Site icon IAS

התיירות מישראל צפויה לעקוף את התיירות הסינית בפולין

אתר סקי בפולין. לפולין אתרים לכל סוגי הגולשים. צילום רשות התיירות של פולין.

"אנחנו מצפים שישראל תעבור את סין ותהיה שוק התיירות הנכנסת הצומח ביותר בפולין", כך אמר אמש נשיא רשות התיירות של פולין, רוברט אנדרזסצ'יק. זאת באירוע מיוחד של רשות התיירות ומשרד התיירות של פולין במסעדת קלארו בשרונה בת"א, לרגל יריד התיירות IMTM.

את האירוע, בהשתתפות סוכנים ומפעילי תיירות משתי המדינות ועיתונאים, פתחה שרת התיירות והספורט של פולין, אנה קרופקה, שסיפרה כי ב-2017 הגיעו מישראל לפולין 250 אלף תיירים ומפולין לישראל כ-100 אלף.  לדבריה, התיירים הפולנים הגיעו לישראל מטעמים דתיים, אבל יש מקום להגדיל בהרבה את מספר התיירים, גם בזכות ההסטוריה המשותפת בין העמים וערכים משותפים נוספים. היא ציינה את הארגון המוצלח של התערוכה והבטיחה לשתף פעולה בעתיד ואף גילתה שמספר הטיסות לפולין עומד לגדול משמעותית.

האירוע במסעדת קלארו. צילום עירית רוזנבלום

נשיא רשות התיירות אנדרזסצ'יק הוסיף שהם מכירים בפוטנציאל של ישראל כמדינת מקור לתיירות נכנסת לפולין ולכן החליטו לחזק את אחיזתם כאן והכפילו את תקציב השיווק. לדבריו, "נשתמש בו בעיקר לאדיוקשונלס לסוכנים ולסיורי עיתונאים, בלוגרים ומשפיענים. כן נארגן סדנאות עבודה לסוכנים על פולין. פנו אלינו בבקשה לפתח מוצרים חדשים, שכן, לדברי הסוכנים, ורשה וקרקוב אינן מספיקות. וצריך לפתח עוד מוצרים לשוק הישראלי. כמו כן, במה שנוגע לחופשות עיר (סיטי ברייקס), נפתח מוצר כזה בערים נוספות כמו וורוצלב, גדנסק, לובלין, ז'שוב ואחרות".

שרת התיירות והספורט של פולין, אנה קרופקה ונשיא רשות התיירות של פולין, רוברט אנדרזסצ'יק. צילום חן גלילי, משרד התיירות

מישראל מוצעות כיום טיסות ישירות לשורה של ערים ברחבי פולין, מה שמאפשר גישה ישירה ל-8 ערים: ורשה, קרקוב, ורוצלב, לובלין, ז’שוב, פוזנן, קטוביץ’ וגדנסק. הטיסות מאפשרות להגיע, לטייל ולחוות את יופיין של ערי פולין בצורה נוחה וקלה ובמחירים משתלמים. זאת לצד אתרי ספא ובריאות מהטובים בעולם; גסטרונומיה עשירה ומשובחת; טירות עתיקות, מאות מוזיאונים; מכרות עתיקים; פארקי חיות ושעשועים; 14 אתרי מורשת עולמית של אונסק”ו ועוד.

אשר לאתרי סקי, הוא נשיא רשות התיירות כי "יש לנו אתרי סקי לכל רמות הגולשים  וסוגי ספורט כולל סנואו בורד, הוקי קרח ואחרים. זה משהו שאנחנו ידועים בו. כמו כן נהיה מעורבים בתוכניות טלוויזיה – בעיקר בתחום הקולינרי – ובאירועי ספורט, בעקבות משחקי כדורגל שבהם ישתתפו ישראל ופולין בגביע אירופה".

הביתן של פולין ביריד התיירות השתרע על שטח של 80 מ"ר והוא הגדול אי פעם שהציבה פולין בתערוכת תיירות בישראל. ליריד הגיעה משלחת  של 18 מציגים מפולין ביניהם סוכני תיירות, מנהלי בתי מלון; בכירים ממחוזות ועוד.

שר התיירות יריב לוין, עם שרת התיירות היווניה אלנה קונטורה ביריד התיירות 2019 IMTM. צילום חן גלילי, משרד התיירות

מספרי התיירים הישראלים ליוון צפויים להמריא השנה

יותר מ-700 אלף תיירים ישראלים צפויים להגיע השנה ליוון (אמנם מתוך מספר כולל של  33 מיליון תיירים), בעקבות קמפיינים של קידום מכירות של שרת התיירות היווניה אלנה קונטורה, שהביאו לעלייה מרשימה בנתונים בשלוש השנים האחרונות.

על רקע היחסים הבילטרליים המתקדמים בין יוון לישראל, התיירות היוצאת ליוון רשמה עליה של 13% ב-2018 ל-600 אלף ישראלים לעומת 2017 (בין השאר לסלוניקי), בעוד לקראת 2019 כבר נראית עליה של 16% במספר ההזמנות מראש וההרשמות אצל חברות התעופה.

בהמשך לקמפיין לקידום מכירות המשרד, השתתפה השרה קונטורה ב-IMTM השבוע, שם נפגשה עם שר התיירות, יריב לוין, כדי לדון בפעולות משותפות להמשיך את זרימת התיירים בין שתי המדינות. זאת, בין השאר, תוך התמקדות בתיירות דתית וחינוכית, בחינת דרכים להיכנס לשווקים ארוכי-טווח באסיה ובאמריקה, ותוכניות לקדם תיירות קרוזים במזרח הים התיכון מהשווקים האירופיים.

השרה קונטורה נפגשה גם עם סוכנים ישראלים ופעלה להגדיל את חלקה של יוון בתוכניות חברות התעופה בשנים הקרובות.

Exit mobile version