Site icon IAS

התיירות למצרים משגשגת והמדינה משקיעה ומאפשרת ויזה אלקטרונית

הספינקס עם הפירמידות ברקע בגיזה שבמצרים. המזרח התיכון הוביל את הגידול במחצית השנה הראשונה. צילום Depositphotos

מצרים כבר הוכתרה כיעד הגדל במהירות הגדולה ביותר על ידי ארגון התיירות העולמי (UNWTO) במונחים של הגדלת אחוז המבקרים משנה לשנה וקהיר כצומחת במהירות הגבוהה ביותר בתרומה לתמ"ג.

בשנת 2017 רשמה מצרים 8.5 מיליון כניסות תיירים – גידול של 55% לעומת 2016, נתון חשוב למדינה שבה התיירות היא מרכיב משמעותי בכלכלה.

נראה שגם הישראלים תורמים את חלקם לגאות בתיירות: על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מספר הישראלים שיצאו למצרים בשנת 2017 עמד על 247,625 איש, כמעט רבע מיליון. לצד היציאות בחגים לסיני, מתקיימים טיולי תרבות מאורגנים המשלבים ביקורים בקהיר ובכלל זה בבית הכנסת העתיק אבן עזרא, בפירמידות ברובע גיזה, במקדשי המתים שבהם קבורים פרעוני הממלכה המצרית הקדומה ואף שיט על הנילוס.

בחודש אוגוסט אמר גורם ממשלתי לסוכנות ידיעות כי הכנסות התיירות המצרית זינקו ב -77% במחצית הראשונה של 2018 ל-4.8 מיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מספר המבקרים במחצית הראשונה של 2018 זינק ב -41% לעומת 2017.

לאחר מהפכת 2011, חוו הכלכלה והתיירות ירידה חדה שהשפיעה על מצרים כולה. הממשלה השיקה תוכנית רפורמות כלכליות גדולות, גם במאמץ לאפשר ללירה המצרית לצוף. שיעור האבטלה השתפר מ-12.5% ל-9.8% והמדינה מקווה להיות מתחת ל-9% בשנים 2018-2019. קרן המטבע אישרה לה לאחרונה הלוואה חדשה.

לדברי עיתונאים מצריים, לא היו לאחרונה פיגועים גדולים במדינה. בעיות ביטחוניות קיימות רק בצפון סיני, אך לטענתם, אזור זה אינו חיוני לתיירות המצרית. אמצעי הביטחון התחזקו בצורה מסיבית, בעיקר בשדות התעופה. כל הנוסעים נבדקים פעמיים או שלוש לפני הכניסה למתקן תיירותי.

ממשלת מצרים פועלת בשנים האחרונות לשיפור האבטחה באתרי הנופש המרכזיים במדינה והקציבה למטרה זו קרוב ל-32 מיליון דולר

חזית המוזיאון המצרי בקהיר. התעניינות עולמית בתיירות למצרים. צילום Depositphotos

נלחמים ברוכלים, מקלים באשרות

לא מכבר אימץ הפרלמנט המצרי חוק שמטרתו להגן על ענף התיירות, שהוא חלק חשוב בכלכלת המדינה. מדובר בריסון תושבים מקומיים המציקים לתיירים ויכולים לקבל קנס שעלול להגיע עד 462 יורו. החוק החדש שאושר בפרלמנט המצרי, מטרתו להגן על ענף התיירות במדינה. הוא מתמקד בסוגים שונים של רוכלים אשר מנסים למכור לתיירים שירותים שונים ובהם רכיבה על גמלים, רכישת תכשיטים או ממצאים ארכיאולוגיים "אותנטיים".

בנוסף, מתחילת השנה הנהיגה מצרים את ה e-Visa, הוויזה האלקטרונית  אותה אפשר להזמין דרך האינטרנט. זו מאפשרת שהייה רצופה של 30 יום או של כמה כניסות, תלוי בצרכי המבקש. הוויזה תקפה לשלושה חודשים ועל דרכונו של המבקש להיות בתוקף לפחות 8 חודשים לפני מועד ההגעה למצרים.

ישראל אינה בין המדינות שאזרחיהן יכולים לבקש ויזה אלקטרונית. כן יש הסכם עם ארצות הברית, רוסיה, גרמניה, הממלכה המאוחדת, אוקראינה, איטליה, פולין, אוסטריה, צרפת, צ'כיה ועוד.

עם זאת, לחברי פרלמנט מצריים יש רעיונות שעלולים לטרפד את המאמץ לפיתוח המגזר. אחת מהן היא חברת הפרלמנט מרגרט אזר, סגנית נשיא ועדת זכויות האדם במצרים, שדואגת להשיג לנוצרים הקופטים במצרים זכויות זהות לאלה של המוסלמים. בלי קשר, היא העלתה הצעה שמדינה תייצא בשר מכלבים למדינות כמו דרום קוריאה כדי לפתור את בעיית המספר הרב של כלבים תועים במצרים. בשיחה עם עיתון מקומי, טענה כי זו דרך אנושית יותר להיפטר מכלבים.

באסיה יש רבים הנוהגים לאכול בשר כלבים, אבל ממשלות מתחילות לפעול נגד תופעה זו, כולל בסין. במצרים היו מי שהביעו חשש שאם מידע מסוג זה יתפשט בעולם, הוא עלול לפגוע בתדמית של מצרים ובכך לאיים על התיירות.

Exit mobile version