חברת PassportCard, העוסקת בביטוח נסיעות לחו"ל, מציינת בימים אלה הגעה ליעד של מיליון מבוטחים ישראלים המחזיקים בכרטיס שלה, כרטיס ייעודי נטען המאפשר החזר הוצאות רפואיות בזמן אמת במקרה של אירוע ביטוחי בחו"ל, כמו גם החזר בו במקום במקרה של עיכוב בכבודה.
מאז הקמתה ב-2014, ביצעה החברה כ-70,000 הטענות לכרטיס ה-PassportCard ב-156 מדינות בחו"ל, כ-700 הטסות רפואיות ואמבולנסים אוויריים, כ-150 איתורים וחילוצים של מבוטחים במצוקה, וטיפלה בכ-1,600 אשפוזים מורכבים של ישראלים בבתי-חולים בחו"ל.
בשנים האחרונות התמודדה החברה עם אירועים ביטוחיים גדולים ובהם גם אירוע רעידת-האדמה בנפאל ב-2015, שם הייתה PassportCard הראשונה שהנחיתה אמבולנס אווירי וחילצה 46 תרמילאים ישראליים. בנוסף, באותה רעידה קטלנית, אף הטיסה ארצה במבצע מורכב במיוחד כ-17 תינוקות בני יומם.
לכך נוספו רעידת האדמה באי קוס ביוון ביולי האחרון, בו שיגרה החברה מטוס חילוץ והשיבה ארצה 150 מבוטחים בתוך פחות מ-24 שעות. אירועי-טרור קשים דוגמת הפיגוע בבריסל, אירוע הדריסה בברלין בשוק חג המולד והפיגוע בקבוצת הישראלים בשוק באיסטנבול, וכן אירועים רבי-נפגעים כדוגמת התהפכות אוטובוס התיירים הישראלים בקובה.
בין המקרים הנוספים בהם טיפלה PassportCard: חילוצים מוסקים מלָלִיבֶּלָה בצפון אתיופיה, מהאִַנָאפוֹרנָה בנפאל, מוואדי רָאם בירדן וממקומות רבים נוספים ברחבי הגלובוס, כמו גם מקרים דוגמת אשפוז תוך כדי שייט-תענוגות בקריביים ואשה בהריון שעברה תאונת דרכים בחו"ל.
PassportCard היא בבעלות חברת דייויד שילד ובית ההשקעות האמריקאי White Mountains.
יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard אמר: "אנו מוקירים תודה על האמון שנותנים בנו יותר ממיליון לקוחות ומקווים להמשיך ולבטח עוד ועוד ישראלים ברגעיהם המרגשים והיפים ביותר, ולעיתים גם ברגעיהם הקשים ביותר. יש לנו תחושת סיפוק ענקית ואנו מרגישים כי הגישה שאימצנו לטיפול בלקוחות הנמצאים באירועים ביטוחיים בחו"ל אכן תרמה לשינוי בהתנהגות הצרכנית, ולרצונם של האנשים לנקוט בגישה יותר אחראית בבחירת הביטוח המתאים ביותר לצרכיהם."