Site icon IAS

חברת ועדים: ועדי העובדים הגדולים במשק ימשיכו בחרם על טורקיה

מלון באנטליה. הוועדים לא סולחים. צילום עירית רוזנבלום

לצד הדיווחים של חברות התיירות על גידול בתיירות הישראלית לטורקיה ונתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי המעידים על עליה רצופה בתיירות לשם, מכריזים היום ועדי העובדים הגדולים במשק, כי טורקיה נשארת מחוץ למפת התיירות של מקומות העבודה בישראל. בנוסף, גם בחופשות של חגי תשרי אין בכוונתם לשלוח עובדים לנפוש או לטייל בטורקיה.

ראשי הוועדים הגדולים, בהם ועד התעשייה האווירית, נמל אשדוד, סאפ ישראל, אלביט מערכות, אגד, קמ"ג, ארנסט אנד יאנג, ארגון עובדי צהל, בנק מזרחי, ביטוח מגדל, ג'יימס ריצ'רסון, קופת חולים מאוחדת, עיריית תל אביב, מקורות, אל אופ, אוסם, נילית, קרן הקיימת לישראל, פיניציה, איקאה, עשות אשקלון, משרד הכלכלה, כאל כרטיסי אשראי, פריגו ישראל, עיריית חולון, אוניברסיטת אריאל, הסתדרות המהנדסים, עיריית ראש העין, ש.ל.ה רפואה משלימה, עיריית עכו, בי"ח שניידר, תמ"מ (תעשיות מזון למטוסים), עיריית אור עקיבא, בי"ח זיו, מרכז השיקום של צהל, מכון וולקני, אלקטרה אנרגיה, עיריית בית שמש, עיריית באר שבע, מכון ויצמן למדע ורבים נוספים, הודיעו כי החרם על אתרי התיירות של טורקיה עליו הכריזו לפני עשור בעקבות התבטאויות חריפות של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שריר וקיים.

ראשי הוועדים מדגישים כי הנסיבות שבגינם הוטל החרם, כמו גם האווירה והעוינות של השלטון, לא השתנו או נחלשו – ואף התעצמו. לדבריהם, נשיא טורקיה ארדואן לא החמיץ אף הזדמנות להשמיץ ולהאשים את ישראל, גם בסבב הלחימה האחרון שהסתיים היום, ולכן אין סיבה להתארח אצלו במדינה, גם אם הצעות הנופש שמציעה טורקיה אטרקטיביות או זולות לעומת אתרי נופש אחרים באזור.

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, ומי שמרכז את הפעילות הכלכלית/חברתית של ועדי העובדים, מציין כי ראשי הוועדים רואים בהחלטתם מעשה פטריוטי המחזק את הכבוד הלאומי ומשוכנעים כי מרבית אזרחי המדינה תומכים בהחלטתם.

אלוש מוסיף כי פעילות הנופש והתיירות של ועדי העובדים מגלגלת מעל 4 מיליארד שקלים בשנה ומהווה נתח משמעותי מפעילות התיירות של ישראל.

טביליסי. עובדי עיריות תל אביב ובאר שבע ינפשו בגאורגיה. צילום Depositphotos

אז לאן כן ייצאו העובדים לנפוש השנה?

על פי נתוני חברת ועדים, ייצאו השנה עובדי משרד הכלכלה לסין וארה"ב; עובדי עיריית תל אביב לגאורגיה ורומא; עובדי אוסם לבאטומי ורודוס; עובדי בזק לאנדורה; עובדי קרן קיימת לסלוניקי; עובדי פריגו למרוקו ורומניה; עובדי עיריית באר שבע לגאורגיה, יוון והולנד; עובדי אלקטרה מעליות לרוסיה; עובדי עיריית עכו לרומניה וספרד; עובדי ארגון עובדי צה"ל לבורגס; עובדי מגדל לבוקרשט; חברי הסתדרות המהנדסים לסין ולאירופה; עובדי אלביט מערכות לאתונה ולאיטליה.

בחודש יולי הקרוב ייערך באקספו תל אביב יריד תיירות לקבוצות, שבמסגרתו ישווקו לוועדי העובדים חבילות נופש וטיולי משפחות לחגי תשרי ולעונת חורף.

יצויין כי לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) בחודשים ינואר-מרץ, שאינם נחשבים לחודשי שיא בתיירות, נרשמו 46,411 אלף תנועות נוסעים לאנטליה – עליה של כ-11% לעומת 2018, למרות שב-2018 חלה חופשת הפסח במרץ ואילו השנה באפריל.

לפי נתוני משרד התיירות הטורקי, באותם חודשים הגיעו מישראל לאנטליה כ-74,000 ישראלים המהווים עליה של 16% לעומת אותם חודשים ב-2018, כאמור ללא חופשת הפסח.

עם זאת, רוב היוצאים לטורקיה הם ערבים-ישראלים, אך בחברות התיירות אומרים שגם ישראלים יהודים מתחילים להצטרף אליהם. כמו כן ישנה אזהרת מסע של המטה ללוחמה בטרור נגד הנסיעה לטורקיה.

Exit mobile version