Site icon IAS

ועידת "תיירות בזמן משבר": אופטימיות לגבי ההתאוששות הצפויה בתיירות

צילום מסך המשתתפים בוועידה שהתקיימה בזום. צילום יח"צ

חברת טרנובה קיימה את ועידת "תיירות בזמן משבר" (ה' 2.11) בו השתתפו (בזום) כ- 187 משתתפים מענף התיירות, משפיענים, אנשי תקשורת ובכירים נוספים, ובהם גם היועץ המדיני לשר התיירות, פלג לוי, מנהל ישראל בארגון IATA, קובי זוסמן, וכן בכירים במשרדי התיירות של קטלוניה, קפריסין, הונגריה, אוסטריה ועוד.

לקראת הכנס נערך סקר בידי חברת טרנובה, עליו ענו כ- 300 אנשים מהענף, ותוצאותיו פורסמו במהלך הוועידה. הסקר המקיף קובע כי רוב אנשי ענף התיירות, מעריכים כי "תחושת ביטחון" ביעד, תהפוך לשיקול מרכזי בבחירתם של ישראלים לאן לטוס בעתיד. גורם נוסף שציינו את חשיבותו הינו "הגישה החיובית כלפי ישראלים במדינת היעד". על פי הסקר, שיקולים אלה יגברו על פני שיקולים שהיו מרכזיים עד היום, וביניהם: "תמורה לכסף", "בידור/קניות" או "וולנס".

אופטימיות בענף התיירות הישראלית

נתון מפתיע שעולה מהסקר הוא, שיותר מ-25% מאנשי ענף התיירות מעריכים שתחול התאוששות מהירה בכמות ההזמנות לנסיעות לחו"ל, שתתרחש עוד במהלך תקופת המלחמה; 34% סוברים כי ההתאוששות תתרחש בתוך חודשיים מסיום המלחמה; 20% מאנשי התיירות סבורים כי בשנת 2024 תחול עלייה במספר התיירים היוצאים מישראל לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2023.

לגבי היחס לחברות תעופה, 40% מבכירי הענף סוברים כי בעקבות המצב, יעדיפו הישראלים לטוס בחברות תעופה ישראליות, גם אם חברות זרות יציעו מחירים תחרותיים יותר. 53% סבורים כי הישראלים "יזכרו לטובה" חברות זרות שגילו סולידריות ולא הפסיקו לטוס מישראל ואליה במהלך המלחמה, ובראשן "פליי דובאי" ו"איתיחאד", ויעדיפו לטוס עימן.

צילום מסך המשתתפים בוועידה שהתקיימה בזום. צילום יח"צ

במהלך הכנס הביעו מומחי תיירות אופטימיות לגבי קצב ההתאוששות הצפוי לתיירות הישראלית.  רן פולק, מנהל המכירות של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחאד", אמר כי כמות ההזמנות של ישראלים בחברה לחודש דצמבר הקרוב, גדולה מזו שציפו לה בחברה וכי הדבר מעיד על האופי הישראלי, ועד כמה חשוב לישראלים החופש .טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, צופה להתאוששות מלאה של התיירות בתום המשבר. יהודה זפרני, מומחה בינלאומי לתיירות ותעופה ומנהל התיירות של מועדון 'הוט צרכנות', מעריך ששנת 2024 לאחר המלחמה צפויה להיות שנת שיא בתיירות היוצאת, כפי שקרה אחרי משבר הקורונה. בנוסף, דיווחו משתתפי הכנס על מגמה בולטת של שימוש מוגבר של התיירים בשירותיהם של סוכני נסיעות, זאת לעומת הזמנת חופשות באופן עצמאי.

התפתחויות עתידיות צפויות בתחום התיירות

לגבי התפתחויות עתידיות בתחום התיירות, צופים כמה מדוברי הכנס שיהיה גידול של התיירות הישראלית ליוון, קפריסין, תאילנד וסיישל, כמו גם יעדים במזרח אירופה, כגון: הונגריה, צ'כיה, אוסטריה, בולגריה וליטא. העדפה גוברת תורגש ליעדי נופש וטיולים באזורים כפריים מרוחקים ממרכזי הערים, שנתפסים כבטוחים יותר. בכנס הובעה השתאות מהעובדה כי הסכמי השלום עם מדינות המפרץ ("הסכמי אברהם"), אינם נפגעים מהמצב הנוכחי, ושהצפי הוא שאיחוד האמירויות, כולל דובאי ואבו דאבי, ימשיכו להוות יעד מרכזי בשוק הישראלי לאחר המלחמה.

טרנובה היא חברה ישראלית המייצגת בישראל משרדי תיירות זרים, רשתות בתי מלון בינלאומיות וחברות תעופה. אמרי קלמן, מנכ"ל טרנובה: "לכנס שאירגנו הגיע כל ענף התיירות הישראלי, כדי לעמוד איתן עם הציבור בשעותינו הקשות. אנו, אנשי הענף, בטוחים שננצח, גם אל מול איומי אויבינו וגם בזירה הבינלאומית והעסקית, נעמוד לשירותו של הציבור הישראלי הנפלא מיד כשתסתיים המלחמה, ונוכל לחזור לימים של שמחה, של שלווה וגם של תיירות בארץ ובעולם".

מצגת נתוני הסקר

תוכנית הכנס  

צילום מסך המשתתפים בוועידה שהתקיימה בזום. צילום יח"צ
Exit mobile version