ולהוקיר את עובדות ועובדי הרשות המסורים, שפועלים ללא לאות ובאהבה רבה, כדי לשמור על אוצרות הטבע והנוף של הארץ הזאת".

להלן מידע על הפעילויות שיתקיימו ברשות הטבע והגנים בחודש מרץ, בסימן ״כך אנחנו שומרים על הטבע״:

מומלץ להירשם מראש לביקור באתרים, באמצעות מערכת ההזמנות באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים, כדי להבטיח בוודאות כניסה לאתר, במקרה של עומס. בנוסף, באתר תקבלו עדכונים חשובים על שינויים הקשורים לתנאי מזג אוויר ובכלל:  https://www.parks.org.il/

Exit mobile version