Site icon IAS

זו לא אגדה להביא לארץ מיליון תיירים מסין בשנה

כמנוע צמיחה – אין כמו התיירות. מאפשרת להגדיל תעסוקה בצורה משמעותית ולייצר הרבה מקומות עבודה. התמ"ג שלנו כיום עומד על 260 מיליארד דולר. זו שמיכה קצרה. צריך לנהל דיון איך מגדילים את העוגה ומייצרים 360 מיליארד דולר. הדוגמה הקלאסית היא התיירות", כך אמר היום השר אביגדור ליברמן בועידת התאחדות המלונות השנתית במלון קראון פלאז'ה בירושלים.

 

השר ליברמן הוסיף: "איך עושים זאת? ביטול הויזות למשל. היה ויכוח סוער סביב ביטול הויזות מרוסיה. אני זוכר את כל קריאות הגנאי והקולות כנגד זה שישראל תוצף בזונות ובמאפיה רוסית. עברנו שנתיים בהצלחה וביקשנו לבטל את הויזות מאוקראינה. אבל, קופי פייסט. אותו דיון בדיוק התפתח, אותם ויכוחים. פניתי לשר אהרונוביץ כדי לגלות כמה שוהים לא חוקים נשארו מרוסיה בישראל – התשובה: 0.  אשתקד בגיעו לארץ 630 אלף תיירים מרוסיה. בעידן טרום ביטול הויזות היו 100 אלף בלבד בשנה. זה נקרא להגדיל את העוגה. הבעיה היא שהדעות הקדומות נמשכות. כרגע על הפרק ביטול ויזות מבלארוס. אתמול בשולחן הממשלה אותו דיון בדיוק התפתח בנושא. מגוחך".

 

השר ליברמן נאם בפני מאות מלונאים היום בועידה השנתית של התאחדות המלונות בישראל, שמתקיימת במלון קראון פלאז'ה בירושלים והוסיף: " ביקרתי לאחרונה בסין. חלק גדול מהביקור הוקדש לנושא התיירות. התיירים מסין לא מגיעים כמעט לישראל. גם בעניין הסיני צריך סיוע מהסקטור הפרטי כדי להתגבר על הקשיים הביורוקרטים. זו לא אגדה להביא לארץ 1 מיליון תיירים מסין בשנה".

 

אם רוצים להגדיל את העוגה התקציבית בישראל, צריך פחות רגולטורים ופחות ביורוקרטיה. אי אפשר לזוז כאן במדינה. הפכנו למדינת גנאי. מרגישים מדוכאים כשעושים כאן עסקים. יש פה אוירה שמבריחה עסקים. כשר חוץ אני מסתובב הרבה בעולם. אני פוגש ישראלים שמשקיעים באפריקה, בדרום אמריקה, באסיה ושואל אותם למה אתם לא משקיעים בישראל? ישראלים אומרים לי שלא רוצים לעשות עסקים בישראל. אלפי אנשי עסקים מעדיפים להשקיע בחוץ לארץ – אתם צריכים לדבר על זה. זו אווירה לא טובה. אתה מיקי פדרמן, כיו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, אתה וחבריך צריכים לדבר על כך שאנשי עסקים שנותנים פרנסה ומפתחים את הארץ- אתם הפכתם למילת גנאי".

 

סגן השר, אופיר אקוניס, אשר הוזמן גם הוא לשאת דברים בועידה כנציג הליכוד וכידיד תעשיית התיירות, אמר שהוחמא לגלות שהמלונאים ואנשי התיירות בחרו בו בסקר לקראת הבחירות כמועמד מתאים לשמש כשר התיירות בממשלה הבאה, ואם אכן יוצע לו התפקיד לא יסרב.

 

לדברי אקוניס: " משאב התיירות הוא מעל פוליטיקה. חוצה מפלגות, חייבת להיות סביב התיירות הסכמה לאומית רחבה. לעניין קידום התיירות לישראל ומישראל – יש רק מרוויחים. אין מפסידים. מדובר בירידה במספר המובטלים ובעלייה בתעסוקה, בפיתוח הפריפריה".

