Site icon IAS

ועדה מקומית הוסמכה לאשר הסבת מבנים למלונאות

אמש עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת תיקון לחוק התכנון והבניה, המסמיך ועדה מקומית לאשר הסבה של ייעוד מבנים ממשרדים/מסחר/מלאכה – למלונאות. תיקון חוק זה שאושר, אמור לגרום למהפכה בהסבות מבנים למלונאות ולהוספה של עשרות מלונות בישראל. לדברי משרד התיירות, המהלך צפוי להגדיל את התחרות בתחום המלונאות ולהוביל להוזלת מחירים.

החוק שעבר נותן לוועדה המקומית לתכנון ובניה סמכות לאשר הסבה של מבנים עם ייעודים של מסחר מלאכה ומשרדים לייעוד מלונאי. המשמעות היא קיצור דרמטי של הליך הסבת מבנים למלונות. 

עד היום, כדי להסב ייעוד מבנה למלונאות, היה צורך לפנות לוועדה המקומית ולאחר מכן לוועדה המחוזית – מסלול שארך זמן רב וסרבל את ההליך.

במקביל לכך, נותן משרד התיירות ליזמים מענק של עד 33% מעלות ההסבה של מבנים למלונות, בכל הארץ – למעט בתל אביב ובהרצליה.

מחסור בכ-9,500 חדרי מלון

בחודש מרץ השנה טען משרד התיירות, כי צריך להקטין את המחסור שקיים בבתי מלון ברמה עממית. על פי הערכת המשרד, חסרים בישראל לפחות 9,500 חדרי מלון כדי לעמוד ביעדי הצמיחה בתיירות הנכנסת לישראל.

שר התיירות, יריב לוין אמר: "לאור שבירת שיא כל הזמנים בתיירות ומגמת הגידול בתיירות הנכנסת כבר למעלה משנה, אנחנו צופים שרבים מבעלי הנכסים והרשויות המקומיות יראו את הפוטנציאל העסקי הגדול הטמון בהסבת הנכס למלון. מהלך זה מצטרף לשורה של מהלכים נוספים שעשינו במשרד התיירות בשנתיים האחרונות, כדי להקל על יזמים ולהגדיל את מספר חדרי הלינה בארץ, שיובילו להוזלת מחירים וליצירת ביקושים".

 

 

 

 

 

Exit mobile version