Site icon IAS

התיירות לגרמניה – בין באוהאוס בן 100 לאפליקציה חדשה

צילום קבוצתי של כל משתתפי Germany Workshop 2018. צילום עוזי בכר

צילום קבוצתי של כל משתתפי Germany Workshop 2018. צילום עוזי בכר

עם סיום עונת הקיץ ותחילת עונת החורף, קיימה לשכת התיירות של גרמניה בישראל מפגש בין עיתונאים וסוכני נסיעות ישראלים לבין שורה של נציגי תיירות ונותני שירותים מגרמניה. ישראל היא שוק תיירות מבטיח שצומח באחוזים נאים מדי שנה.

לדברי גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות גרמנית בישראל, בשנת 2017 הגיעה גרמניה לשיא של 83.8 מיליון לינות תיירים בינלאומיות, המהוות עלייה של 3.6%. היעד של גרמניה ל-2030 הוא שאפתני במיוחד: 121 מיליון לינות תיירים מחו"ל.

מימין, עופר קיש מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, גולדי מולר מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל והשף תום פרנץ שהיה אחראי על הכיבוד, פרעצל והכל. צילום עירית רוזנבלום

ישראל מהווה אחת מ-20 מדינות המקור התיירותיות המובילות לגרמניה, כאשר בחודשים ינואר-מרץ 2018, נרשמה עלייה של כ-9.5% במספר הלינות של הישראלים, שהגיעו ל-1.1 מיליון – מספר מרשים יחסית לגודל האוכלוסיה. עד לסוף השנה הצפי הוא כי יחול גידול של בין 2%-4% לעומת השנה שעברה.

עוד אומרת גולדי, כי בין שנת 2008-2018, עלה מספרם של הישראלים המבקרים בגרמניה ב-150%.

אוכל, אדריכלות, מוזיקה

במטרה להגביר את התיירות מהעולם ומישראל פועלים בגרמניה ל"שנת נושא" בכל שנה. השנה, שנת 2018, היתה שנת הקולינריה בגרמניה Culinary Germany. בעידן שבו התיירות הגסטרונומית פורחת, מספקת זאת גרמניה בגדול, בהיותה גן עדן קולינרי – לא פחות מ-300 מסעדות עם כוכב מישלן או יותר פועלות בה, כשהיא שנייה במספר המסעדות המעוטרות בכוכבים רק לצרפת. היא מספקת מטבח בינלאומי לצד המאכלים האותנטיים ובהם הקאריוורסט, בראטוורסט והפרעצל.

נקניקיות לבנות מהמטבח הבווארי. צילום עירית רוזנבלום

שנת 2019 תוקדש ל"באוהאוס" – במלאת 100 שנים להקמת בית הספר לאמנות שבו למדו אדריכלים רבים את הסגנון הבינלאומי, שלו נציגים רבים בתל אביב ואף הוענק לה התואר "העיר הלבנה" של אונסק"ו. ב-2020 ימלאו 250 שנה להולדתו של המלחין האלמותי לודוויג ואן בטהובן. אכן שילוב מנצח של אוכל, אדריכלות ותרבות.

ובעניין תרבות, 6,250 מוזיאונים פועלים כיום ברחבי גרמניה, 42 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כ-300 מיליון אירועים בשנה וגם 300 אאוטלטים שרק מחכים לחובבי הקניות מארץ הקודש. רגע, יש 301 – חנות פריימרק חדשה נפתחה בברלין ב- Joachimsthaler Str.(מטרו U1 ו -U9  לתחנת Kurfürstendamm).

לאן נוסעים בחורף?

בין הנציגים שנפגשו עם העיתונאים היו, למשל, נציגה מה"יער השחור",  שבו תופסים כבר הישראלים את המקום השני במספר המבקרים, אחרי שוויץ שניצבת במקום הראשון. "היער השחור" הוא יעד תיירות פופולארי למשפחות בעיקר בתקופת האביב והקיץ אולם הוא מציע גם אטרקציות חורפיות כמו בעיירה באדן-באדן המוכרת, שבה מבחר מלונות ספא עם מרחצאות תרמו-מינרליים חמים לצד אירועי תרבות ובית האופרה הגדול באירופה. בבאדן באדן עוד זוכרים ביקור של אישיות חשובה – הנשיא אובמה. בבאדן באדן יש גם שוק כריסמס שננעל רק ב-6 בינואר ולדברי הנציגה, הכל במרחק הליכה בעיירה חביבה זו.

כיכר העיר עם הכנסיה הגדולה בנירנברג. צילום עירית רוזנבלום

אחד היעדים החביבים על הישראלים הוא "היער השחור הגבוה" – לא פחות מ-155 אלף לינות ישראלים נרשמו בו. והוא ידוע בזכות הספרון האדום שבו גלומות הטבות אין ספור ללינה, אטרקציות ועוד. גם העיר נירנברג שלחה נציגה.

