Site icon IAS

התייר בתאילנד היה ונשאר מחוץ למשחק

דיאן אהרונוביץ, מנכ"לית חברת טיולי מילניום, קיימה היום במשרדה בתל אביב מפגש עיתונאים בהשתתפות שני אורחים שהגיעו מתאילנד: Thanabordee Vajarasthira – מנהל ובעלים ITC , סיטונאית הנסיעות הגדולה בתאילנד ו- Kris Chandraprasert , מנהל שיווק מלון בנגקוק פאלאס.

 

האורחים מתאילנד הגיעו לישראל ומכאן ימשיכו גם לאירופה במסגרת מסע הסברה שבו הדגישו שהמצב השורר כיום בתאילנד חזר לשגרתו ואין כל חשש להגיע וליהנות מתאילנד הקסומה.

 

במפגש נכחה גם דבורה ברוכשטיין, מנכ"לית רויאל ג'ורדניאן בישראל שבקרה  לאחרונה בתאילנד ולא הרגישה לדבריה שינוי בדרכה אל ו/ מנמל התעופה. " אנחנו יוצרים את הכותרות המפחידות, לא ראיתי חיילים ולא טנקים בתאילנד, הכל מתנהל כמו בימים הטובים ואפילו חזרתי בשלום מבלי שיחטפו אותי", אמרה בחיוך.

 

דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל אמר כי מניסיונו האישי ,לאחר שביקר 3 פעמים השנה בתאילנד וממשוב שקיבל מישראלים הנמצאים במדינה (בבנגקוק ובאזורים אחרים) שדבר משמעותי לא קרה למעט הכותרות בעיתונים. "שמעתי דבר מצחיק מישראלי שאמר שההפיכה היחידה הקיימת בתאילנד היא המעבר מהבטן לגב במהלך השיזוף בחופים ", הוסיף דב קלמן.

 

 "הייתה כותרת בעיתון על הפיכה צבאית אבל בפועל לא קרה כלום לא ראו חיילים ולא ראו משהו משמעותי בחיי היום יום. אני רוצה להדגיש שאם קרה משהו אז הם שני דברים מבחינת אורח חייו של האזרח התאילנדי : האחד הוא ההפגנות שאפיינו את בנגקוק במשך 6 חודשים והסתיימו. ההפגנות שהיו בעד ונגד הממשלה נעלמו. הם שיבשו את המרכזים הגדולים הנמצאים בעיר למשך תקופה ארוכה. הדבר השני הוא העוצר שהתחיל בימים הראשונים מ-22:00 ל-5:00 ולאחר מכן זה צומצם מ-24:00 ל-4:00 וכיום זה כבר לא קיים. שני הדברים הללו נעלמו לחלוטין".

 

"התייר גם במהלך ההפיכה הצבאית ובוודאי כיום הוא מחוץ למשחק. קיים דיון פוליטי שלא ייפתר בזמן הקרוב והיה חשש שהמצב ידרדר ולכן הצבא כגוף חזק הנהנה גם מתמיכת המלך לקח את המושכות לידיו.  שני הצדדים קיבלו את הדין וכעת נערך תהליך של התפייסות במטרה להגיע להסכמה על רפורמות ובחירות חדשות", הסביר דב .

 

איזו ממשלה קיימת כיום בתאילנד ?

כיום הממשלה היא ניטראלית, ממשלת מעבר שלא שייכת לשני מחנות היריבים. הממשלה הקודמת לא תפקדה די הרבה זמן מכוון שבית המשפט התאילנדי קבע שראש הממשלה לא יכולה להמשיך לכהן והיא חייבת להתפטר. הבעיה הייתה שנוצר וואקום שהביא לכאוס, כמו בכל מקום בעולם בו שורר מצב פוליטי כזה.

 

גם בעבר היו מהומות בתאילנד, מה ההבדל?

"ראשית כל, התאילנדים בכל המקרים גם בעבר יודעים עד כמה התיירים חשובים למדינה ולכן תמיד הם מחוץ למשחק. יתרה מזאת בעבר ההפגנות הגיעו עד לנמל התעופה הבינלאומי של בנגקוק וזו הייתה מכה כואבת לתעשיית התיירות בתאילנד. הפעם, שני הצדדים מבינים שזה לא משרת אף אחד ופוגע בכולם. גם ברגעים הקשים כביכול כל האטרקציות התיירותיות נשארו פתוחות (המקדשים הארמון וכדומה) לביקורי תיירים .

 

יש הטוענים שבעונה הזו לא מומלץ לנסוע בגלל המונסונים, נכון?

זה ממש לא נכון, זה הזמן של החופשות המשפחתיות, מחירי הטיסות יורדים שזה המרכיב היקר ביותר עבור התייר הישראלי. אני מכהן בתפקיד כבר 12 שנה ועד היום לא ממש הבנתי את העניין הזה. אני נוסע לתאילנד בכל ימות השנה ולא נתקלתי בשינויים משמעותיים. המונסונים יותר מורגשים במאי יוני אבל מה המשמעות של מונסון,שבעצם למשך שעה או שעתיים יורד גשם בממוצע כל 3 ימים. השוק הישראלי מאוד השתנה בשנים האחרונות , עד לפני 5 שנים יולי אוגוסט הייתה עונה יחסית שקטה וכיום זה הזמן "החם" עבור המשפחות.

   

Exit mobile version