Site icon IAS

חברת דלויט: התיירות המאורגנת לישראל מהווה 50% מהתיירות המשווקת

תיירים במסעדת דגים בעין גב. יוני היה החודש השני לירידה בתיירות עד כה השנה. צילום עירית רוזנבלום

התיירות המאורגנת לישראל מהווה 50% מהתיירות המשווקת (לא כולל ביקורי קרובים ועסקים) ומהווה 59% מההכנסות הישירות בתיירות המשווקת. כך עלה בסקר כלכלי שהוכן ע"י חברת דלויט על תרומת התיירות המאורגנת לכלכלת ישראל. זאת, לקראת הכנס השנתי של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, אליו נרשמו כבר למעלה מ-300 איש.

סה"כ ההכנסות הישירות מתיירות מאורגנת בשנת 2017 מוערכות בכ-2.5 מיליארד דולר, המהווים כ-2% מסך היצוא של ישראל (חמיש בגודלו בייצוא שירותים).

עוד בין הנתונים שעלו מן הסקר הכלכלי: 25% מהלינות בבתי המלון ו-30% מההכנסות של אטרקציות תיירותיות ברחבי הארץ מגיעים מהתיירות המאורגנת לישראל.

מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, ציין כי סקר העומק התייחס לתיירות קבוצתית מאורגנת בלבד שרובה ככולה מבוצעת ע"י חברי הלשכה ואינו כולל את חלקם היחסי של חברי הלשכה בשוק הבודדים שלהערכת הנהלת הלשכה עומד על כ-20%.

במסגרת הסקר נבדקה גם חלקה של התיירות המאורגנת לפי אזורים גאוגרפים בישראל והממצאים יוצאי דופן ומעניינים.  לדוגמא: בצפון הארץ, כ-2/3 מהתיירים המבקרים מגיעים באמצעות קבוצות מאורגנות, לתל-אביב 23% ולירושלים 43%.  כ-4% מההוצאות בישראל על מסעדות ובתי קפה הנן ע"י תיירים המגיעים בקבוצות מאורגנות. 2% מההוצאות על קניות בישראל בוצעו ע"י התיירות המאורגנת, הוצאה זאת שוות ערך לקניות שעושים כל תושבי בת-ים.

הסקר המלא יוצג ע"י חברת דלויט בכנס השנתי של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שייערך ב-10 ביולי בהילטון ת"א. בין המברכים בכנס, רה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר התיירות ח"כ יריב לוין, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל.

Exit mobile version