Site icon IAS

חגיגות קיץ 2023 בליטא : כל האירועים והפסטיבלים

פסטיבל המוזיקה "צעיר כמו וילנה". לשכת התיירות של ליטא

ליטא היא מדינה קטנה ומדהימה בלב אירופה, המציעה למבקרים מגוון חוויות קיץ מרהיבות ופסטיבלים חגיגיים. המגוון העשיר של אירועים מציע הזדמנות לחוות את התרבות המקומית, לצפות בהופעות מוסיקליות בינלאומיות, ולהתעניין באמנות המודרנית. הנה כמה מהפסטיבלים המרכזיים בליטא המזמינים אתכם לחוויה ליטאית מגניבה ושטופת שמש.

פסטיבל המוזיקה "צעיר כמו וילנה"- 25 ביולי

השנה, וילנה מציינת אירוע מרכזי בלתי נשכח – 700 שנה מהפעם הראשונה שהיא הוזכרה במכתבו של הנסיך הגדול. הפסטיבל הוא אירוע השיא משנת החגיגות הארוכה והוא יתקיים בפארק וינגיס (Vingis) בוילנה עם הופעות מוסיקה בינלאומיות ומקומיות בחינם. כל אחד מוזמן לחגוג ולהפוך לחלק מהאירוע ההיסטורי הזה.

https://www.700vilnius.lt/en/anniversary-programme/programme-2023/

פסטיבל הים (קלייפדה) – 21-23 ביולי

האירוע השנתי הגדול ביותר בחוף הים הליטא,י משבח את התרבות הימית ומזמין את המבקרים לצלול לתוכנית עשירה של 100 אירועים: מטקסים תרבותיים בים, הופעות, יריד דוכנים של אמנות ותוצרת מקומית, תערוכות ואטרקציות נוספות. סאם ריידר (Sam Ryder) יהיה הכוכב של ההופעה הראשית בנמל הספינות התיירותיות. בנוסף, השנה "Baltic Sail" יצטרפו לאירועי פסטיבל הים וספינות מסורתיות נוספות ייכנסו לנמל קלייפדה.

https://klaipedatravel.lt/en/events/sea-festival-2023/

פסטיבל העיר המודרנית AUDRA (קובנה) – 29 ביוני-2 ביולי

קובנה, העיר השנייה בגודלה בליטא, הוגדרה כבירת התרבות האירופית בשנה האחרונה, ועמדה במרכז אירועים מרהיבים והבלתי נשכחים אשר פיתחו אצלה יותר מאי פעם חיבה לחגיגות. בין האירועים הבולטים ביותר יתקיים השנה בפעם הנוספת פסטיבל העיר המודרנית AUDRA. בשנה הזו, פסטיבל המוזיקה המודרנית המרהיב הזה חוזר עם תוכנית של ארבעה ימים הכוללת הופעות חיות ומופעים אמנותיים.

https://www.audrafestival.lt/en

מבט על העיר קובנה עם טירת קובנה ופארק מפגש הנהרות. צילום freepik

עוד חוויות קיץ שלא תרצו להחמיץ בליטא

סיור האגדה האהובה – Love Legend Tour

וילנה מספרת על סיפור אהבה עתיק יותר ב-40 שנה מסיפור רומיאו ויוליה המפורסם של וויליאם שייקספיר. הקיץ הזה כל אחד יכול להצטרף לסיור הרומנטי בחלק הכי עתיק של העיר וללכת בעקבותיו של המלך זיגימנטוס אוגוסטוס ואהובתו ברבורה רדוויליטה. הסיור מציע חוויות כמו לינה מפנקת בדירות המלכותיות, השתתפות בטקסי ספא בלעדיים וחוויה קולינרית עם קינוחים בשמות הזוג המפורסמים.

www.slaptameile.lt

מוזיאון הרכב בוילנה –   Auto Museum

המוזיאון החדש שנפתח בווילנה ממוקם במיקום לא צפוי – חניון המוניות לשעבר בפרברים של בירת המדינה. מה שהיה אזור נטוש, התמלא כעת שוב באוסף של 100 מכוניות נדירות, אופניים היסטוריים ורכבות שיחזירו אתכם אחורה בזמן. זהו המוזיאון הפרטי הגדול ביותר לתחבורה בליטא.

https://www.facebook.com/automuziejus

מוזיאון בית הספר אמסטרדם בקובנה – Amsterdam School Museum

לאלה המעריצים אדריכלות ימי הביניים ומודעים לעובדה שקובנה מפורסמת בזכות מורשת הארט דקו שלה, ביקור במוזיאון אמסטרדם (הנפתח בינואר 2023) הוא חובה. זהו הבניין היחיד בליטא הנבנה בסגנון האמסטרדם. אפילו סדרת ה-HBO "צ'רנוביל" צולמה בדירת ה-5 חדרים המרהיבה הזו. ניתן להיכנס אליה על ידי הצטרפות לסיורים רגילים עם מדריך.

https://www.amsterdamomokyklosmuziejus.lt/en/

אומגות על העצים – Zipline on the trees

מחוז אניקשצ'י (Anyksciai) הוא המקום היחיד באזור הבלטי בו תוכלו בקיץ הזה לבלות באטרקציה מושלמת למשפחות – אומגות או בשמן הלועזי "זיפליין". מגדל נקודת ההתחלה ניצב בגובה של 12 מטר ואורך מסלול הזיפ הוא 258 מטרים. הזיפליין ממוקם בפארק המבוך, פארק שמשי וגדוש פעילויות חוץ, שגם מציע מבוך מראות, סירות לקפיצות מים, טרמפולינות, גן חיות קטן ואטרקציות מצחיקות נוספות לכל המשפחה.

https://www.labirintu-parkas.lt/?lang=en

טירת האי הגדולה הנמצאת על אי באגם גאלבה ומחוברת לעיר בגשר עץ. צילום לשכת התיירות של ליטא

מגדל התצפית במחוז טאורגה

העיר טאורגה (Taurage) ממוקמת בחלק המערבי של ליטא והיא בירת התרבות הליטאית לשנת 2023. לפני ביקור כאן, כדאי לא רק לבדוק את תוכנית האירועים, אלא גם לתכנן טיפוס לתצפית מגדל התצפית החדש ביותר הקרוב לעיר. פתיחת המגדל המתנשא לגובה 12 מטרים תתקיים ביוני-יולי. התצפית הפנורמית של שני הנהרות ואזורי הירוק האינסופי של פארק פגרמנצי (Pagramantis) הם רק חלק ממה שצפוי לכם בנוף מהמגדל.

https://www.taurageinfo.lt/en/

לסיכום, ליטא מציעה למבקרים קיץ עצום של חוויות ופסטיבלים חגיגיים. אירועים ומוזיאונים שונים המקדמים תרבות, מוסיקה, אמנות ואטרקציות מרתקות. היכנסו לרוח הקיץ המסעיר וחוו את ליטא עם עצמכם ועם היקרים לכם.

Lithuania Travel היא לשכת התיירות הלאומית האחראית על שיווק וקידום התיירות בליטא ופועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. מטרתה האסטרטגית – העלאת המודעות לליטא כיעד תיירותי אטרקטיבי ולעודד נסיעות נכנסות ופנימיות. הסוכנות משתפת פעולה באופן הדוק עם עסקים וארגוני תיירות, מציגה מוצרי תיירות ליטאיים, שירותים וחוויות במדיה חברתית ודיגיטלית, מסעות עיתונאים, בתערוכות נסיעות בינלאומיות ואירועי B2B.

Exit mobile version