Site icon IAS

התקפות הטרור עלולות לבטל עשור של צמיחה תיירותית בסרי לנקה

מקדש בקולונמבו, סרי לנקה . צילום Depositphotos

ב -10 השנים שחלפו מאז תום מלחמת האזרחים של עשרות שנים בסרי לנקה, מלחמה שבה לא נהרגו תיירים בינלאומיים, ראתה סרי לנקה זרם של מבקרים ופיתוח מלונאי. ביום ראשון, עם זאת, שמונה הפיצוצים כנסיות שהמו מאורחים לרגל חג הפסחא ובתי מלון שהגישו בראנץ' של יום ראשון, הותירו 359 הרוגים ויותר מ-500 פצועים, כ-39 מתים היו תיירים בינלאומיים.

על פי ה-BBC, המלונות שנפגעו היו המלונות שאנגרי לה, קינגסברי וקינמון בקולומבו. פיצוץ נוסף פגע בבית הארחה בדהיוואלה, מאוחר יותר באותו היום.

רשת המלונות שנגרי-לה (Shangri-La Hotels and Resorts) פרסמה הודעה כי צוות החברה עצוב עמוקות ומזועזע מהאירוע וכי "מחשבותינו ותפילותינו הן עם משפחות הנפגעים ועם הנפגעים עצמם". צוות ניהול משברים של שאנגרי-לה הופעל כדי לספק את כל התמיכה הנדרשת, הוסיפה החברה, ועל פי הדיווחים הצוות עובד עם הרשויות המקומיות ושירותי החירום כדי לתמוך בעובדים ובאורחים.

בדף הפייסבוק של המלון ציינו נציגי מלון קינגסבורי (The Kingsbury Hotel) כי חברי הצוות "מתואמים לחלוטין עם הרשויות ורשויות אכיפת החוק".

המטה ללוחמה בטרור בישראל קבע הבוקר (חמישי) כי קיים "איום קונקרטי גבוה" בנסיעה לסרי לנקה, והוציא אזהרת מסע ברמה 2 – זאת בעקבות גל הפיגועים במדינה בימים האחרונים. במטה קוראים לישראלים השוהים במקום לצאת מהמדינה, ולמי שאינם בה להימנע מלהגיע אליה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם גופי הביטחון וגורמים ממשרד החוץ. בתקופה הקרובה ייבחן תוקף האזהרה מחדש, בהתאם להתפתחויות הביטחוניות במדינה.

קולומבו סיטי בסרי לנקה. צילום Depositphotos

תיירות במגמת צמיחה בסרי לנקה

מספר התיירים לסרי לנקה עלה בשלושת החודשים הראשונים של 2019 ב-2.2% בינואר, 7% בפברואר ו-4.7% במרץ. ברבעון הראשון נרשמו במדינה 740,600 מבקרים – עליה של 4.6% לעומת הרבעון הראשון של 2018. אפשר לזקוף את הגידול לזכות העובדה שלונלי פלאנט דירג את סרי לנקה ברשימת האתרים הטובים ביותר לשנת 2019. בסך הכל, דיווחה סרי לנקה על 2.3 מיליון מבקרים בשנת 2018, זאת לעומת 654,476 בשנת 2010.

בסוף דצמבר 2018 היו בסרי לנקה 38,214 חדרי מלון מסוגים שונים כאשר רק 145 הם היו מלונות מתוך 2,312 מקומות אכסון – ומחציתם בבירה קולומבו. מתוכם, רק 23 הם מלונות ברמה גבוהה. שאר האכסון מתמקד בבתי הארחה, כלכלה שיתופית ובונגלוס.

הפיגועים הגיעו בדיוק כאשר סרי לנקה רואה עניין מוגבר מצד יזמי מלונות. לפני שנה, יזמית נדל"ן סרי לנקית הבטיחה הלוואה של 24 מיליון דולר לפיתוח מותגים של מלונות הילטון באי. סך כל הדרישה למימון הקמת המלונות אמורה לעלות על 100 מיליון דולר.

מוקדם יותר השנה, הודיעה הילטון שהיא מתכננת לפתוח מלון במותג DoubleTree בפארק הלאומי של סרי לנקה  Weerawila Rajawarna Resort,

בקיץ האחרון, חתמה IHG – רשת אינרקונטיננטל – על חוזה ניהול עם מלון פרל גרנד טאוור להביא את מותג הדגל שלה אינטרקונטיננטל לקולומבו, המרכז המסחרי של סרי לנקה והעיר המאוכלסת ביותר. 307 חדרי האינטרקונטיננטל קולומבו צפויים להיפתח מאוחר יותר השנה, והוא צפוי להיות המלון הגבוה ביותר בעיר עם 42 קומות.

מלונות בקולומבו. רובם מלונות קטנים. צילום Depositphotos

פרוייקטים מלונאיים בקרוב ל-3 מיליארד דולר

עד סוף שנת 2018 אישרה הרשות לפיתוח תיירות של סרי לנקה הקמת 350 מלונות חדשים במדינה. עוד 103 פרוייקטים נמצאים בבנייה, 193 מלונות פעילים ו-54 השקעות בפרוייקטים תיירותיים בנייתם טרם החלה. הרשות אישרה פיתוח של 18,760 חדרי אירוח ברחבי המדינה בהיקף מוערך של קרוב ל-3 מיליארד דולר. רוב הפרוייקטים מונים פחות מ-49 חדרים, ורק ל-22 מהם יש יותר מ-200 חדרים.

אחרי הפיגועים, אלפי תיירים קיצרו את שהותם במדינה ונהרו לנמל התעופה הראשי. מארגני תיירות בהודו – שהיא מדינת המקור הגדולה ביותר לסרי לנקה – מבטלים גם כן חבילות סיור, אך נשיא התאחדות הסוכנים בהודו העריך שההאטה בתיירות ההודית לא תארך יותר משבועיים ימים. לדעתו, ממשלת סרי לנקה לא יכולה להרשות לתיירות לצלול שוב. אתר בלומברג ציין כי תעשיות התיירות של סרי לנקה תורמות כמעט 5% לכלכלת המדינה.

מקורות אמרו כי חלק מהמלונות שנפגעו החליטו לא לארח מקומיים כאמצעי זהירות זמני. הרשות לפיתוח תיירות הבטיחה שהאבטחה כבר תוגברה בכל המלונות בעיר. אתמול פרסמו רשויות התיירות בסרי לנקה הודעה כי המדינה "פתוחה לעסקים" וכי נעשו כל הצעדים הנחוצים כדי להבטיח ביטחון וסיוע למטיילים באי וכי היא מצפה לבואם של התיירים שתכננו לבקר בה.

Exit mobile version