Site icon IAS

חברת ITEC תפתח במצרים בידור ומלונאות ב-20 מיליארד דולר

כאילו לא די לישראל בתחרות מצד מצרים וירדן בתיירות לסיני ולעקבה, חברת ITEC Entertainment מאורלנדו שבארצות הברית, התקשרה בחוזה עם ATIP – עיר הבידור העתידנית החדשה של מצרים, מעין "עיר בתוך עיר", שמיועדת להיות יעד תיירות בינלאומי ומרכז לתרבות ופנאי, בידור, קניות ומלונאות. מדובר בהשקעה של 20 מיליארד דולר באזור בידור חדש בליבה של הבירה המנהלית החדשה של מצרים, שנמצאת בבנייה מאז 2015. אזור הבידור יוקם בשלושה שלבים במשך תקופה של 7-10 שנים, והוא צפוי ליצור כ-700,000 משרות.

דיסני וורלד, אחד מלקוחות ITEC Entertainment..צילום יח"צ

עיר הבירה החדשה, ששמה הוא Capital Egypt, ממוקמת 35 ק"מ ממזרח לקהיר, תתפרס על שטח של 700 קמ"ר, תאוכלס בכחמישה מיליון תושבים ויוקם בה שדה תעופה גדול מזה של הית'רו בלונדון. העיר – שתהיה גדולה יותר מסינגפור –  תיבנה בין קהיר לים האדום (ים סוף), תתחבר לנתיבי ספנות מרכזיים ותהווה את משכנם החדש של משרדי הממשלה והשגרירויות הזרות. נשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי מקווה שבניית עיר הבירה החדשה תושלם בתוך 5 עד 7 שנים. על מנת למשוך אנשים לבירה חדשה זו, תוקם בליבה סדרה של פיתוחים מרכזיים ובהם מנהלת ממשלתית חדשה וה"עיר בתוך עיר" התיירותית.

חברת הפיתוח הסינית CFLD שבבעלות ממשלת סין, הסכימה לספק מימון בסך 20 מיליארד דולר להקמת העיר החדשה. הסכם מימון זה מצטרף להתחייבות קודמת של סין בסך 15 מיליארד דולר ולהתחייבויות למענקים ומימון בהיקף של 12 מיליארד דולר מממשלות כווית, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. סכום זה יספיק להשלמת השלב הראשון בפרויקט השאפתני בהיקף של 45 מיליארד דולר.

קהיר במצרים. בעקבות הצמיחה המהירה מוצמדת לה עיר מנהלית. צילום Depositphotos

ריזורטים, מלונות נושא ומסלול לפורמולה 1

תוכנית הפיתוח התיירותית כוללת אתרי נופש (ריזורטים) של 4 ו-6 כוכבים ומלונות נושא; מרכז בריאות; צימרים; בתי יוקרה, וילות ורבי קומות; קניות ומסעדות יוקרתיות ומסעדות אזוריות; מסלול גולף VIP ופעילויות פנאי ופעילויות נופש אחרות; פארקי שעשועים ברמה עולמית; מרכז לאמנויות ותרבות; מרכז כנסים; פלנטריום וחממות נוי; מוזיאון ופעילויות בילוי לילדים; מסלול מירוצים לפורמולה 1; אצטדיון ספורט וקונצרטים ומכללה להכשרת מנהיגי בידור עולמי עתידיים ופיתוח יעדי טיולים.

מגרש גולף מדברי. צילום אילוסטרציה. צילום Depositphotos

המחוז החדש יכלול שתי נקודות ציון אייקוניות: גלגל התצפית הגבוה בעולם, עם נוף ייחודי לעבר, ההווה והעתיד של מצרים והאובליסק הגבוה בעולם, סמל קדום למורשת התרבותית של מצרים, שנועד להפנות לעבר עתידה המבטיח של המדינה. אל האזור המפותח יגיעו המבקרים דרך רכזת (HUB) תובלה מתקדמת שתתחבר לכבישים המהירים, לתשתיות ולמסילות המהירות של הבירה החדשה.

חתימת החוזה עם ITEC Entertainment התקיימה באורלנדו, פלורידה. יו"ר ה-Administrative Capital for Urban Development – ACUD – המנהלה המפתחת את האזור, אחמד זכי עבדן, ציין כי "מצרים יושבת במרכז העולם, כערש של ציוויליזציה ומורשת קדומה. כיום, מצרים נהנית מאחת הכלכלות הצומחות במהירות; אוכלוסייה איתנה של למעלה ממאה מיליון אנשים עם כוח אדם משכיל, מוסמך ובעל מוטיבציה, לצד מנהיגות עם חזון להניע את המדינה קדימה באמצעות יוזמות יצירתיות ועסקיות עוצמתיות, כמו הבירה המנהלית החדשה עם מרכז הבידור של ATIP".

אלסעיד זאייאן, מנכ"ל עיר הבידור ATIP, הוסיף: "מצרים היא כבר יעד תיירות ברמה עולמית ונוחה. עם פיתוח הבירה המנהלית החדשה והחכמה, התשתיות התומכות ומחויבות ייעודית לתוצאות עסקיות משתלמות, כל השותפים יכבדו את עברה של מצרים, ימנפו את מחויבותה הנוכחית לצמיחה ושגשוג, ויבנו את עתיד הבילוי, התרבות, הפנאי, הקניות והאירוח של המזרח התיכון".

ביל קואן, מנכ"ל ITEC Entertainment, הצהיר כי "ITEC גאה להביא 30 שנות ניסיון בפיתוח הבידור עם לקוחות כמו אולפני יוניברסל, וולט דיסני וקבוצת Wanda הסינית ל-ACUD ולתוכנית החזון שלה למחוז הבידור במנהלת עיר הבירה החדשה של מצרים. הגישה שלנו לפרויקט זה מביאה סינרגיה יצירתית וטכנית ליצירת החוויה הכי אקספרסיבית ודינאמית לכל אדם בכל תחום ביעד מדהים זה. אנו מאמינים כי פרויקט זה יעלה את מעמדה של מצרים כמובילה עולמית ויאיץ את הצמיחה הכלכלית המהירה של מצרים באמצעות פיתוח בר-קיימא לטווח הארוך".

Exit mobile version