 

סגן השר אקוניס אמר עוד: "הבוקר קראתי בעיתון על התחרות של בתי המלון בישראל עם בתי המלון בבית לחם. אמירות התאחדות המלונות הפלשתינית על כך שאצלם משתלם יותר לתיירים כי בארץ יקר לפחות כפליים – צריכים לשמש כתמרור אזהרה לכולנו יחד. למדינה ולכם. בין המשימות הראשונות לממשלה הבאה: עסקת חבילה שתכלול: שורת הקלות עליכם המלונאים. אני יודע על הבעיות הקשות שענף המלונאות צריך להתמודד איתן. צריך לקבל החלטה על שורת הקלות, שיביאו לירידת מחירים ולתחרות אמיתית מול הרשות הפלשתינית. אני מאמין שזב זה כמו מיסוי. כאשר מורידים מיסוי – המדינה מקבלת יותר. ככל שנתח השוק יגדל – המדינה תרוויח. אתם תרוויחו ומיליוני בני אדם מסין יפן צ. אמריקה, מרכזה ודרומה, מרוסיה ואירופה – יגיעו לכאן ויהנו מארצנו".

 

ח"כ ציפי ליבני, שנאמה גם היא בפני המלונאים וידידי הענף אמרה: "התיירות היא ענף שיכול לגשר בין איך שאנחנו ואיך שאנחנו נראים בעולם. היינו אמורים להפוך למוקד תיירות בינל"א. אין לי ספק שכל מי שמבקר בארץ ישראל חוזר עם עולם דימויים שונה מכפי שהגיע. ככל שיהיו יותר תיירים –מעמדנו בעולם יהיה טוב יותר ונוכל לקדם אחרת את העניינים הכלכליים וגם הביטחוניים".

 

לדבריה: "מדינת ישראל מבודדת את עצמה ומסתגרת מפני העולם, יש פה אנשים שעברו שטיפת מוח שאין מה לעשות ואנחנו עם כבדד ישקוט. אלו אמירות הגטו של פעם, שכולם נגדנו ואין מה לעשות ולכן עלינו להיות מסוגרים ולא לתקשר עם העולם. אם אין שום סיכוי – אז מה הטעם להשקיע בתיירות? זו בחירה מאוד קלה להנהגה. כי אנחנו יהודים והקורבן. קשה לעודד תיירות כשיש מצב בטחוני קשה, אבל אתם צריכים לשאול מה השלטון עושה כדי לשחרר את המצב הזה. יש דברים אפשר לשנות. לא הכול מכת טבע. הביטחון של מדינת ישראל מבוסס על ההכרה העמוקה של הברית האסטרטגית של ישראל עם ארה"ב. צריך שכל אויבנו יראו צבא חזק, אבל צריך להבין שהטלפון הראשון והאחרון עם יציאה למבצע צבאי זה לארה"ב. מי עוצר או עושה את כל המאמצים שלא יגררו את חיילים צה"ל לבית הדין הצבאי בהאג, מי עוצר חרמות על מדינת ישראל – רק השלטון

 

האמריקאי. הרעיון שבו ראש ממשלת ישראל לצרכים פוליטיים בועט במערכת היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב. זה מעגל בטחוני כלכלי צבאי. אתם המלונאים כלואים בתוך המעגל הזה. אתם זקוקים לתיירים שירצו להגיע הנה. אי אפשר להביא אותם הנה ולהאמין שהם יבינו אותנו. אנחנו צריכים לתת לתיירים תחושה של מדינה בטוחה, אלא שאנחנו נמצאים היום בתהליך הפוך לגמרי. אומרים לנו – או שאתם מדינה יהודית דמוקרטית, או שאתם מייצרים פרובוקציות ומשקיעים כסף באזורים מחוץ לגושי ההתיישבות. כל הכספים הללו יכולים להיות מקור תקציבי גם עבורכם בתיירות. אנחנו נגררים לחזון שאינו של הרוב הציוני במדינת ישראל. 

 

על זה הבחירות: על סוג החזון. האם נגרר להיות מדינה שמסתגרת מפני העולם? אנחנו בעידן צרכנות אידיאולוגית. אנשים מסתכלים בסופר על מוצרים ובודקים היכן יוצר. מבחינת אנשים בחו"ל – הקו עובר בקווי 67. הדרך להלחם בזה היא ע"י הבחנה שלנו. אתם רוצים שיבחינו ביניכם: מי המלון בירושלים ומי באילת? אני רוצה לצאת מהפלונטר הזה. מהחרמות מהפגיעה בכלכלה, מהגדלת הפערים החברתיים. מה שצריך לעשות זה ללמוד את צרכי אזרחי המדינה. יש לנו מדינה נהדרת אז למה שהתיירות לא יבואו הנה – לא חבל"?

 

 

Exit mobile version