Site icon IAS

התייר ה-4 מיליון נחת בנתב"ג בסוף השבוע

שר התיירות יריב לוין עם תיירים בנתב"ג בדצמבר שעבר לציון התייר ה-4 מיליון. צילום משרד התיירות

בסוף השבוע נרשמה הסטוריה בתעשיית התיירות בישראל עם נחיתתו של התייר ה-4 מיליון בנמל התעופה בן גוריון. לדברי שר התיירות, יריב לוין: ״חגיגת התיירות לישראל בשנת 2018 מסתיימת בשיא היסטורי נוסף של מעל 4 מיליון תיירים שהגיעו אלינו. הגעת התייר ה-4 מיליון היא תוצאה של מהפכה, שמשרד התיירות מבצע בשיווק מדינת ישראל ברחבי העולם, בקמפיינים שונים, חתימת הסכמים עם חברות גדולות וסוכנויות נסיעות ויצירת קשרים עם חברות תעופה. אני נרגש מהמעמד, שמעיד כי ישראל מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי ומייצר עליה אדירה בהכנסות למדינת ישראל".

צוות מטוס לאטאם בנתב"ג. עשרות קווי תעופה חדשים נפתחו בין ישראל והעולם. צילום סיון פרג'

ביקורו של התייר ה-4 מיליון מסכם שנת תיירות שוברת שיאים. ההכנסות הישירות למדינת ישראל מתיירות נכנסת בשנת 2018 עומדות על כ-22 מיליארד שקל. מדובר בעליה של כ-13% בכניסות תיירים לעומת השנה הקודמת. בנוסף, חברת מחקרי השוק המובילה "יורומוניטור", הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. בארץ – בראש רשימת הערים המתויירות ביותר נמצאות ירושלים עם יותר מ-2 מיליון לינות.

משרד התיירות נתן מענקים ליזמים לעידוד הקמה והרחבה של בתי מלון בהיקף של כ-145 מיליון שקלים, שסייע ליזמים בהקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "זו השנה השנייה ברציפות שאנו שוברים שיאים בכניסת תיירים לישראל, והשנה עברנו את רף ה-4 מיליון תיירים בשנה. זו תוצאה של עבודה קשה ומאומצת בשנים האחרונות, כחלק ממהפכה באופן שיווק ישראל בעולם כיעד תיירותי. מה שהיה נחשב לדמיון לפני שנים אחדות, הוא היום מציאות: ישראל היא יעד תיירותי מועדף בין יעדי התיירות בעולם".

Exit mobile version