Site icon IAS

חדש: Selfie במובן של טיול עצמאי

מתוך סרטון ההדרכה של מערכת סלפי להכנת טיול עצמאי מתגלגל. צילום מסך

SelfieTours מערכת תכנון הטיולים הישראלית החדשה, נותנת מענה לשימוש הבעייתי בתכנון טיול באמצעות Google Maps. המערכת מציעה למשתמשים מסלולי טיול הכוללים את כל הפונקציות הרלוונטיות החל ממפה דינמית, מידע והמלצות על נקודות עניין ללא הגבלה, צפייה במסלול ועד כתיבת הערות וקבלת תכנון מסלול כתוב.

המערכת מבוססת על חוכמת ההמונים המטיילים ועל ידע מקצועי של מדריכי טיולים, אשר העלו עשרות מסלולי טיולים מתגלגלים, עם ממשק ידידותי ופשוט. משתמשי סלפי טורס יכולים להיכנס לבחור מסלול שמתאים להם ולצאת לטיול.

אם המסלול אינו מתאים באופן מדויק, בלחיצה אחת משכפלים את המסלול המוצע ומתחילים לבצע התאמות בהתאם להעדפה אישית – להוסיף או להוריד ימים, נקודות עניין, לתכנן מסלול נסיעה שונה רק למקטע אחד, ועוד. בנוסף, מי שמעוניין יכול לבנות לבד מסלול טיול מתגלגל, וליהנות מריכוז של כל הממשקים הקיימים לתכנון טיול, במקום אחד.

לדברי אבי חייט, ממפתחי ומייסדי סלפי טורס, "הישראלים מאוד אוהבים לצאת לטיולים מתגלגלים ומי שמתכנן מסלול באופן עצמאי נאלץ כיום לאסוף מידע ממגוון אתרים ואפליקציות, לחפש המלצות מטיילים, לבנות אקסל למסלול, לבצע חישובים מסובכים ובסופו של דבר המפה המוצעת כיום לשימוש (גוגל מפות, למשל), מגבילה את מספר היעדים שניתן לסמן עליה ולכן גם לא ניתן לראות את המסלול במלואו". חייט הוסיף כי לאחר 18 שנות ניסיון בתחום בניית מסלולי טיול מתגלגלים, נפלה ההחלטה לרכז על גבי אפליקציה אחת את כל היכולות הקיימות כיום לבניית טיול מתגלגל באופן עצמאי, בשילוב עם חוכמת המטיילים וידע מקצועי.

במקביל עלה גם מספר המומחים ברשת ליעדים ספציפיים וניתן למצוא יועצים המתמחים בטיולים ביפן, קובה, תאילנד, ויאטנם, דרום אמריקה ועוד. "לצד מגמה זו, מאז שנת 2013 אנחנו רואים עליה של מאות אחוזים בפנייה לקבלת ייעוץ בתשלום, בעקבותיה פתחנו מחלקה ייעודית ב-2016 וכעת אנו משיקים את סלפי טורס על מנת לספק מענה לצרכי המטיילים העצמאיים אשר ייהנו מכל המידע, המסלולים וחוכמת ההמונים במקום אחד", הוסיף חייט.

נורבגיה – פירוט מסלול יום במערכת סלפי. צילום יח"צ

טיולים מוכנים או משוכפלים

המערכת מאפשרת להשתמש בטיולים "מוכנים" של סלפי טורס או של מטיילים אחרים, או לשכפל אותם ולהתאימם לצרכים שלכם; לקבל השראה למסלולים ואז לבנות טיול משלכם "מאפס"; להוסיף נקודות עניין (אתר או אטרקציה); לקבל רעיונות מה יש לעשות מסביב למיקום שלכם; לקבל מפות של כל הטיול ומפות לכל יום; להדפיס טבלה של מסלול הטיול השלם; להזמין מלונות, חניוני קמפינגים ו/או רכב שכור ולנווט תוך כדי הטיול דרך הסלולרי שלכם.

לדברי חייט, בשנה האחרונה נהפכו סלובניה וקרואטיה ליעדי הטיולים הפופולריים של הישראלים באירופה. כן רואים עליה משמעותית בפופולאריות של מסלולי טיול לסקנדינביה, ובעיקר לנורבגיה. "לאורך השנים החוף המערבי של ארה"ב היה פופולרי מאוד לטיולים מתגלגלים וכיום ישנה התחזקות של טיולים בחוף המזרחי של ארה"ב וכן רואים עליה בנוסעים לקנדה, בעיקר בשל הדולר הקנדי הנמוך".

בקרב היעדים הפופולריים באירופה, אורך הטיול הממוצע הינו 10-20 ימים, כאשר לצפון אמריקה נוסעים זמן ממושך יותר של 20-30 ימים. אבי חייט מציין כי לאחרונה רואים מגמה של יציאה לטיולים מתגלגלים באוסטרליה ובניו-זילנד, ויעד מפתיע אחד – איסלנד. למי שמבקש לצאת לטיול מתגלגל קצר יותר, הוא ממליץ לבחור את אחד מהיעדים הבאים: אוסטריה והטירול, איסלנד, צפון איטליה, סלובניה, פרובנס, קטלוניה, או קרואטיה.

דמי השימוש:

סלפי טורס מציעה תוכנית לסוכני נסיעות ומתכנני טיולים מקצועיים בעלות של 400$ למאה טיולים.
בנוסף, נוסעים עצמאים נהנים מחודש ראשון חינם. לאחריו, תשלום עבור מנוי ל-5 טיולים/מסלולים בעלות של 25 דולר, ללא הגבלת זמן. וכן, תמיכה בבניית המסלול בתשלום.
סלפי טורס מעודדת שיתוף חוכמת המטיילים, שיתוף מידע בין המטיילים: עבור כל מסלול שאתם משתפים באפליקציה, תקבלו מנוי ל-5 טיולים במתנה.

SelfieTours הינה מבית חברת מוטורהום שהוקמה בשנת 2001 כחברה להשכרת קרוואנים. עם השנים התמחתה החברה בבניית מסלולים מתגלגלים והיא מספקת שירות בניית מסלולי טיול מותאמים אישית. המערכת מספקת ממשק ידידותי ופשוט לבניית מסלולי טיולים מתגלגלים, כולל אפשרות לשכירת קרוונים או בתי מלון, המשלבים יכולות שימוש חוכמת המטיילים עם יכולות לביצוע התאמה אישית למסלול הטיול.

Exit mobile version