Site icon IAS

חגיגות 25 שנה לנפילת חומת ברלין

ברלין אינה העיר היחידה החוגגת 25 שנה לנפילת החומה. בכל רחבי גרמניה מציינים השנה מלאת 25  שנה לאיחוד מזרח ומערב, ולנפילת החומה שחילקה את המדינה אחרי מלחמת העולם השנייה.

 

מעמדה של גרמניה כיעד תיירותי נחשק הולך ומתחזק מאז האיחוד בין מזרח למערב, הודות לאינספור אתרים ואטרקציות ששופצו, נבנו מחדש או חודשו בעשרים וחמש השנים שחלפו מאז נפילת החומה.

 

גרמניה מציעה לתיירים המגיעים אליה השנה מבחר מסלולים שבהם יוכלו ליהנות ולטייל תוך הבנה של התהליכים שהובילו לנפילת החומה, והתהליכים שהתרחשו בגרמניה מאז.

 

בחוברת מיוחדת שהופקה על ידי לשכת התיירות הגרמנית, וזמינה להורדה מהרשת, מוצעים 52 מסלולים המעניקים 52 זוויות מבט חדשות על גרמניה לתייר הבינלאומי.

 

גרמניה חולקה בין בנות הברית מיד בתום מלחמת העולם השנייה, אולם בנייתה של החומה המפורסמת,  חומת ברלין, החלה רק 12 שנה לאחר מכן, ב 13  באוגוסט  1961.

 

בשנת 1989 חלה התעוררות אזרחית במזרח גרמניה, ובהפגנות שמרכזן היה אז בעיר לייפציג, תבעו תושבי המזרח יתר זכויות והתחשבות מצד השלטונות הקומוניסטים. אותה התעוררות הביאה לכך שבאותה שנה משמר הגבול ההונגרי סילק את הגדר החשמלית על הגבול עם אוסטריה, ועשרות אזרחים של מזרח גרמניה החלו צובאים על שגרירויות גרמניה המערבית בפראג, ורשה ובודפשט ומבקשים מקלט מדיני. בלייפציג, למעלה מ – 70 אלף איש הפגינו בתביעה לחופש תנועה בין מזרח למערב, וחודש לאחר –מכן, ב – 9 בנובמבר 1989 נפלה חומת ברלין. 

 

גרמניה המאוחדת חוגגת את יום האיחוד הלאומי (3 באוקטובר)  מאז שנת  1990 , שנה לאחר נפילת החומה. האיחוד הוביל לשינויים חברתיים וכלכליים מרחיקי לכת בגרמניה, והעצים את נוכחותה כיעד תיירותי מועדף למבקרים מכל העולם.

 

הרשימה החגיגית של 52 המסלולים, החוצים את גרמניה כולה לאורך ולרוחב, כוללת בין השאר: היכרות אינטימית עם העיר ברלין לפני ואחרי נפילת החומה; היערות האידיליים הנחצים על ידי נהר השפרה, העובר גם בלבה של הבירה הגרמנית; היכרות עם מרטין לותר, הנזיר המורד שהביא למהפכה הדתית המפורסמת; ימת וואדן ואתרי המורשת הבינלאומית של אונסק"ו; מסורת התעשייה והעבודה בגרמניה; הנתיב המרהיב של נהר הדנובה; ארץ היין על הכרמים והיקבים המייצרים את היינות הגרמנים –האיכותיים; ברמן עיר ספוגת מסורת שמתגאה גם במבנים מן המשוכללים, החדשניים ביותר הנבנים תוך התחשבות באיכות הסביבה.

 

את חוברת 25 המסלולים, שהופקה לרגל חגיגות 25 שנה לנפילת החומה ואיחוד גרמניה, אפשר להוריד מאתר האינטרנט 

Exit mobile version