באירוע השתתפו כמה נציגים של חברות תעופה המחברות את ישראל וגרמניה ובהן מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, עופר קיש, שהביע בטחון שישראל תשבור שיא חדש בשנה הבאה והבטיח שבגרמניה יש עדיין יעדים רבים שטרם התגלו; אלון טנגר מטל תעופה המייצגת בישראל את גרמניה איירליינס – שטסה לברלין, המבורג, דיסלדוף ונירנברג בשירות מלא – ונציגת נמל התעופה שבחבל ממינגן (Memingen), אליו תתחיל לטוס בסוף החודש חברת הלואו-קוסט ריינאייר. ממינגן ממוקמת ליד האלפים הבוואריים שבדרום המדינה, מרחק כשעת נסיעה ממינכן וקרוב לאתרי הסקי הפופולריים של אוסטריה כמו אישגל וסן אנטון, וגם קרוב למזרח שווייץ, ליכטנשטיין וכן לחבל טירול האוסטרי ולסנט מוריץ השוויצרי.

מלונות מריטים ממוקמים במקומות אסטרטגיים. צילום יח"צ

גם נציגי מלונות הציגו פרזנטציות באירוע – חברת המלונות וההוסטלים H&O  שמלונותיה נמצאים ברוב הערים העיקריות בגרמניה עם איכות טובה ובמחיר נוח. לצדה, חברת מלונות מריטים (Maritim) הוותיקה, חברה בבעלות משפחתית, שלה 33 מלונות ברחבי גרמניה, ביעדים הטובים ביותר בכל עיר, כך שמשפחות יכולות לבלות ביעד בלי נסיעות מיותרות ובמחיר ממוצע של 100 יורו ללילה.

בגרמניה לא פחות מ-10,000 ערים בגדלים שונים, אך החביבה מכולן על הישראלים היא כמובן ברלין. בברלין תרמו הישראלים בשנה שעברה 441 אלף לינות – השוק התשיעי בגודלו.

מכוניות מזרח אירופיות בטראבי ספארי. להיזכר בתקופה שלפני נפילת החומה. צילום סראבי ספארי

כריסטיאן טנצלר, דובר רשות השיווק של העיר VisitBerlin הגיע הפעם עם שני חידושים: חברת Trabi Safari מציעה הזדמנות לנהוג במכונית מזרח אירופית רשמית של ה-DDR, מכונית ממש כמו פעם, אך מקושטת כמו רכב ספארי. המחיר החל מ-210 שקלים לאדם. אתר : http://www.trabi-safari.de/

השני הוא האפליקציה ABOUT BERLIN אפליקציה חדשה, חינמית, זמינה באפ סטור באנגלית ובגרמנית ופועלת גם במצב לא מקוון. עומדים לפני האתר ושומעים אודותיו. יחד עם אתרים היסטוריים ידועים כגון בניין הפרלמנט של הרייכסטאג ושער ברנדנבורג, מציגה האפליקציה גם מיקומים פחות מוכרים, מארמון שונהאוזן ועד לבית הכנסת של קאולסדורף או למרתף הקרח של שפנדאו. בדרך זו, האפליקציה מספקת אפשרות חדשה למשתמשים לחקור אתרים מחוץ למרכז של ברלין.

לדברי בורקהארד קיקר, מנכ"ל רשות השיווק של העיר VisitVerlin, "אנו מציגים את ברלין כמיקום היסטורי אותנטי ומזמינים מבקרים לחקור את העיר. בכל פינה בברלין אתה מוצא עקבות של ההיסטוריה של המאה העשרים והאפליקציה שלנו מציגה את כל הרגעים האלה המדגישים את המאבק לחופש".

האפליקציה מציעה למטייל העצמאי בברלין ארבעה מסלולים שונים, כשבכל אחד מהם מידע שלא תמצאו במקומות אחרים, למשל מסלול שעובר ליד הבית של אנגלה מרקל סיפורים הסטוריים וגם אנקדוטות כמו סיפור על ביקור של צ'ארלי צ'פלין בעיר ב-1923, שהגיע לתחנת הרכבת ברחוב פרידריך ושם הקיפו אותו מעריצים ומעריצות נלהבים עד שהוברח משם למלון אדלון. אז גילה שקרעו ממנו את הכפתורים לשלייקעס שלבש ומכנסיו כמעט נפלו ממנו.

האפליקציה החדשה של ברלין ואתריה

טנצלר מדגיש שברלין היא עיר ששווה לבקר בה עם המשפחה ויש גם אפליקציה ייעודית לעניין. ואילו ב-9 בנובמבר 2019 תחגוג העיר 30 שנה לנפילת חומת ברלין, אירוע שיעשה רעש גדול.

לפי נתונים שאסף בגרמניה מכון הסקרים GFK, במשרדי הנסיעות ובאתרי האינטרנט, מירב המכירות המוקדמות בחודש שעבר היו לחגים בחורף, אשר היוו מעל 40% מההכנסות (מישהו אמר כריסמס בחו"ל?), ההזמנות המוקדמות לקיץ הבא היו גם הן גורם חשוב ומהוות מעל 23% מכלל ההכנסות. ההזמנות לקיץ של 2019 מראות עד כה גידול דו-ספרתי.

כך שמי שמתכנן חופשה – זוגית, משפחתית או מכל סוג – כדאי לו לשריין לעצמו מקום. "כל העולם" מתייר כיום, וכמו בטיסות ובקרוזים – מי שלא ישריין מקום, ימצא את עצמו מסתפק בשאריות שנותרו.

Exit mobile version