Site icon IAS

חברת Airbnb תשקיע חצי מיליארד דולר בחסות ל-5 משחקים אולימפיים

Airbnb - קידום המותג תמורת 500 מיליון דולר. צילום Depositphotos

Airbnb תעניק חסות למשחקים אולימפיים עד 2028 בעסקה של 500 מיליון דולר, שהמארגנים אומרים שתבטיח שהמשחקים יהיו "הכלולים, הנגישים ובני-הקיימא ביותר עד כה". ההסכם בן 9 השנים הוא עסקת החסות הגלובלית הראשונה של Airbnb, והיא מכסה חמישה משחקים.

בנוסף, הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) יעמיד לרשות הספורטאים המתמודדים במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים לינה של Airbnb בשווי של 28 מיליון ליש"ט לפחות. ההסכם מתחיל באולימפיאדת הקיץ 2020 בטוקיו, ואחריה משחקי חורף וקיץ בבייג'ינג, פריז, מילאנו ולוס אנג'לס. מבחינת IOC משמעות ההסכם פירושה עלויות מופחתות וביטול הצורך בבניית כמות אדירה של תשתיות בערים מארחות כדי להכיל תיירים וספורטאים.

ג'ו גבייה (Joe Gebbia) מייסד ושותף ב-Airbnb, אמר כי ההסכם ייצר לחברה אלפי מארחים חדשים והעסקה תיצור "סטנדרד חדש" לאירוח שיתן תוצאה חיובית עבור הערים המארחות, הצופים, האוהדים והספורטאים. ההסכם כולל התחייבות להגדלת הלינה לאנשים עם צורך בנגישות וכן התמקדות בקיימות – כולל מתן אפשרויות נסיעות "המעצימות כלכלית, חברתיות ובנות-קיימא לסביבה".

טוקיו. תספק דירות Airbnb למבקרי המשחקים האולימפיים. צילום Depositphotos

תקודם כמותג בעל שירותי אירוח וחוויות ייחודיים

Airbnb נתנה בעבר חסות למשחקים מקומיים ומן החברה נמסר כי 85,000 מבקרים באולימפיאדת ריו 2016 השתמשו בפלטפורמה שלה והניבו סכום כולל של 30 מיליון ליש"ט עבור מארחים וכ-100 מיליון ליש"ט בפעילות כלכלית.

במסגרת ההסכם החדש, Airbnb תוצג כספקית "מוצרי אירוח ייחודיים ושירות חוויות ייחודיות", לצד מותגים עולמיים כמו קוקה קולה, טויוטה ועליבאבא. גבייה אמר שהמשימה של Airbnb היא ליצור עולם בו כל אחד יכול להשתייך לכל מקום "ואנחנו גאים שהרוח האולימפית תינשא על ידי הקהילה שלנו."

נשיא IOC תומאס באך אמר כי "עם התמיכה של Airbnb, אנו גם נפתח הזדמנויות חדשות לספורטאים ברחבי העולם לפתח ערוצי  הכנסה ישירים משלהם באמצעות קידום הפעילות הגופנית והערכים האולימפיים. מהשותפות הזו תהיה תועלת ישירה לספורטאים מעבר ל-5 מיליארד הדולר שארה"ב מחלקת במהלך האולימפיאדה הזו לטובת הוועדות המארגנות ולארגוני הספורט ברחבי העולם".

Airbnb היתה באחרונה בכותרות לאחר שחמישה אנשים נהרגו באירוע ירי בנכס של החברה בקליפורניה, בעקבותיו אמר המנכ"ל בריאן צ'סקי שהפלטפורמה אוסרת על קיום מסיבות בבתים. הקבוצה, שהיתה אמורה לצאת להנפקה בשנת 2020, אמרה אחרי האירוע האלים כי תקים צוות ייעודי לתגובה מהירה וכי היא תאמת כל רישום עד סוף השנה כדי לוודא שזהותם של המארחים היא אכן כפי שהצהירו, שהתמונות והמידע של הנכסים מדויקים והמיקומים עומדים בתקני הבטיחות.

Exit mobile version